برقراری سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برقراری سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به تکمیل واکسیناسیون باید صورت گیرد.

برقراری سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، شصت و سومین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور اعضای ستاد فرماندهی مدیریت کرونا روز دوشنبه، بیست و سوم اسفند ماه 1400 در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار گشت.

دکتر بهمن نقی پور در این جلسه ضمن عرض تبریک فرار رسیدن نیمه شعبان با تقدیر از زحمات و تلاش های فعالان نظام سلامت در مقابله با کرونا، اظهار کرد: مسئولین واحدها برای تکمیل واکسیناسیون پرسنل و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و پیش بینی افزایش رفت و آمدهای خانوادگی و سفرهای نوروزی به استان آذربایجان شرقی گفت: ضروری است دستور العمل های لازم جهت اطلاع رسانی مکان و زمان مراکز نمونه گیری و واکسیناسیون همچنین آخرین دستورالعمل های مربوط در این زمینه از طریق معاونت بهداشت و درمان به کلیه مراکز بهداشتی درمانی و مراکز اقامتی وگردشگری و رسانه های مجازی و...استان ارسال گردد.

دکتر نقی پور با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ سازی و ترویج سفر سالم و ایمن اظهار کرد: تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و ارائه بروشورهای آموزشی در مبادی ورودی شهرها در اولویت برنامه های مجموعه های مرتبط باید قرار گیرد.

وی با تاکید بر ارزیابی عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی گفت: مقرر شده است واحد ارزیابی عملکرد و بازرسی دانشگاه ، عملکرد مراکز بهداشتی ودرمانی را در خصوص کرونا به صورت هفتگی آماده کرده و به دفتر ریاست دانشگاه گزارش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ضروری است در راستای توجه به موضوع مرگ ومیر ناشی از کووید 19، کمیته علمی با همکاری معاونت درمان، معاونت بهداشت و معاونت تحقیقات و فن آوری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل جلسه فوری دهد و مسایل مرتبط مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و واحدهای اجرائی از نتایج این تحقیقات بهره مند شوند.

دکتر نقی پور در خصوص تجویز داروهای خارج از پروتکل های بهداشتی و درمانی برای بیماران کرونایی از طریق پزشکان گفت: معاونت های درمان ، غذا ودارو، و سازمان نظام پزشکی به این مسئله حساس بوده و این موضوع مورد رصد دقیق قرار گیرد و نتایج انجام اقدامات در جلسه آینده ستاد کرونا ارائه گردد.

دراین جلسه معاونت های درمان، بهداشت و مدیران مراکز بهداشتی و درمانی به ارائه گزارش عملکرد واحدهای تحت مدیریت خود در خصوص مقابله با بیماری کرونا پرداختند و آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی به منظور افزایش ارائه خدمات و ایجاد رغبت به واکسیناسیون و افزایش دقت و بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی مخصوصا در ایام نوروز را اعلام کردند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این جسله، در حال حاضر از 21 شهرستان استان 3 شهرستان در شرایط قرمز، 11 شهرستان در شرایط نارنجی و 7 شهرستان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین در حال حاضر 422 بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که 166 نفر از آنها تحت مراقبت های ویژه و 44 نفر از این تعداد نیز تحت دستگاه ونتیلاتور قرار دارند و متاسفانه 7 نفر از بیماران کرونایی نیز فوت کرده اند. میثم ایازی خبرنگار وبلاگ ساعت ورزشی در تبریز

منبع: خبرگزاری آریا

به "برقراری سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری سفرهای نوروزی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید