چشم کره زمین اینجاست

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، در میان وسعت بی میزان بزرگ صحرای آفریقا، یک پدیده زمین شناسی عجیب و غریبی دیده می گردد که به سازه ریچت یا چشم آفریقا معروفیت دارد.

چشم کره زمین اینجاست

اگر از آسمان به این پدیده نگاه کنیم، چشم بزرگ الجثه ای در کره زمین مشاهده می گردد که انگار به ما خیره شده است. چشم صحرا جایی است روی کره زمین که همه را به تعجب وا داشته است. این شاهکار خلقت چیست و چطور به وجود آمده است؟ وبلاگ ساعت ورزشی همه چیز را در خصوص این جاذبه به شما می گوید.

چشم صحرا

سازه ریچت یا چشم صحرا یک پدیده دایره ای شکل همچون یک چشم خاکستری و آبی رنگ، در صحرای آفریقا است که از نمای بالا دیده می گردد.

چشم صحرا در یک بیابان بی آب و علف، در صحرای موریتانی به وجود آمده است. یک گودال بزرگ که تقریبا 50 کیلومتر وسعت دارد و از فضا به راحتی قابل مشاهده است.

عجیب است که این جاذبه را می توان از فضا دیدن کرد. بسیاری از افراد می گویند موجودات فضایی، از این منظره زیبا لذت می برند و هیچ وقت، در حمله به زمین، چشم صحرا را هدف تیراندازی خود قرار نمی دهند.

در ابتدا محققان به خاطر درجه بالای چرخشی آن، فکر می کردند که چشم آفریقا به خاطر برخورد یک شهاب سنگ به این شکل در آمده است. پس از آن به این نتیجه رسیدند که شکل این زمین، به علت فوران های آتشفشانی اجرا شده است.

دانشمندان عقیده دارند زمانی که تشکل های سنگی به علت فرسایش به بالا کشیده شده اند، این منطقه به وجود آمده است.

سازه ریچت منطقه ای خطرناک در دل آفریقا

در شمال غربی چشم آفریقا بالاترین قله موریتانی (تقریبا 1000 متر) قرار گرفته است. موضوع مورد توجه این است که این کوه مرکز آهن ربایی بسیار قوی دارد که به آن رنگی در توناژ آبی داده است.

مجذوب کنندهیت این منطقه بسیار زیاد است و گردشگران زیادی را به سوی خود می کشد. اما به علت همین مرکز آهن ربایی قوی که دارد، معمولا قطب نما و جی پی اس های هر شخصی را که در این منطقه باشد مختل می نماید و افراد به سختی می توانند در این منطقه مسیریابی نمایند. شاید یکی از دلایلی که مردم اعتقاد به خطرناک بودن این منطقه دارند، همین باشد.

به طورکلی صخره های این منطقه، 200 متر بالاتر از صحرا و 485 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته اند. بادهای غالب از قله شمال شرقی در اطراف صخره ها، شن و ماسه را توسعه و در معرض یک موج شیب ناپایدار قرار می دهند.

اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، مجذوب کننده ترین شهرهای ساحلی کدامند؟ را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین مساجد جهان کدامند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چشم کره زمین اینجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم کره زمین اینجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید