این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، وب سایت آی تی رسان: سازمان سلامت جهانی پیش بینی کرده که در کمتر از 35 سال، دو سوم از جمعیت جهان در روستاها و حاشیه شهر ساکن می شوند، جمعیتی 2.5 میلیارد نفری که به ساکنین فعلی زمین اضافه خواهند شد. شهر هایی که بیشترین رشد را در این بین دارند، آن هایی خواهند بود که به فناوری های روز وابسته هستند و برای مردم فرصت های جدیدی در زمینه توسعه فناوری فراهم می کنند. یک شرکت تحقیقاتی با نام 2thinknow که در حوزه تحلیل شهرهای نوآور و مبتکر تخصص دارد، شهرهای جهان را از نظر میزان استفاده از فناوری های به روز رده بندی کرده است که با هم نگاه مختصری خواهیم داشت به 10 شهر برتر این فهرست.

این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند

1. سن فرانسیسکو، کالیفرنیا

می توان گفت که سیلیکون ولی یک استاندارد طلایی برای تبدیل شدن به شهر فناوری است. به همین دلیل 2thinknow این منطقه و شهری که آن را در بر گرفته، یعنی سن فرانسیسکو را در رده نخست قرار داده است. نمی توان انکار کرد که این منطقه مرکز فناوری های دنیاست، از کمپانی های غول پیکر گرفته تا استارت آپ های بزرگ و کوچک، اقتصاد پویای این منظقه تا جمعیت بالای برنامه نویسان و طراحان، همگی عواملی هستند که این ادعا را تایید می کنند. سیلیکون ولی در همه معیارهای این رده بندی در صدر است، زیرا زنجیره ای از نوآوران و مبتکران این مکان را به عنوان خانه خود انتخاب کرده اند.

2. لندن، انگلستان

در سال گذشته لندن با معرفی پروژه Crossrail خود به یک شهر رویایی در حمل و نقل عمومی تبدیل شد. تا سال 2018، ده خط راه آهن جدید با تونل های جدید به 30 ایستگاه موجود متصل خواهند شد. با صرف هزینه 20 میلیارد دلاری، این پروژه به عظیم ترین پروژه سازندگی در اروپا تبدیل می شود. 2thinknow در تحقیقات خود دریافت لندن بیش از هر شهر دیگری در دنیا استارت آپ و برنامه نویس دارد، با استناد بر برخی برآوردها، می توان گفت تعداد شغل های مرتبط با IT در لندن از کالیفرنیا هم بیشتر است. برخی پیش بینی ها حاکی از وجود 11 هزار شغل جدید مرتبط با فناوری در لندن در یک دهه آینده است.

3. نیویورک، ایالات متحده

نیویورک به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای حوزه فناوری شناخته می شود. این شهر هم در زیرساخت ها و هم در پیشرفت سابقه بسیار خوبی دارد. بر اساس اعلام دفتر حسابداری و اسناد ایالت نیویورک، نزدیک به 7 هزار کمپانی فعال در زمینه فناوری های رده بالا در شهر نیویورک وجود دارند که از سه ماهه سوم سال 2013 تا به امروز، بیش از صد هزار موقعیت شغلی را به وجود آورده اند. علاوه بر این، نیویورک از فناوری یکپارچه در سطح شهر هم بهره مند است مانند LinkNYC که یک سرویس وای فای رایگان با بیش از 500 کیوسک در اطراف منهتن برای استفاده عموم قرار گرفته است. بسیاری از کارشناسان معتقدند این شهر تازه کار خود را در زمینه فناوری شروع کرده است.

4. سئول، کره جنوبی

سئول را حقیقتا می توان شهر آینده نامید. شاید کمتر کسی فکرش را می کرد این شهر در مدت حدود 40 سال به چنین پیشرفتی برسد. خلاقیت آمیخته با طراحی، این شهر را به جایی رسانده که امروز می توان به آن به عنوان یکی از مراکز فناوری در دنیا نگریست، مثال شاخص آن را می توان سیستم مترو سئول دانست که رقیب سرسختی برای مترو نیویورک (پر جمعیت ترین سیستم مترو دنیا) است. بر اساس آن چه 2thinknow منتشر کرده، سئول بیشترین پتنت ها را در زمینه فناوری در بین تمامی شهرهای دنیا دارد. این شهر توسعه دهنده فناوری LTE بوده که در حال حاضر در اکثر گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این شهر در حال توسعه تکنولوژی های نوپایی مانند فروشگاه های مجازی است که شما می توانید با اسکن تصویر محصولات را خرید کرده و بعدا آن ها را تحویل بگیرید.

5. لس آنجلس، کالیفرنیا

فیلم و سینما تنها صنعت لس انجلس نیست! در سال 2014، گزارشی از موسسه توسعه مالی این شهر منتشر شد که به وجود بیشترین بخش شغل های مرتبط با فناوری های رده بالا در لس آنجلس، بیش از هر منطقه دیگری از آمریکا اشاره می کرد. همچنین در این گزارش به ارزش کل بازده فناوری های این شهر به مبلغ 58 میلیارد دلار اشاره شده است. 2thinknow هم در هنگام تحلیل داده های خود به نتیجه مشابه رسید که استارت آپ ها و مراکز سرمایه گذاری نقش مهمی در بخش فناوری های لس آنجلس ایفا می کنند.

6. بوستون، ماساچوست

تعداد زیادی از فناوری های هیجان انگیزی که در چند سال اخیر دیدیم در دانشگاه ها و مراکز بوستون مانند STEM elites ,MIT, هاروارد، Tufts و … متولد شده اند که اکثر آن ها در زمینه زیست فناوری و روباتیک هستند. این شهر موسسه های مالی زیادی در حوزه سرمایه گذاری دارد که برای آزمایشگاه ها و استارت آپ های دانشگاهی فعال در فناوری سرمایه فراهم می کنند. به علاوه، شرکت های مطرح و بزرگی مانند فیس بوک و آمازون در بوستون دفاتری تاسیس کرده اند تا از استعدادهای سرشار این منطقه استفاده کنند.

7. تایپه، تایوان

طبق گزارش 2thinknow، زمانی که صحبت از طراحی صنعتی می شود تایپه رهبر بلامنازع این حوزه است. به همین دلیل است که برای سال های متمادی این شهر ترجیح داده تا به توسعه سخت افزار مشغول باشد تا نرم افزار. تایپه خانه بسیاری از شرکت های بزرگ تولید کننده رایانه های شخصی مانند ایسوس، ایسر، MSI و گیگابایت است.

8. تورنتو، کانادا

وجود تعداد بالای استارت آپ ها و زیرساخت های نوآورانه مانند Cisco Innovation Center، تورنتو را تبدیل به منزل گاه 30 درصد از موسسات فناوری کانادا کرده که جمعیت کارمندان اکثر آن ها زیر 50 نفر است. این به معنی وجود شرکت های نوپای زیادی است که در دهه های آینده وزنه را به نفع کانادا سنگین تر خواهند کرد. سود حاصل از شرکت های حوزه تکنولوژی در این شهر معادل 52 میلیارد دلار در سال است.

9. سنگاپور

سنگاپور تعداد قابل توجهی برنامه نویس و بنگاه های سرمایه گذاری دارد. شهر سنگاپور به طور مداوم در حال توسعه و معرفی زیر ساخت های جدید و تکنولوژی های سطح بالاست. این شهر در مشارکت با MIT سیستم حمل و نقل هوشمندی ابداع کرده که کمتر به خودروهای شخصی وابسته است و تمرکز آن بر روی قطارهای عمومی و فناوری های جدید این حوزه است. علاوه بر این کشور سنگاپور یکی از کشورهای پیروز در زمینه سیستم آموزشی و مدارس هوشمند است.

10. آمستردام، هلند

آمستردام مجموعه ای از فناوری مالی، بهره وری از انرژی و فرهنگ استارت آپ هاست که این شهر را با وجود کوچک تر بودن از پایتخت های همسایه (آمستردام یک سوم برلین جمعیت دارد) به قدرت فناوری اروپا تبدیل کرده است. در ماه آوریل، قانون گذاران اعلام کردند که تا سال 2025 استفاده از گاز و سوخت های دیزلی را به نفع خودروهای الکترونیکی ممنوع می کنند که این یکی از اقدامات موثر آمستردام برای پیشرفت و توجه به فناوری های آینده است. در لیست 2thinknow شهرهای توکیو، شیکاگو، برلین، مونیخ، ونکوور، مسکو، هنگ کنگ، اشتوت گارت، استکهلم و شانگ های در رده 10 شهر بعدی قرار دارند.

منبع: برترین ها

به "این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شهرها حرف اول را در تکنولوژی می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید