آشنایی با صخره های شگفت انگیز شهر وارنا!

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، شهر وارنا یکی از شهر های ساحلی کشور بلغارستان است که در سال های اخیر به یکی از شهر های گردشگری قابل توجه در نظر گردشگران تبدیل شده است. این شهر بندری یکی از مهم ترین و تاریخی ترین موقعیت های مکانی را در طول تاریخ داشته و مدام دچار تغییر شده است. مکانی که ویرانه های رومی را در آن یافته اند یا قدیمی ترین گنجینه دنیا را در آن پیدا نموده اند. این شهر ساحلی جاذبه های بصری متعددی دارد و تقریبا هرکس با هر شخصی میتواند از سفر توریستی به شهر وارنا لذت ببرد. یکی از جاذبه های توریستی وارنا، صخره های شگفت انگیزی است که در 90 کیلومتری شهر وارنا قرار گرفته اند.

آشنایی با صخره های شگفت انگیز شهر وارنا!

تصور کنید در کنار دریاچه ای زیبا و مجذوب نماینده قرار گرفته اید ولی وقتی کمی سرتان را می چرخانید صخره های مخروطی بزرگ الجثه جلوی چشمانتان سبز می شوند. صخره هایی 50 متری و نوک تیز که انگار دست در گردن هم انداخته اند و به آسمان خیره شده اند. اینجا صخره های شگفت انگیز شهر وارنا است؛ جاذبه جهانگردی ای که 50 سال است به ثبت رسیده و سالانه گردشگران زیادی را جذب می نماید. این بار قرار است شما را با این جاذبه جهانگردی بلغارستان آشنا کنیم.

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی وبلاگ ساعت ورزشی روی تصویر زیر کلیک کنید:

پیکنیک آخر هفته | صخره های شگفت انگیز شهر وارنا

جاذبه جهانگردی پر بازدید و زیبایی در دریاچه چودنایت و بخش های شرقی کوه های بالکان، در حدود 55 متر در جنوب شرقی وارنا واقع شده است. یکی از این جاذبه ها صخره های فوق العاده شهر وارنا هستند که در نزدیکی روستاهای استرویا و دوبرومی قرار دارند. این صخره های شگفت انگیز، از سنگ های مخروطی شکل با ارتفاع حدود 50 متر از جاذبه های جهانگردی منطقه به حساب می آیند که به تازگی بیش از پیش مورد توجه جهانگرد ها قرار گرفته اند. این صخره ها در یکی از منطقه ها ییلاقی و خوش آب و هوا قرار گرفته اند و به علت نزدیکی شان به شهر وارنا، یک مقصد گردشگری ایده آل برای تعطیلات آخر هفته هستند. خیلی از گردشگران و بومی های بلغارستان، فقط برای بازدید از صخره های شگفت انگیز شهر وارنا به این منطقه سفر نمی نمایند بلکه به اینجا می آیند تا از شنا کردن در سد تسونوو و ماهی گیری از آن هم لذت ببرند. به همین علت این مکان برای تعطیلات آخر هفته و کوتاه مدت بسیار ایده آل است.

چطور بوجود آمده؟ | صخره های شگفت انگیز شهر وارنا

از تاریخ ایجاد این صخره ها اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی چیزی که تعیین است این صخره ها سال های سال بر اثر تغییرات اقلیمی ایجاد شده است. زمین شناسان معتقدند که این پدیده طبیعی نتیجه نفوذ آب و باد به درون سنگ های آهکی است و باعث شده ده مخروط سنگی بزرگ الجثه در کنار یکدیگر بوجود بیایند. البته این سنگ های آهکی یکپارچه نیستند و به صورت بلوک هایی جدا از هم شکل گرفته اند. در ابتدا این منطقه تنها به عنوان یک اردوگاه مورد استفاده قرار می گرفت ولی امروزه در مجاورت آن منطقه ها مجذوب نماینده و رستوران ها، کافه ها و هتل هایی نیز تعبیه شده تا گردشگران به راحتی به این مکان سفر نمایند و امکانات بیشتری در دست داشته باشند. صخره های شگفت انگیز وارنا در سال 1949 به عنوان یکی از جاذبه های خارق العاده طبیعی اعلام شد. در زیر این صخره ها مجموعه ای از تونل ها وجود دارد که راه دسترسی به دریاچه هستند.

عظمت و بزرگی این صخره ها به قدری است که از جاده اصلی هم قابل رویت هستند و خیلی ها برای عکاسی با این صخره ها در همان جاده اصلی ژست میگیرند. برخی از گردشگران معتقدند که این صخره ها به شکل مجسمه در آمده اند و می توان شکل های خاصی را درون آن ها پیدا کرد.

ارزش تماشا دارد!

کاربران سایت معتبر تریپ ادوایزر به مجذوب نمایندهیت این منطقه چهار ستاره داده اند و نظرات جالبی در خصوص این صخره های شگفت انگیز نوشته اند: این سنگهای شگفت انگیز، یک سازه زمین شناسی زیبا و جالب هستند که در ساحل سد تسونوو و در حوالی 90 کیلومتری وارنا قرار گرفته اند. صخره ها بسیار فتوژنیک هستند و برترین نقطه برای عکاسی، از آن طرف پل است. من نمی گویم این اندازه رانندگی فقط برای تماشا سنگ ها ارزشش را دارد یا نه ولی می توانید چند ساعت از وقت تان را برای پیاده روی در سواحل سد اختصاص دهید. اینطوری دیگر حتما ارزشش را دارد. بسیاری از این افرادی که به این منطقه سفر نموده اند نظرات مشابهی دارند و معتقدند که بازدید از این صخره ها به یکبار تجربه کردنش می ارزد. برخی از بازتماشامایندگان معتقدند که قرار گرفتن در کنار این صخره ها به انسان احساس آرامش می دهد و باعث می گردد با محیط زیست همراه شوی.

صخره نوردها به پیش

این منطقه مجذوب نماینده یک محل بکر و عالی برای علاقه مندان به ورزش صخره نوردی در شهر وارنا است، بسیاری از ورزشکاران این مکان را به عنوان یک فرصت عالی برای تمرین های صخره نوردی خود بر گزیده اند. این مکان زیبا، با وجود صخره ها و دریاچه یک محیط طبیعی فوق العاده را به نمایش می گذارد. طبیعتا کسانی که می خواهند از این صخره ها برای صخره نوردی استفاده نمایند باید از تجهیزات کافی برخوردار باشند و به صورت غیر حرفه ای اقدام به صخره نوردی ننمایند.

یکی دیگر از نکته هایی که باید به آن توجه کرد این است که با توجه به بکر بودن این مکان باید در فصل تابستان مراقب مار هایی بود که در میان این صخره ها و در زیر آفتاب سوزان انتظارمان را می کشند. علاوه بر آن حیوانات دیگری همانند مارمولک ها، قورباغه ها، پرندگان و حشرات و پستان داران کوچک نیز در میان این تخته سنگ ها زندگی می نمایند که باید به آن ها نیز توجه ویژه ای داشت. البته اخیرا این مکان ها به وسیله سازمان گردشگری تحت نظارت قرار گرفته است. در این منطقه یک آپارتمان برای اقامت گردشگران تعبیه شده که می توان برترین گزینه برای کسانی باشد که قصد اقامت در این مکان را دارند.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با صخره های شگفت انگیز شهر وارنا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با صخره های شگفت انگیز شهر وارنا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید