تیم ملی والیبال به بلغارستان هم باخت؛ تداوم ناکامی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت ها 2023 از 13 تا 19 تیرماه با 32 مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می گردد.

تیم ملی والیبال به بلغارستان هم باخت؛ تداوم ناکامی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، تیم ملی والیبال ایران از ساعت هفت صبح امروز (آدینه 16 تیر) در دومین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت ها به مصاف بلغارستان رفت و سه بر دو مغلوب این تیم شد تا یک امتیاز از این مسابقه کسب کند.

ترکیب مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، علی حاجی پور و محمدرضا موذن ترکیب آغاز نماینده تیم ایران برابر بلغارستان در ست نخست این مسابقه بودند.

بعلاوه علیرضا طلوع کیان مربی تیم ایران در این مسابقه از محمد، ولی زاده، پوریا حسین خانزاده، علی رمضانی، شهروز همایونفرمنش و بردیا سعادت در طول بازی استفاده کرد.

الکس گروز دانو، آسپارو آسپاروهوو، نیکولای پنچو، نیکولای کولو، جئورجی سگانوو، مارتین آتاناسوو و تئودور سالپاروو (لیبرو) نیز ترکیب آغاز نماینده تیم بلغارستان در این مسابقه بودند و با کسب این پیروزی از رتبه شانزدهم به جایگاه دوازدهم صعود کردند که امیدشان را برای ماندن در لیگ ملت ها افزایش داد.

مردان والیبال ایران در ست های اول و سوم این مسابقه 25 بر 21 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند و یک امتیاز از بلغارستان گرفتند، اما در ست های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیاز های 25 بر 21، 25 بر 22 و 15 بر 11 مغلوب این تیم شدند تا هشتمین ناکامی خود را تجربه نمایند. با توجه به این شکست، تیم ملی والیبال ایران دیگر امیدش را برای صعود به کلی از دست داد.

آندرا پوچر از ایتالیا و فرانسیسکو سسپدس لاسی دنی از جمهوری دومینیکن به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت ملاقات ایران و بلغارستان را برعهده داشتند.

این مسابقه دهمین ملاقات دو تیم ایران و بلغارستان در طول تاریخ بود و مردان والیبال ایران پنجمین شکست خود مقابل بلغار ها را تجربه کردند.

تیم ملی والیبال بلغارستان سابقه هشت دوره حضور در بازی های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال 1980 در مسکو پیروز به کسب مقام نایب قهرمانی و مدال نقره شده است.

مردان والیبال بلغارستان از سال 1949 که برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی دنیا شرکت کردند، تا به امروز در 19 دوره حضور داشتند و مقام دومی و مدال نقره سال 1970 برترین عملکرد آن ها در این رقابت ها است. تیم ملی والیبال بلغارستان در چهار دوره نیز به مقام سومی دنیا دست یافته است.

ملی پوشان والیبال این کشور بعلاوه مدال برنز جام دنیای سال 2007 را نیز در پرونده افتخارات خود دارند.

تیم ملی والیبال ایران با امتیاز فدراسیون دنیای و به علت کارشکنی آمریکایی ها رتبه دنیای خود را فریز نموده است و نتایج ملاقات های هفته چهارم با حریفان در آن نقشی نخواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران ساعت 3:30 دقیقه بامداد روز یکشنبه 18 تیرماه در سومین مسابقه هفته سوم لیگ ملت ها در آناهایم برابر آرژانتین صف آرایی می رود و در کمتر از 20 ساعت بعد، در آخرین مسابقه خود به مصاف کوبا خواهد رفت.

منبع: فرارو

به "تیم ملی والیبال به بلغارستان هم باخت؛ تداوم ناکامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال به بلغارستان هم باخت؛ تداوم ناکامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید