بهترین جاذبه های گردشگری فیجی ، بخش دوم

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، فیجی، دارای مردمانی مهمان نواز و جزایر گرمسیری زیادی است. این مکان، بدون شک، بهشت اقیانوس آرام جنوبی به شمار می رود. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری فیجی را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاذبه های گردشگری فیجی ، بخش دوم

8- باغ اسلیپینگ جاینت، ویتی لیوو

Garden of the Sleeping Giant and Sabeto Hot Springs, Viti Levu

در فاصله سی دقیقه ای از فرودگاه بین المللی نادی و در دامنه های سرسبز کوهستان بلند نادی، باغ اسلیپنیگ جاینت قرار گرفته است. این باغ، زمانی کلکسیون خصوصی بازیگر ریموند بور از سریال Perry Mason بوده است. این باغ های بسیار زیبا و دلنشین، دارای بیش از دو هزار گونه از اورکیده است و بعلاوه یک برکه گل زنبق مملو از قورباغه و وزغ در آن وجود دارد. این باغ های تماشایی، در درون بیست هکتار جنگل بومی و چمنزار قرار گرفته است.

9- صخره زیرآبی اسطرلاب بزرگ، کاداوو

Great Astrolabe Reef, Kadavu

در حاشیه چهارمین جزیره بزرگ فیجی به نام کاداوو و دیگر جزایر در مجمع الجزایر کاداوو، صخره زیرآبی اسطرلاب بزرگ با طولی بیش از صد کیلومتر قرار گرفته است. این صخره زیر آبی، چهارمین صخره زیر آبی در دنیا به شمار می رود. غواصان و شناگران حرفه ای می توانند خودشان را در درون این آب ها شناور نمایند و در درون غارها، تونل ها، سوراخ ها و مرجان های سخت و نرم و ماهی های گرمسیری گردش نمایند. بسیاری از مکان های غواصی در این مکان، به وسیله قایق به راحتی از سواحل جنوبی کاداوو قابل دسترسی هستند. این صخره زیر آبی مرجانی، دارای ماهی هایی همانند بیل فیش، ماهی تن و تروالی غول پیکر است.

10- غارهای ساوای لائو، جزایر یاساوا

Sawa-i-Lau Caves, Yasawa Islands

در شمال جزایر ساوای لائو، غارهایی به همین نام واقع شده است که در طی سال های سال به وسیله باد و امواج شکل گرفته اند. این غارهای تماشایی و لذت بخش به راحتی قابل دسترسی هستند و شما می توانید در درون آب های سرد و شفاف استخرهای عمیق آن به شنا بپردازید و اشکال صخره ای جالب توجه آن را تحسین کنید. برای دسترسی به غارهای داخلی، باید از درون یک تونل زیر آبی شنا کنید. افراد محلی بر این باور هستند که این غار قرار گرفته در درون صخره ها، قلب یاساوا است و این غارها، آرامگاه ابدی خدای ده سر فیجی ها به نام اولوتینی است. توجه داشته باشید که بعضی از غارهای این مکان، تنها زمانی که جریان آب مساعد باشد، قابل دسترسی خواهد بود.

11- پارک ملی سیگاتوکا سند دانز، ویتی لیوو

Sigatoka Sand Dunes National Park, Viti Levu

در فاصله شصت کیلومتری در جنوب فرودگاه بین المللی نادی، پارک ملی تل ماسه های شنی سیگاتوکا واقع شده است. این پارک، اولین پارک ملی کشور فیجی به شمار می رود. این پارک برای حفاظت از اکوسیستم شنماینده ساحل تل ماسه ای نزدیک رودخانه سیگاتوکا تاسیس شده است. این تل ماسه ها در طی هزاران سال شکل گرفته اند و ارتفاع آنها بین بیست تا شصت متر است. در بالای این تل ماسه های بلند، می توان به تماشای مناظری بی نظیر و مجذوب کننده نشست. در نزدیکی این مکان، مکان های باستانی متعددی با قدمتی بیش از دو هزار سال واقع شده است که می توانید از آنها تماشا کنید.

12- پارک ماجراجویی حیات وحش کولا

Kula Wild Adventure Park, Viti Levu

پارک ماجراجویی حیات وحش کولا در سیگاتوکا قرار گرفته است. در این مکان، شما می توانید به مشاهده ایگواناهای کاکل دار، پرندگان محلی زیبا و دیگر گونه های مختلف بپردازید. در داخل این پارک، راهروهای چوبی قرار گرفته است که شما می توانید به راحتی در میان این جنگل دوازده هکتاری قدم بزنید. در این مکان، حیوانات دیگری همانند مارمولک، مارها و پرندگان بومی وجود دارند. استخرهای خنک و دلنشینی نیز وجود دارد که افراد می توانند در روزهای گرم به شنا در درون آنها مشغول شوند.

13- موزه فیجی

Fiji Museum, Viti Levu

موزه فیجی، مکان بسیار عالی برای گردشگران و مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرهنگ و تاریخ خیره نماینده فیجی است. این موزه کوچک در مرکز سووا و در درون باغ های ترستون قرار گرفته است. در طی یک بازدید یک یا دو ساعته، گردشگران و مسافران می توانند درک نسبتا خوبی از تاریخ و فرهنگ کشور فیجی داشته باشند. این موزه به آنالیز فرهنگ و تاریخچه کلونی سازی بریتانیا، تاثیر جمعیت بزرگ هندی ها بر این کشور و تاریخ طبیعی فیجی می پردازد. پس از گردش در موزه می توانید به گردش در باغ های سرسبز و تماشایی اطراف آن بپردازید.

14- معبد سری شیوا سوبرامانیا، نادی

Sri Siva Subramaniya Temple, Nadi

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در کشور فیجی و در نادی، معبد سری شیوا سوبرامانیا است. این معبد، بزرگترین معبد هندو در نیمکره جنوبی به شمار می رود و افراد بسیار زیادی برای بازدید از آن به این مکان سفر می نمایند. علاوه بر هواداران این مذهب، گردشگران و مسافران نیز به تحسین معماری شگفت انگیز این مکان می پردازند. هنرمندانی از کشور هند به اینجا سفر کردند تا این معبد را رنگ کاری نمایند. این معبد به خدای مونگان اختصاص داردو

15- لیووکا، اوالائو

Levuka, Ovalau

تنها مکان در کشور فیجی که به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است، لیووکا است که مرکز اوالائو به شمار می رود و جزیره اصلی در مجمع الجزایر لومایویتی است. این مکان بعلاوه اولین مرکز استعماری در کشور فیجی به شمار می رود. این مکان، اولین جایی بوده است که اروپاییان در اوایل قرن نوزدهم میلادی در این کشور در آن ساکن شدند. این مکان، یک مرکز تاریخی است و خانه های چوبی قدیمی زیادی در آن وجود دارد و به عنوان میراث دنیای یونسکو در سال 2013 به ثبت رسیده است. امروزه، این شهر، پنجره ای به درون فیجی قدیمی است که در درون درختان و نخل ها قرار گرفته است.

منبع: فوت و فن / planetware.com

به "بهترین جاذبه های گردشگری فیجی ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری فیجی ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید