کشف تابوت دان یک فرد عالی رتبه دوران حکومت فرعون رامسس دوم

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف تابوت دان یک فرد عالی رتبه دوران حکومت فرعون رامسس دوم صورت گرفت.

کشف تابوت دان یک فرد عالی رتبه دوران حکومت فرعون رامسس دوم

کاوش باستان شناسانی که در سقاره واقع در مصر مشغول فعالیت بودند، به کشف یک تابوت دان سنگی منجر شد. این گروه از باستان شناسان یک دالان را کشف کردند که در آن تابوت دان فردی به نام Ptah-em-uya واقع شده است.

به گفته مصطفی وزیری دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر، این فرد عالی رتبه در حقیقت مشاور سلطنتی و ناظر ارشد احشام و اغنام و رئیس خزانه معبد رامسیوم (معبد مقبره ای رامسس دوم) بوده است.

باستان شناسان معتقدند: این تابوت دان به قرن سیزدهم پیش از میلاد و به دودمان نوزدهم مصر باستان تعلق دارد. در این دوره از تاریخ مصر بود که پادشاهی نوین به اوج قدرت رسید.

این تابوت دان به نوشته های مقدس مصریان باستان مزین شده که به ایزدانی همانند پتاح خالق شهر ممفیس، ازیریس ایزد دنیا زیرزمینی و زندگی پس از مرگ در اساطیر مصر باستان و تیت (Tyet) ایزد محافظ متوفی مربوط است.

روی تابوت دان این فرد بعلاوه تصاویری از چهار فرزند حوروس نقش بسته است. به نظر می رسد درپوش این تابوت شکسته شده باشد. بر این اساس میتوان نتیجه گرفت این تابوت پیش از این هدف غارتگران قرار گرفته بود.

در ماه می کاوش باستان شناسان در سقاره به کشف مجموعه بزرگی متشکل از 150 مجسمه برنز و در ماه مارس به کشف 5 مقبره باستانی و بیش از 50 تابوت دان چوبی منجر شد.

منبع: همگردی

به "کشف تابوت دان یک فرد عالی رتبه دوران حکومت فرعون رامسس دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تابوت دان یک فرد عالی رتبه دوران حکومت فرعون رامسس دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید