دلایل سفر به سنگاپور چیست؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، سنگاپور کشوری است که هر بار دیدنش لذت بخش است. این کشور در حال تحول و تغییر سریع است و هر 4 سال یکبار انگار چهره جدیدی پیدا می نماید. اگر چند سال پیش به این کشور سفر نموده باشید حتما باید دوباره آن را ببینید. سنگاپور کشوری شگفت انگیز است، مکانی بی نظیر که دارای جاذبه های فراوان و زیبایی های خیره کننده است. حتی پرواز به سمت سنگاپور هم تجربه ای لذت بخش است چون فرودگاه چانگی سنگاپور به عنوان برترین فرودگاه جهان معروفیت دارد. دلایل سفر به سنگاپور زیاد هستند که ما قصد داریم با شما آن ها را به اشتراک بگذاریم، با خبرنگاران همراه باشید.

دلایل سفر به سنگاپور چیست؟

آداب و رسوم و فرهنگ سنگاپور

یکی از مهم ترین دلایل سفر به سنگاپور می تواند آداب و رسوم و فرهنگ آن باشد. آداب و رسوم در این کشور از اهمیت خاصی برخوردار است. آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ خاص مردم سنگاپور برای بسیاری از جهانگردان مجذوب کنندهیت خاصی دارد و بسیاری از آن ها سعی می نمایند تا در طی سفر خود با این دست موارد بیشتر آشنا شوند. در ادامه نگاهی دقیق تر به آداب و رسوم جاری در این کشور می اندازیم.

سنگاپور کشوری چند فرهنگی است که از تلفیق چهار زبان رسمی: چینی، مالایی، تامیل و انگلیسی برخوردار است. این کشور به دلیل تاریخ، جغرافیا و سیاست خود، دارای جامعه ای است که از نظر قومیت، مذهب و فرهنگ بسیار متنوع است. در سنگاپور، احترام به پیران، حفظ صورت و هماهنگی گروهی از مقادیر مهم هستند. سنگاپوری ها در برقراری روابط با دیگران به نشانه های غیرکلامی، لحن صدا و بدن زبان توجه زیادی دارند. آن ها بعلاوه به نظم، نظافت و قانون گرایی اهمیت می دهند.

در سنگاپور، آداب و رسوم مختلف در شرایط مختلف رعایت می گردد. برای مثال، در محل کار و سیاست، زبان انگلیسی بیشتر استفاده می گردد و رابطه های سلسله مراتبی قابل توجه است. در حال حاضر، سنگاپور به عنوان یک قطب تجارت دنیا شده است و سنگاپوری ها با فرهنگ های کسب و کار دیگر آشنایی دارند. در مقابل، در شرایط غیر رسمی و خصوصی، زبان های دیگر بیشتر صحبت می شوند و رابطه های صمیمانه تر است. همانطور که اشاره کردیم آشنایی با این آداب و رسوم و فرهنگ ها از مجذوب کننده ترین دلایل سفر به سنگاپور به حساب می آیند.

غذاهای متنوع از دلایل سفر به سنگاپور

یکی از مجذوب کننده ترین دلایل سفر به سنگاپور می تواند امتحان کردن غذاهای فوق العاده این کشور باشد. غذاهای سنگاپور از ترکیب غذاهای چینی، مالایی، هندی و اندونزیایی به وجود آمده اند. این غذاها شامل برنج، نودل، آبزیان و گوشت هستند که با ادویه ها و سس های مختلف درست می شوند. بعضی از غذاهای معروف و خوشمزه سنگاپور عبارتند از:

  • خرچنگ چیلی: یک غذای ملی که شامل خرچنگ تازه پخته شده در یک سس تند و ترش از تمبر هندی، سیر، فلفل قرمز و تخم مرغ است. این غذا با نان پخته شده به نام من تو (mantou) خورده می گردد که برای تمیز کردن سس از بشقاب استفاده می گردد.
  • برنج مرغ هاینان: یک غذای ساده اما خوشمزه که شامل برنج پخته شده با مرغ و سوپ مرغ است. مرغ پخته شده با آب یخ خنک می گردد تا پوست آن لخت و نرم باشد. این غذا با سس چیلی، سس سویا و رنگینک (ginger) سرو می گردد.
  • لکسا: یک سوپ نودل که شامل نودل رولت (rice vermicelli)، ماهی، میگو، تخم مرغ، توفو و گلابتون (cockles) است. سوپ لکسا با شیر نارگیل، پودر کاری، فلفل قرمز و رنگینک درست می گردد و بسیار خوش عطر و طعم است.
  • چار کوئه تئو (char kway teow): یک غذای نودل که شامل نودل فلفل (flat rice noodles)، گوشت چرخ نموده، میدان (Chinese sausage)، تخم مرغ، جعفر (chives) و جانوران دریایی است. این غذا با روغن، سس سویا تیره، فلفل قرمز و تخم رید (bean sprouts) پخته می گردد و بسیار پُر کالری است.
  • هوکین پروان مئ (Hokkien prawn mee): یک غذای نودل که شامل نودل رولت و نودل گندم (yellow noodles)، تخم رید، جعفری و جانوران دریایی است. این غذا با سوپ مالقا (prawn stock)، سس سویا، فلفل قرمز و لایم درست می گردد.

بازارهای مجذوب کننده از دلایل سفر به سنگاپور

بازارهای مجذوب کننده از دلایل سفر به سنگاپور هستند که نشان دهنده تنوع فرهنگی و مالی آن است. در سنگاپور، بازارهای مختلفی وجود دارند که هر کدام خصوصیات و محصولات خود را دارند. بعضی از انواع بازارهای سنگاپور عبارتند از:

  • بازارهای غذایی یا هاکر سنتر (hawker centre): این بازارها مکان هایی هستند که می توانید غذاهای محلی و خوشمزه سنگاپور را با قیمت مناسب بخورید. این بازارها معمولا در فضای باز یا نیمه باز قرار دارند و شامل غرفه های فروش غذای مختلف است. بعضی از غذاهای معروف در این بازارها عبارتند از لکسا، چار کوئه تئو، برنج مرغ هاینان و خرچنگ چیلی.
  • بازارهای خیابانی: این بازارها در خیابان های پر رفت و آمد و جهانگرد پسند قرار دارند و شامل فروشگاه های کوچک و غرفه های فروش کالاهای مختلف است. در این بازارها می توانید لباس، کیف، جواهرات، سوغات، لوازم التحریر و غیره را پیدا کنید. بعضی از بازارهای خیابانی معروف سنگاپور عبارتند از بازار خیابان چیناتان، بازار خیابان بوگیس و بازار خیابان لیتل ایندیا.
  • بازارهای تر (wet market): این بازارها مکان هایی هستند که محصولات تازه نظیر سبزیجات، میوه ها، گوشت و آبزیان را عرضه می نمایند. این بازارها به نام تر شناخته می شوند چون زمین آن ها به دلیل شستشو و پالودگی خیس است. در این بازارها معمولا قبل از طلوع خورشید آغاز به فعالیت می نمایند و تا ظهر ادامه دارد. بعضی از بازارهای تر معروف سنگاپور عبارتند از بازار تکک (Tekka Market)، بازار چیناتان (چاینا تاون Market) و بازار تانجونگ پاغار (Tanjong Pagar Market).

مدرن بودن یکی از دلایل سفر به سنگاپور

سنگاپور کشوری است که در طول تاریخ خود شاهد تحولات و تغییرات بسیاری بوده است. از یک پست تجاری بریتانیایی در قرن نوزدهم تا یک جمهوری مستقل و پویا در قرن بیست و یکم، سنگاپور همیشه در جستجوی رشد و توسعه بوده است. این کشور با بهره گیری از فرصت های مالی، سیاسی و فرهنگی، توانسته است خود را به عنوان یک مرکز مدرن و دنیا شهر در منطقه و دنیا معرفی کند. امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از جهانگردان برای بازدید از این پیشرفت و مدرنیته به عنوان یکی از دلایل سفر به سنگاپور یاد می نمایند. در ادامه با دو دلیل اصلی که باعث پیشرفت و مدرن شدن کشور سنگاپور شد بیشتر آشنا می شویم.

تأسیس سنگاپور به عنوان یک پست تجاری بریتانیایی به وسیله سر استمفورد رافلز در سال 1819، که باعث شد سنگاپور به یک قطب تجارت دنیا گردد. این رویداد نقطه آغاز دوران استعمار سنگاپور به وسیله بریتانیا بود که تا سال 1963 ادامه داشت. در این دوران، سنگاپور با تأثیرات فرهنگ های غربی، چینی، هندی و مالایی روبرو شد و شاهد رشد و توسعه شهر نشینی، زیرساخت های حمل و نقل، آموزش و بهداشت، صنعت و بازار بود.

اشغال سنگاپور به وسیله ژاپن در جنگ دنیای دوم از سال 1942 تا 1945، که باعث شکست دادن قدرت استعمارگر بریتانیا و افزایش خواسته های ملی گرایانه مردم سنگاپور شد. در این دوران، سنگاپور با سخت کوشی، فقر، ظلم و خشونت روبرو بود و شاهد حضور فعال فعالان ملی گرای و کمونیست در جبهه مقاومت بود.

طبیعت سنگاپور

سنگاپور کشوری است که علاوه بر شهر نشینی و توسعه صنعتی، دارای طبیعت و حیات وحش زیبا و متنوعی نیز هست. در سنگاپور، می توانید از باغ ها، پارک ها، جزایر، رودخانه ها و جنگل های بکر لذت ببرید و با گونه های گیاهی و حیوانی منحصر به فرد آشنا شوید. بدون شک طبیعت سنگاپور یکی از اصلی ترین دلایل سفر به سنگاپور به شمار میرود. پارک طبیعت بوتیک تیما که محل زندگی انواع میمون، پرنده، پرستو و مارمولک است و بعلاوه پارک طبیعی دیری فارم با تپه ها و دره های دیدنی جز منطقه ها بکر و فوق العاده طبیعت سنگاپور به حساب می آیند.

تفریحات شبانه از دلایل سفر به سنگاپور

در سنگاپور، شهر خواب نمی گیرد و شب ها هم به زیبایی و پر جنب و جوش روزهاست. اگر دوست دارید از شادی و هیجان شبانه این شهر لذت ببرید، گزینه های بسیاری در انتظار شماست. می توانید به گوش دادن به خوانندگان محبوب که موسیقی های محلی و مجذوب کننده را اجرا می نمایند، خود را با فرهنگ منطقه آشنا کنید و یا می توانید به بام های بلند که نمای فوق العاده ای از آسمان خراش های روشن و براق سنگاپور به شما می دهند، بروید. حتی می توانید به سواحل زیبا که شب ها جلوه دیگری دارند، سر بزنید. ساحل مارینا بی و اسکله کلارک از جمله سواحل شبانه سنگاپور هستند. تفریحات شبانه به طور قطع از دلایل سفر به سنگاپور در بین جهانگردان است.

جمع بندی دلایل سفر به سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا است که در سالیان گذشته پیشرفت چشم گیری در زمینه جهانگردی داشته است. در این مطلب از مجله جهانگردی وبلاگ ساعت ورزشی به معرفی دلایل سفر به سنگاپور پرداختیم. مهم ترین دلایل سفر به سنگاپور می تواند مواردی چون: غذاهای محلی فوق العاده خوشمزه آن، آشنایی با آداب و رسوم مردم سنگاپور، بازدید از یک کشور که به تازگی مدرن شده است، بازدید از طبیعت بکر و لذت بردن از تفریحات شبانه باشد. امیدواریم در صورتی که قصد سفر به این کشور زیبا را دارید از مطالب این مقاله نهایت استفاده را ببرید.

منبع: الی گشت

به "دلایل سفر به سنگاپور چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل سفر به سنگاپور چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید