آذربایجان شرقی به عنوان استان معین توسعه روابط اوراسیا معین گردد

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تقاضا داریم که این استان به عنوان استان مشخص توسعه روابط اوراسیا معین گردد، گفت: آذربایجان شرقی، 270 کیلومتر با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک داشته و رابطه نزدیکی با کشور ترکیه دارد.

آذربایجان شرقی به عنوان استان معین توسعه روابط اوراسیا معین گردد

محمد رضا پورمحمدی بعد از ظهر پنجشنبه، 24 بهمن در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار گردید، اظهار کرد: ایران پنجمین کشور دارای منابع نفتی بوده و از نظر منابع گازی هم رتبه اول را دارد و علاوه بر مزیت های گردشگری، قرار گیری این کشور در کریدور ترانزیتی مزیت دیگری برای این کشور به شمار می آید.

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از بعضی پروژه ها طی دو سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی، افزود: آقای رییس جمهور دو بار در عرض امسال به استان ما سفر نموده و هر بار معادل اعتبار پروژه های افتتاح شده، پروژه جدید کلنگ زنی شده است.

وی با بیان این که پروژه راه آهن میانه-بستان آباد، مدت زیادی طلسم شده بود، اظهار کرد: بالاخره این پروژه به بستان آباد رسید و تقاضا داریم تا یاری های لازم برای تکمیل این پروژه و اتصال آن به خطوط بین المللی انجام شود.

پورمحمدی با اشاره به مشکل اشتغال در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: یکی از معضلات استان ما سختی معیشت و بیکاری است. متاسفانه آذربایجان شرقی جزو مهاجر فرست ترین استان ها بوده و هر چند نرخ بیکاری در این استان از نرخ کشوری پایین تر است، اما این به معنی خوبی شرایط نیست.

وی از تدوین اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت به منظور رونق اشتغال اطلاع داد و گفت: ایجاد شهرک تخصصی مس و صنایع پایین دستی آن منجر به ایجاد اشتغال برای 50 هزار نفر خواهد شد.

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، وی با بیان این که آذربایجان شرقی 30 میلیون جفت کفش فراوری می نماید، ادامه داد: به همت بخش خصوصی شهرک تخصصی کیف و کفش در 35 هکتار ایجاد می شود، تقاضا می کنیم تسهیلات بانکی از محل اشتغال پایدار در این خصوص تعلق گیرد.

پورمحمدی، وجود 52 ناحیه و شهرک صنعتی و منطقه آزاد را از دیگر مزیت های استان مطرح کرد و اضافه نمود: 18 کشور خارجی در استان ما سرمایه گذاری نموده اند.

وی در ادامه در پاسخ به گلایه بعضی فراوریکنندگان و صنعتگران از بانک های استان، اظهار کرد: بانک های ما با وجود بعضی گلایه های بخش خصوصی، خوب عمل نموده اند و کاستی ها به قوانین باز می شود.

استاندار آذربایجان شرقی، در بخش دیگری از سخنانش، بیان نمود: امسال شرایط مالی سخت بود و علاوه بر آن ما مسائلی ناشی از قهر طبیعت و بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله، آتش سوزی در بازار تبریز و جنگل های ارسباران و اعتراضات خیابانی را داشتیم، اما آذربایجان شرقی با کم ترین مسائل جانبی از این مسایل عبور کرد.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به زلزله میانه و سراب، اعتراضات خیابانی و مسائل ناشی از ناهنجاری های مالی هم خوب مدیریت شد که این موضوع را مدیون مسئولان استانی هستیم.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: پشت این اقدامات، وحدت و همدلی بوده و این وحدت را مدیون امام آدینه محبوب تبریز هستیم و خوشبختانه مشکل خاصی در این استان نداریم. آذربایجان شرقی با وجود موقعیت ژئوپولتیکیخاص، امن ترین و پاک ترین استان کشور و شهر تبریز نیز بدون گدا و بدون معتاد متجاهر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آذربایجان شرقی به عنوان استان معین توسعه روابط اوراسیا معین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان شرقی به عنوان استان معین توسعه روابط اوراسیا معین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید