معرفی 10 شهر و کشور برتر برای مسافرت های نوروزی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، شاید به دنبال مکان های مناسب برای سفر هستید اما از آن ها اطلاعی ندارید. در این مطلب قصد داریم بهترین شهرها و کشورهای دیدنی و مناسب برای مسافرت های نوروزی را به شما عزیزان معرفی نماییم. تا سرانجام با ما همراه باشید.

معرفی 10 شهر و کشور برتر برای مسافرت های نوروزی

کشورهای مناسب برای سفر نوروزی

کشورهای دیدنی برای مسافرت نوروزی موضوع مورد بحث ماست. نوروز با تعطیلات طولانی خود بهترین زمان برای مسافرت و فراموشی خستگی سال گذشته است. می توانید با استفاده از تفریحات و استراحت در طول سفر با انرژی و روحیه بالاتری به استقبال سال جدید بروید.

بهتر است زودتر مقصد نهایی خود را انتخاب کرده تا با برنامه ریزی دقیق تر سفر بیادماندنی برای خانواده خود رقم بزنید. چند عامل در انتخاب مقصد نقش معین نماینده ای دارند.

قیمت تور مسافرتی یا هزینه های سفر، مکان های دیدنی و تفریحات، آب و هوای شهر مقصد از جمله مواردی هستند که باید در انتخاب مقصد سفر خود به آن توجه کنید.

بهترین کشورها برای مسافرت در نوروز

1. کشور ترکیه کشوری زیبا برای مسافرت در نوروز

کشور ترکیه به پایتختی آنکارا با آب و هوای مدیترانه ای یکی از جاهای دیدنی می باشد که در تعطیلات عید بیشترین حجم مسافر را از کشور ایران پذیرا می باشد، ترکیه در رده ششم دنیاگرد پذیرترین کشورهای دنیا قرار گرفته است و به دلیل همسایگی با ایران هرساله توریستان ایرانی بسیاری را چه از روش زمینی چه هوایی و … پذیرا است.

جاهای دیدنی ترکیه به همراه آثار باستانی و تاریخی و هنری بسیار این کشور را به یکی از قطب های دنیاگردی تبدیل کرده است.

شهرهای مهم ترکیه عبارتند از استانبول، آنکارا، آنتالیا، وان و ازمیر که شما با سفر به استانبول در تعطیلات عید با یک تیر چند نشان زده اید زیرا هم فرصت خرید در بهترین مراکز خرید استانبول را بدست آورده اید هم به گشت و گذار در جاهای دیدنی استانبول و جاهای تفریحی این شهر پرداخته اید.

2. کشور ارمنستان کشوری فوق العاده برای سفرهای نوروزی

کشور ارمنستان به پایتختی ایروان یکی از کشورهای سرسبز و زیبایی است که یکی از بهترین کشورها برای مسافرت در عید نوروز می باشد، ارمنستان کشوری است که با طبیعت بی نظیرش در میان همگان زبانزد است و در میان کوه های آرارات واقع شده است که این امر نیز باعث زیبایی بیشترش شده است.

ارمنستان به دلیل نزدیکی به کشور ایران دارای فرهنگی بسیار شبیه به فرهنگ ما می باشد و دارای آب و هوای آفتابی و معتدل است و با جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعت زیبایش از مقصدهای معروف در میان ایرانیان است.

نکته ای که برای هرکسی که قصد سفر به ارمنستان را دارد می تواند جالب باشد این است که سفر به این کشور بدون دریافت ویزا امکان پذیر است و احتیاج به دریافت ویزا نمی باشد.

3. کشور مالزی کشوری دیدنی برای مسافرت نوروزی

از دیگر کشورهایی که یکی از مقصدهای مهم برای عید نوروز است می توان به کشور مالزی اشاره کرد، مالزی در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و دارای آب و هوایی استوایی و رطوبت بسیار بالا می باشد.

از جذابیت های این کشور می توان به سواحل، جنگل های باران خورده و فرهنگ ترکیبی مالایی، هندی، چینی و اروپایی آن اشاره کرد، جاهای دیدنی مالزی در کنار ویژگی های جذاب دیگرش باعث جذب توریستان از همه دنیا به این کشور شده است.

4. کشور تایلند مکانی دیدنی برای مسافرت های نوروزی

تایلند کشوری با سه شهر مهم پاتایا، پوکت و بانکوک است که از مقصدهای مهم این کشور در میان دنیاگردان خارجی و داخلی می باشد.

تایلند با طبیعت بکر و بی نظیرش علاقمندان به طبیعت گردی بسیاری را به خود جذب کرده است و درست در فصل بهار که طبیعت از خواب زمستانی برمی خیزد مناسب ترین فصل برای سفر می باشد.

5. کشور گرجستان پیشنهادی عالی برای سفرهای نوروزی

کشور گرجستان در منطقه ای در ناحیه قفقاز اوراسیا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است، گرجستان نیز به دلیل همسایگی با کشورمان یکی از بهترین مقصدها برای مسافرت نوروزی به حساب می آید.

نکته جالب این است که گرجستان بعد از ترکیه دومین کشور برای مقصد مسافرت های نوروزی ایرانیان به شمار می رود، این کشور دارای چهار فصل می باشد و دارای جاذبه های بی نظیری همچون دریاچه ها، یخچال ها و کوهستان ها می باشد.

معرفی بهترین شهرها برای مسافرت نوروزی خارج از کشور

1. شهر استانبول پرهوادارترین شهر برای مسافرت نوروزی

استانبول مقصدی محبوب برای ایرانیان است و معمولا اولین گزینه ای می باشد که به آن فکر می نمایند، زیرا با کمترین قیمت می توان سفری خاطره انگیز رقم زد. این شهر با توجه به کاخ ها و بناهای تاریخی زیبا، در کنار بازارهای فراوان، گزینه جذاب و وسوسه انگیز می باشد.

آب و هوای استانبول در نوروز آفتابی تا نیمه ابری با احتمال باران های پراکنده می باشد میانگین حدبیشتر دما نیز 11 درجه سانتی گراد می باشد. با توجه به استعلام اجرا شده از آژانس های مسافرتی استان تهران، حداقل هزینه تور استانبول برای هتل سه ستاره به مدت چهار شب از 2.985.000 تومان شروع می گردد.

2. آنتالیا بهشتی برای سفرهای نوروزی

شهر زیبا و مدرن آنتالیا به سواحل درخشان، مراکز خرید پر زرق و برق و اقامتگاه های لوکس خود شهرت دارد. اگر به دنبال کسب آرامش و تفریحات ساحلی هستید، آنتالیا انتخاب مناسبی برای شماست.

نباید فراموش کنید که در سفرتان به آنتالیا، به جز سواحل شگفت انگیز و پارک های آبی، سری به موزه آنتالیا و منطقه کالیچی نیز بزنید. آب و هوای آنتالیا از اوایل فصل بهار به تدریج گرم تر می گردد.

به طور میانگین دمای هوا در ایام عید نوروز بین 17 تا 20 درجه سانتی گراد و عموما آفتابی تا نیمه ابری پیش بینی شده است. سفر به این شهر با بودجه های مختلف امکان پذیر است. حداقل هزینه تور آنتالیا به مدت شش شب همراه با اقامت در هتل 3 ستاره از 3.650.000 تومان شروع می گردد.

3. دبی شهری دیدنی برای مسافرت نوروزی

دبی یکی از پیشرفته ترین شهرهای دنیا محسوب می گردد و از لحاظ دنیاگردی نیز اهمیت ویژه ای دارد. با توجه به قرارگیری دبی در صحرای عرب، این شهر جاذبه های طبیعی محدودی دارد و بیشتر جاذبه های آن توسط انسان ها بنا شده اند.

اگر بازدید از آثار تاریخی جذابیت چندانی برای شما ندارد و به دنبال یک مقصد با امکانات هیجان انگیز هستید، شهر دبی را در بالای لیست قرار دهید. دبی شهر آسمان خراش هاست و برج خلیفه، بلندترین برج دنیا در این شهر واقع شده است.

از سایر جاذبه های دبی نیز می توان به پارک های آبی مجهز، مراکز خرید متعدد و تفریحگاه های ساحلی آن اشاره کرد. این شهر به طور کلی دارای آب و هوای خشک و گرمسیری می باشد و دمای آن در ایام نوروز به طور میانگین در حدود 28 تا 30 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

در این ایام احتمال بارندگی بسیار کم است و دمای آب نیز برای ورزش های آبی بسیار مناسب است. به طور کلی دبی یکی از شهرهای لوکس و گران قیمت به شمار می رود؛ اما این به این معنی نیست که نمی توانید با بودجه ای محدود به این شهر سفر کنید.

هزینه تور نوروزی دبی برای مدت چهار شب همراه با اقامت در هتل سه ستاره، از 3.900.000 تومان شروع می گردد. با توجه به اینکه ایرانیان برای ورود به کشور امارات به ویزا احتیاج دارند، حتما سریعتر برای دریافت ویزای خود اقدام کنید و همه کارهایتان را به روزهای شلوغ خاتمه سال موکول نکنید.

4. ایروان شهر تاریخی برای مسافرت نوروزی

ایروان یکی از بهترین شهرها برای سفرهای نوروزی، پایتخت ارمنستان و شهری دنج است که سفر به آن نسبتا راحت به نظر می رسد. بناهای قدیمی و جدید این شهر با الهام دریافت از معماری بسیار زیبای شوروی، آن را به یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.

ایروان یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیاست. میدان جمهوری ایروان، پارک کاسکاد، موزه کافسجیان، پارک عشاق و موزه نسل کشی ارامنه، از جمله مواردی هستند که نباید بازدید از آن ها را در سفر خود به ایروان از یاد ببرید.

اگر به بازدید از کلیساهای باستانی علاقمند هستید، بازدید از کلیسای جامع زوارتنوتس و اچمیادزین، کلیسای سنت هریپسیمه و بقایای کلیسای زوارتنوتس را توصیه می کنیم.

این شهر پر از جاذبه های دیدنی و مکان های سرگرم نماینده است. دمای هوای ایروان در روزهای عید نوروز، به طور میانگین بین 13 تا 17 درجه سانتی گراد می باشد. با توجه به اینکه بهار پرباران ترین فصل سال در ایروان است، احتمالا بارش باران های بهاری را در طول سفرتان تجربه خواهید کرد.

ارمنستان به طور کلی کشور گرانی نیست و از مقاصد ارزان برای ایرانیان به شمار می رود. هزینه تور نوروزی ایروان برای اقامت پنج شب در یک هتل سه ستاره، از 3.350.000 تومان شروع می گردد.

5. تفلیس یکی از شهرهای پرهوادار برای مسافرت نوروزی

شهر تاریخی تفلیس، که با عنوان شهر چشمه های آب گرم شناخته می گردد، به دلیل معماری متمایز خود شهرت دارد. مردم این شهر بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند. در سفر به تفلیس، پیاده روی در خیابان روستاولی و بازدید از میدان آزادی را از دست ندهید.

بسیاری از جاذبه های پر هوادار تفلیس مانند کلیسای کاشوتی (Kashveti Church)، موزه ملی گرجستان و موزه هنر نیز در مجاورت خیابان روستاولی قرار دارند. کلیسای جامع تثلیث (St. Trinity Cathedral)، بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس دنیا در این شهر واقع شده است.

قلعه ناریکالا، حمام سولفور و پل صلح نیز از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می شوند. به طور کلی آب و هوای تفلیس در فصل بهار بسیار متغیر است و در طول یک روز تغییرات آب و هوایی زیادی رخ می دهد.

هوای این شهر در ایام عید نوروز نیمه ابری و بارانی پیش بینی می گردد. دمای میانگین برای این دوره در حدود 10 درجه سانتی گراد است و در گرم ترین حالت، دمایی در حدود 14 درجه سانتی گراد را تجربه خواهید کرد.

بنابراین در سفر خود به این شهر حتما آماده و مجهز باشید و لباس گرم و چتر به همراه داشته باشید. طبق آنالیز های اجرا شده، هزینه تور تفلیس برای اقامت در هتل 3 ستاره به مدت سه شب از حدود 2.450.000 تومان شروع می گردد.

منبع: مجله دلگرم

به "معرفی 10 شهر و کشور برتر برای مسافرت های نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 شهر و کشور برتر برای مسافرت های نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید