بدانید که قدرت برتر فوتبال نیستیم

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، دبیر سرویس ورزشی روزنامه شرق معتقد است: رویکرد کلی و کلان رسانه ها باید یک حمایت راهبردی موثر از تیم ملی و ایجاد فضای وفاق باشد؛ اما به شکلی که به هواداری صرف تبدیل نشود.

بدانید که قدرت برتر فوتبال نیستیم

مهدی زعیم زاده در گفت وگو با وبلاگ ساعت ورزشی درباره عملکرد رسانه ها در بازی های جام جهانی اظهار کرد: جامعه فوتبال و فدراسیون، از رسانه ها انتظار دارند که حامی تیم ملی باشند، از طرف دیگر علم و اصول روزنامه نگاری همواره می گوید که باید بی طرفی رعایت و نقدها لحاظ گردد و جانبدارانه و با رویکرد طرفدارانه به هیچ موضوعی نگاه نکنید. به نظرم بیشترین کاری که رسانه ها می توانند انجام دهند این است که یک خط مشی پیدا نمایند که در مرز این دو موضوع باشد؛ یعنی رسانه به طرفدار صرف در فوتبال تبدیل نگردد و هم در جایی که احتیاج است به جامعه امید منتقل کند تا وفاق و هم افزایی ایجاد گردد. همچنین در بعضی موارد باید مصلحت اندیشی داشته باشند.

او ادامه داد: رویکرد کلی و کلان رسانه ها باید یک حمایت راهبردی موثر از تیم ملی و ایجاد فضای وفاق باشد اما به شکلی که به طرفداری صرف تبدیل نگردد.

دبیر صفحه ورزشی روزنامه شرق با بیان خاطره ای درباره وظیفه رسانه ها بعد از بازی تیم ملی ایران در بازی های جام جهانی اظهار کرد: جام جهانی 2006 می تواند درس عبرت خوبی برای ما باشد. زمانی که تیم ملی در سال 2006 به جام جهانی صعود کرد، انتظار رسانه ها از تیم ملی افزایش یافت و فضایی ایجاد شد که این تیم باید حداقل از گروه خود که پرتغال، آنگولا و مکزیک بود، صعود کند. اما زمانی که یک امتیاز گرفتیم و برگشتیم رسانه های ما به محکمه ای برای محاکمه کردن سرمربی و بازیکنان تبدیل شدند؛ این در حالی است که باید بدانیم تیم ملی ما هیچ وقت یکی از قدرت های برتر فوتبال جهان نبوده است.

او ادامه داد: شاید سال جاری هم با سه باخت یا یک گل زده برگردیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد عجیب نیست بلکه واقعیت خواهد بود. در واقع اگر اتفاق دیگری بیفتد باید شگفت زده شویم. ما باید با واقعیت ها کنار بیاییم. فوتبال همواره پدیده ای بوده که در آن امیدواری وجود داشته است؛ برای مثال اگر تیم تایلند با برزیل بازی کند شاید تایلند بتواند برای یک بار در بازی پیروز گردد. این در حالی است که تیم ملی ما منسجم است و مربی خوب و متعهدی دارد و باید امیدوار باشیم. اما این امیدواری ما ورزشی و روحی است. به نظرم تجربه جام جهانی گذشته به ما یاری می نماید که اگر این بار ناکام شدیم فضای جام جهانی 2006 در رسانه ها تکرار نگردد. همان طور که در 2014 پیش نیامد. رسانه ها باید بپذیرند که قدرت فوتبال جهان نیستیم. فوتبال ورزشی است که به شما حقتان را نخواهند داد یا نباید انتظار داشت که عدالت رعایت گردد. ممکن است یک تیم همه فاکتورهای لازم را به خوبی داشته باشد اما ببازد. باید بپذیریم که ورزش یک سرش باخت است.

زعیم زاده در سرانجام گفت: رویکرد رسانه ها درباره بازی های جام جهانی باید اعتدالی باشد و در زمان ناکامی تیم ملی انتقاد چکشی نداشته باشند. آن ها باید به آینده نگاه نمایند و بدانند که قدرت جهانی فوتبال نیستیم و تا آن مرحله که به قدرت جهانی تبدیل شویم، کار زیادی داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بدانید که قدرت برتر فوتبال نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدانید که قدرت برتر فوتبال نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید