بازگشت بزرگسالان به مدرسه و یادگیری مهارت های تازه

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، زمانی که تصمیم می گیرید به مدرسه برگردید و دوباره از نو آموزش ببینیدآم، ممکن در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما حقیقت این است که شما برای این کار از آنچه خود تصور می کنید، آماده تر هستید زیرا زمانی که بزرگسالان به مدرسه باز می گردند، با خود دانش، خرد، تجربه و مهارت به همراه می آورند.

بازگشت بزرگسالان به مدرسه و یادگیری مهارت های تازه

بنابراین، می توانید تجربه تحصیلی خود را با بهره گیری از اینها به برترین شکل نمایان سازید. از این رو، با برنامه ریزی تحقیق و ارزیابی اهداف خود با آمادگی بیشتری به مدرسه باز خواهید گشت.

پیدا کردن یک مدرسه مناسب

بزرگسالانی که قصد بازگشت به مدرسه را دارند، در ابتدای کار و در درجه اول باید یک مدرسه برای خود پیدا نمایند که جایی مناسب برای رسیدن به اهدافشان باشد؛ مدرسه ای که با ویژگی های بزرگسالان سازگارتر و نسبت به شرایط آنها منعطف تر باشد. زمانی که در پی مدرسه هستید، باید موارد دیگری را نیز در نظر داشته باشید، مانند برنامه های آموزشی، دستورالعمل های تحصیلی و کلاس های پیشنهادی.

در نظر گرفتن هزینه ها

زمانی که تصمیم می گیرید به مدرسه بازگردید، مطمئناً هزینه ها یکی از بزرگترین دغدغه ها خواهد بود. بنابراین، ضروری است در خصوص مسائل مربوط به شهریه و هزینه های تحصیلی، با دقت بیشتری تحقیق کنید. به عنوان مثال، ببینید تا چه حد می توانید از یاری های اقتصادی بهره ببرید و یا شرایط دریافت وام و یاری هزینه های تحصیلی به چه صورت خواهد بود. از سوی دیگر، مسائل مربوط به دریافت یاری های اقتصادی را با کارفرمای فعلی خود نیز در میان بگذارید تا در هزینه های تحصیلی بتوانید روی آن هم حساب کنید.

آنالیز جدول زمان بندی

شما به عنوان یک بزرگسال، علاوه بر دغدغه زمان کلاس ها، در درجه اول باید به عنوان والدین برنامه زمان بندی برای امور مربوط به خانه و خانواده خود داشته باشید. بنابراین، بسیار مهم است که بتوانید بین این دو امر تعادل و هماهنگی لازم را برقرار کنید. به عنوان مثال، تحقیق کنید مدرسه ای که قصد رفتن به آنجا را دارید، آیا شرایط نگهداری از بچه ها را هم دارد؟ و یا آن مدرسه برای آخر هفته ها نیز کلاس یا برنامه ای خواهد داشت؟

برنامه های تحصیلی با هدف گرفتن نمره

اگر گرفتن نمره برای شما اهمیت دارد، پس نباید فراموش کنید که زمان تحقیق درباره مدرسه مناسب، این مسئله را نیز در نظر بگیرید. مدرسه ای را انتخاب کنید که برنامه های آن به آنچه در فکر دارید در راه رسیدن به هدفتان، یعنی گرفتن نمره، نزدیکتر باشد. راه دیگر این است که این موارد را با یک راهنما و یا مشاور در میان بگذارید تا در این تصمیم گیری به شما یاری کند.

برنامه های تحصیلی بدون در نظر گرفتن نمره

بسیاری از مدارس برنامه های تحصیلی را در پیش می گیرند که هدف اصلی آنها گرفتن نمره نیست.

در عوض، هدف آنها بالا بردن مهارت ها و توانایی هاست. بنابراین، باز هم با گرفتن مشاوره از یک راهنمای حرفه ای و یا مشاور تخصصی می توانید تصمیم بگیرید که در راه رسیدن به هدفتان آیا گرفتن نمره برایتان اهمیت دارد یا خیر.

به دست آوردن فرصت های شغلی

اگر قصد تغییر شغل دارید، بهتر است ابتدا تمام انتخاب های احتاقتصادی خود را بر این مبنا قرار دهید. مراکزی هستند که تمامی اطلاعات مورد احتیاج در رابطه با شغل های مختلف را در خود نگهداری می نمایند. مانند شرایط کلی شغل، آمار استخدامی، حقوق و مزایای شغلی و شرایط محیط کاری. بنابراین، با در نظر گرفتن این موارد، کلاس هایی را انتخاب کنید که در راه رسیدن و آماده شدن برای شغل تازه به شما یاری نمایند.

تداوم شرکت در کلاس های آموزشی

در بیشتر مواقع، شرکت در کلاسی تازه، آن ترقی و پیشرفت آنی که در پیش هستید را به شما می دهد. اگر در حال تکمیل سوابق کاری خود هستید یا برای دریافت ترفیع شغلی برنامه ریزی می کنید، قطعاً این کلاس ها به شما یاری خواهند کرد تا مهارت ها و توانایی هایی بیشتری کسب کنید؛ کلاس هایی مانند مدیریت پروژه، برنامه نویسی اقتصادی، طراحی وب سایت و مدیریت بازاریابی.

یادگیری مهارت های تازه

ادامه دادن کلاس های آموزشی موجب می گردد که شما در کنار آنها مهارتی تازه کسب کنید. به عنوان مثال، زمانی که در کلاس های برنامه نویسی کامپیوتر شرکت می کنید، در کنار آن مطالب مربوط به فرمول نویسی را هم یاد می گیرید. بسیاری از مدارس دوره های کارورزی برای دانش آموزان در نظر می گیرد و در انتها کار به آنها مدرک می دهد.

لذت بردن

بازگشت به مدرسه و ادامه تحصیل می تواند صرفاً برای لذت بردن و گذراندن اوقاتی خوش باشد. در کنار مشغله های روزانه و انجام کارهای متفاوت، افزودن مهارت ها، تتازه خاطره و یادگیری مطالب تازه برای بزرگسالان به خصوص آنهایی که شاغل هستند می تواند بسیار مفید باشد؛ گذراندن کلاس هایی مانند دوره های زبان، کلاس های عکاسی، نقاشی، سفالگری و یا نویسندگی. شاید این کلاس ها و گذراندن اوقاتی خوش در آنها، همان هدفی باشد که شما با بازگشت به مدرسه در اصل در پی آن بودید.

منبع: فوت و فن

به "بازگشت بزرگسالان به مدرسه و یادگیری مهارت های تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بزرگسالان به مدرسه و یادگیری مهارت های تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید