توسعه همکاری پایگاه استنادی ISC و سازمان همکاری 8 کشور اسلامی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی به نقل از پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، هیئت ISC مرکب از سید احمد فاضل زاده رئیس ISC و محمد رضا فلاحتی قدیمی فومنی مدیر اداره همکاری های علمی بین المللی در مقر اصلی سازمان همکاری مالی هشت کشور در حال توسعه اسلامی D8 در استانبول ترکیه با دبیرکل و مسئولان D8 ملاقات کردند.

توسعه همکاری پایگاه استنادی ISC و سازمان همکاری 8 کشور اسلامی

در این جلسه ابتدا پروفسور ایسیاکا عبدالغدیر امام (دبیرکل D8) به میهمانان خیرمقدم گفت و ابراز امیدواری کرد که این جلسه بتواند در سطح تعاملات دو طرف ارتقاء محسوسی ایجاد کند.

دکتر سید احمد فاضل زاده گزارش کاملی از تعاملات گذشته با D8 ارائه داد و گفت: سابقه همکاری ISC و D8 به سال های 2013 و 2018 بر می گردد. در سال 2019 نیز دبیرکل D8 در ISC حضور یافت که در جریان این حضور برای چگونگی تعاملات دو طرف برنامه ریزی شد. حاصل آن نشست راه اندازی سامانه رتبه بندی دانشگاه های D8 بود که پس از تکمیل در سال 2020 در وبگاه سازمان D8 نهاده شد.

رئیس ISC ادامه داد: با توجه به استقبال D8 از این سامانه، تصمیم گرفته شد تا با انجام این ملاقات، خدمات و سامانه های نو ISC نیز به D8 معرفی گردد تا مبنایی برای توسعه تعاملات دو طرف باشد.

وی ادامه داد: در این ملاقات و در راستای توسعه و توسعه همکاری در حوزه اقتصاد دانش بنیان، مجموعه ای از فراورده های ISC به خصوص سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان)، مجموعه پایگاه ها و منابع اطلاعات علمی و سامانه نشریات علمی بسیار مورد توجه دبیرکل نهاده شد به گونه ای که مقرر شد به عنوان نتیجه این ملاقات، برنامه ای سالیانه برای تعاملات مشترک تهیه شده و مبنای تعاملات آینده قرار گیرد.

پس از ارائه گزارش به وسیله ISC، پروفسور ایسیاکا عبدالغدیر امام (دبیرکل D8) گفت: خوش حال هستم که در جریان دستاوردها و خدمات نو ISC قرار می گیرم. یکی از اهداف اصلی D8 ارتقاء آسایش و رفاه جامعه است و تردیدی نیست که سامانه های معرفی شده به خصوص در بحث رصد فراوری علم، فناوری و نوآوری و نیز استخراج اسامی محققان 1 و 2 درصد برتر می تواند به ما در شناسایی محققان و متخصصان حوزه های مختلف در منطقه D8 یاری کند.

دبیرکل D8 ادامه داد: درخصوص سامانه نان نیز از پیشنهاد شما برای ارتقاء این سامانه از مرحله پایلوت (برای جمهوری اسلامی ایران) به منطقه D8 استقبال می کنیم و پیگیری این مورد یکی از اولویت های ما خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام شما مبنی بر اتمام طرح رتبه بندی D8، مایلیم نسخه های نو این سامانه را نیز دریافت کنیم.

سپس حاضران در جلسه به بحث و مصاحبه درخصوص موضوعات مختلف پرداختند و به عنوان نتیجه جلسه مقرر شد:کمیته مشترک برای پیشبرد تعاملات گذشته، حال و آینده دو طرف تشکیل گردد.

بعلاوه، تفاهم شد تا با توجه به رصد عملکرد دانشمندان و محققان به وسیله ISC، فعالیتی خاص منطقه D8 انجام گردد. در این زمینه مقرر شد پس از شناسایی محققان برتر منطقه D8 و نیز تفاهم در مورد شاخص ها و سنجه های ارزیابی، جایزه ای به صورت مشترک برای تجلیل از دانشمندان برتر منطقه D8، تعریف و عملیاتی گردد.

به علاوه، مقرر شد با هدف آشنایی بیشتر منطقه دی-هشت با خدمات ISC و با اولویت، چند وبینار برای کشورها و منطقه ها مختلف D8 با همکاری این سازمان برگزار گردد و سپس نتایج این وبینارها در جلسات حضوری آنالیز و پیگیری گردد.

در خاتمه این نشست و با هدف ارتقاء تعاملات فی ما بین به سطحی نو، تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری بین دو طرف به امضا رسید و مبادله شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه همکاری پایگاه استنادی ISC و سازمان همکاری 8 کشور اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری پایگاه استنادی ISC و سازمان همکاری 8 کشور اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید