رفتارهایی که در فرهنگ کشورهای مختلف توهین هستند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، یکی از مواردی که مردم نقاط مختلف جهان را از یکدیگر متفاوت می نماید، فرهنگ و آداب و رسوم خاص هر منطقه است. فرهنگ مردم هر کشور شامل رفتار و قوانینی بوده که برای مردمش قابل احترام هستند و رعایت آن ها بسیار حائز اهمیت. اگر قرار است با مردم کشورهای دیگر برخورد داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید، بهتر است تا حدی فرهنگ های مختلف مردم جهان را بشناسید تا بتوانید رابطه بهتری با افراد داشته باشید. نکته ای که باید آن را درک کنید، این است که بعضی از رفتارهایی که در بین مردمان یک کشور بسیار عادی بوده و حتی رفتاری خوب و قابل قبول تلقی می شوند، در فرهنگ کشوری دیگر توهین محسوب شده و باعث ناراحتی و رنجش مردم خواهد شد. در مطلب فرهنگ کشورهای مختلف قصد داریم تا مهمترین رفتارهای توهین آمیز در کشورهای مختلف جهان را به شما معرفی و کمی در میان آداب معاشرت در کشورهای مختلف تجسس کنیم.

رفتارهایی که در فرهنگ کشورهای مختلف توهین هستند

فرانسه

وقتی یک فرانسوی را می بینید به او سلام کنید. سلام نکردن نشانه بی توجهی شما بوده و نوعی توهین براساس فرهنگ کشورهای مختلف محسوب می شود. در واقع، عدم توجه این تصور را در فرد ایجاد می نماید که شما خود را بالاتر از او می دانید. همچنین، بعضی افراد عادت دارند به غذای خود نمک بزنند، حتی اگر نمک غذایشان مناسب باشد. براساس آداب معاشرت در کشورهای مختلف پیشنهاد می کنیم که این عادت خود را در فرانسه ترک نموده و به هیچ عنوان نمک، فلفل، سس و هیچ چاشنی دیگری به غذای خود اضافه نکنید. این کار چه در میهمانی و چه در رستوران نوعی بی احترامی محسوب شده و این تصور را در میزبان ایجاد می نماید که غذایش مزه خوبی ندارد. فین کردن در جمع کار مودبانه ای محسوب نمی شود و بهتر است آن را در کشور خودتان یا نقاط دیگر دنیا نیز انجام ندهید. اما توصیه می کنیم در کشورهایی مانند فرانسه، ژاپن، چین، ترکیه و عربستان به هیچ عنوان در ملاعام فین نکنید. زمانیکه احتیاج به انجام این کار داشتید، خیلی مودبانه عذرخواهی نموده و به دستشویی بروید.

آلمان

وقتی با یک آلمانی صحبت می کنید، دستان خود را در جیبتان نگذارید. این رفتار در آلمان و کشورهای دیگری چون کره جنوبی و ترکیه نوعی رفتار بی ادبانه تلقی شده و باعث ناراحتی مخاطب می شود. همچنین، زمانی که به یک دورهمی رفتید، موقع صرف غذا دست خود را روی پاهایتان نگذارید. برطبق فرهنگ های مختلف مردم دنیا باید بدانید که رفتار مودبانه این است که دستان خود را بر روی میز بگذارید. خوش قول بودن در هر کشوری مورد احترام بوده و یک ویژگی خوب برای فرد تلقی می شود. آلمانی ها تاکید زیادی روی این قضیه دارند و تاخیر کردن را بی احترامی به وقت طرف مقابل می دانند. بنابراین به یاد داشته باشید که اگر با یک آلمانی قرار گذاشتید، حتما سر وقت در محل مورد نظر حاضر شوید و طرف مقابل را منتظر نگذارید.

روسیه

اگر از جمله افرادی هستید که همواره لبخند به لب دارید و حتی در خیابان به غریبه ها نیز لبخند می زنید، این کار را در روسیه انجام ندهید. روسی ها لبخند را نشانه صمیمیت می دانند و در صورتی این کار را انجام می دهند که علاقه قلبی و واقعی به فرد دیگری داشته باشند. از این رو، لبخند زدن به یک غریبه را ریا تلقی نموده و ناراحت می شوند.

نروژ

شاید برایتان پیش آمده باشد که در هنگام قدم زدن در خیابان های شهر یا رانندگی، از صدای بوق زدن زیاد راننده ها کلافه یا حتی عصبانی شده باشید. براساس فرهنگ کشورهای مختلف باید بدانید که بوق زدن زیاد و غیرضروری در ایران یا بعضی از کشورهای دیگر امری عادی است، اما باید بدانید که هیچ راننده ای در کشور نروژ از بوق خود بدون دلیل استفاده نمی نماید و تنها در مواقع ضروری بوق می زند. از این رو، بوق زدن بی دلیل در این کشور باعث وحشت راننده های دیگر شده و باید از آن اجتناب شود.

ایرلند

اگر به کشورهایی مانند ایرلند، نیوزیلند، اسکاتلند و استرالیا سفر کردید و سوار تاکسی شدید، هیچگاه روی جایگاه عقب ننشینید. این کار خلاف قوانین رایج بوده و رفتاری بی ادبانه محسوب می شود. پس، براساس فرهنگ کشورهای مختلف بهتر است روی جایگاه جلوی ماشین و در کنار راننده بنشینید.

هلند

وقتی برای اولین بار کسی را می بینید و قصد دارید سر صحبت را باز نموده و با او آشنا شوید، چه سوالاتی می پرسید؟ یکی از سوالاتی که در این مواقع از شخص پرسیده می شود، در خصوص شغل و فعالیت های روزانه اوست. شاید این کار در ایران یا بعضی از کشورهای دیگر عادی باشد، اما در هلند یا فرانسه کار درستی نیست و دور از آداب معاشرت در کشورهای مختلف محسوب می شود. فرانسوی ها مسائل بسیاری در بحث اشتغال دارند و دوست ندارند در خصوص آن ها صحبت کنند. هلندی ها هم پرسیدن شغل را نشانه تبعیض طبقاتی دانسته و چنین سوالی را درست نمی دانند.

آمریکای جنوبی

آمریکای جنوبی قسمتی از قاره آمریکا به حساب آورده می شود. از این رو، اگر در این کشور از عبارت آمریکا برای ایالات متحده استفاده نمایید، در واقع به مردم این کشور توهین نموده و آن ها را شایسته عنوان آمریکا ندانسته اید. پس، اگر به آمریکای جنوبی سفر می کنید، مراقب استفاده از کلمه آمریکا باشید!

هائیتی

سوت زدن کار زشت یا بی ادبانه ای به نظر نمی رسد، اما انجام این کار در بین مردم هائیتی دور از ادب بوده و رفتاری ناپسند محسوب می شود. هائیتی ها بر روی این مورد تاکید بسیاری داشته و بچه ها خود را از سوت زدن منع می کنند و در صورت انجام این کار، تنبیه سختی برای او در نظر می گیرند.

ژاپن

براساس فرهنگ های مختلف مردم دنیا باید بدانید که انعام دادن به کارکنان رستوران و هتل ها در کشورهای خارجی کاری مرسوم و مورد قبول عموم است، اما در ژاپن اینگونه نیست. با اینکه ژاپنی ها تمامی وظایف خود را به درستی انجام داده و خدمات خوبی را نیز ارائه می دهند، اما از کسی انعام قبول نمی کنند. در واقع، انعام دادن از نظر آنان نوعی رفتار تحقیرآمیز به حساب می آید. البته این کار نه تنها در ژاپن، بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی مانند کره جنوبی، چین و ... نیز مورد قبول نبوده و توهین آمیز هست. ژاپنی ها خندیدن با دهان باز را رفتاری غیرمودبانه تلقی نموده و آن را غیرعادی می پندارند. اگر دوست ندارید فرد نادانی به نظر برسید، در این کشور با دهان بسته بخندید!

چین

اگر به چین سفر کردید و به میهمانی دعوت شدید، به یاد داشته باشید که غذای خود را تا سرانجام نخورید و مقداری از آن را در ظرف خود باقی بگذارید. شاید شما برای جلوگیری از دور ریختن غذا و هدر رفتن آن ظرف خود را تا سرانجام تمام کنید، اما چینی ها این را به معنای کافی نبودن غذا تلقی نموده و ناراحت می شوند. آروغ زدن بعد از غذا در فرهنگ ما و بسیاری از کشورهای دیگر کار چندان درستی نیست و در جمع انجام نمی شود. اما جالب است بدانید که چینی ها این کار را به معنای تعریف از غذا و دستپخت آشپز دانسته و از آن استقبال می کنند. دریافت هدیه یکی از دوست داشتنی ترین بخش های فرهنگ کشورهای مختلف است. شاید ما ایرانی ها کمی در این موارد تعارف کنیم، اما هدیه را رد نمی کنیم. در چین قضیه کمی فرق می نماید! اگر در کشورهایی مانند چین یا ژاپن هدیه ای دریافت کردید، آن را بلافاصله قبول نکنید. چندین بار هدیه را رد کنید و پس از اصرار زیاد آن را بپذیرید. به یاد داشته باشید که در ازای هر هدیه ای که دریافت می کنید، باید یک هدیه به شخص مقابلتان نیز بدهید.

کره جنوبی

یکی از کارهایی که ما ایرانی ها در هنگام دیدار با یکدیگر انجام می دهیم، در آغوش کشیدن و بوسیدن هم هست، خصوصا اگر در مراسم هایی خاص مانند جشن ها و اعیاد حضور داشته باشیم یا از دیدن طرف مقابلمان بسیار مسرور باشیم. با اینکه بغل کردن دیگران در کشور ما امری پسندیده به حساب آورده می شود، اما در فرهنگ کشورهای مختلف نظیر کره جنوبی بی ادبانه بوده و نوعی بی احترامی به حریم خصوصی افراد تلقی می شود.

هند

هندی ها از دست چپ برای انجام کارهای مربوط به بهداشت شخصی خود استفاده می کنند. از این رو آن را کثیف دانسته و استفاده از آن برای انجام کارهایی چون دست دادن به دیگران، پول دادن در هنگام خرید کالا، برداشتن جنس و دیگر موارد را درست نمی دانند. براساس آداب معاشرت در کشورهای مختلف توجه داشته باشید که در هندوستان از دست راست خود برای انجام کارها بهره ببرید. بعضی از افراد دوست دارند تا هدیه خود را در مقابل فرد هدیه دهنده باز نموده و با نشان دادن هیجان و شادی خود از او تشکر کنند. اگر از این دسته افراد هستید، توصیه می کنیم در هندوستان این کار را انجام ندهید. بهتر است هدیه خود را به خانه برده و در فرصتی مناسب آن را باز کنید. براساس فرهنگ های مختلف مردم دنیا باید بدانید که باز کردن هدیه بلافاصله پس از دریافت، شما را در مقابل هندی ها فردی حریص نشان می دهد.

خاورمیانه

بالا آوردن انگشت شست و نشان دادن آن در بخشی از دنیا به معنای تائید فرد مقابل و کار او بوده، اما در کشورهای خاورمیانه، آمریکای لاتین، روسیه، یونان و کشورهای غرب آفریقا اینطور نیست. در این کشورها نمایش انگشت شست خوب نیست و حرکتی زشت تلقی می شود.

منبع: همگردی

به "رفتارهایی که در فرهنگ کشورهای مختلف توهین هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتارهایی که در فرهنگ کشورهای مختلف توهین هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید