دریاچه بلد در اسلوونی، یکی از رمانتیک ترین دریاچه های جهان

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، دریاچه بلد | bled lake در اسلوونی

کارنیولای شمالی منطقه ای در شمال غربی کشور اسلوونی و در احاطه کوه های آلپ است که دریاچه ای زیبا ارا در خود جای داده است، دریاچه ای که به نماد این منطقه تبدیل شده و با چشم اندازهای کوهستانی اطراف مناظری دلفریب را خلق نموده است. بدون شک این دریاچه مجذوب کننده و زیبا از مهمترین جاذبه های توریستی اسلوونی است و سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. می خواهیم درباره دریاچه بلد در اسلوونی حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

دریاچه بلد در اسلوونی، یکی از رمانتیک ترین دریاچه های جهان

دریاچه بلد (bled lake) یکی از برترین و دیدنیی ترین منطقه ها اروپای شرقی ست که هر گردشگری آرزو دارد تا یک بار هم که شده از آن دیدن کند. دریاچه بلد با چشم میزانای خارق العاده و منظره ها نفسگیر و جزیره ای زیبا در میان آب های فیروزه ای یکی از فریبنده ترین منظره های ست که تا به حال دیده اید. در اطراف دریاچه 6 کیلومتر جهت پیاده روی و دوچرخه سواری هست که به قلعه و تپه هایی با چشم میزانای دلفریب منتهی می شوند. می توانید بر روی یکی از نیمکت ها بنشینید و از چشم میزانای دریاچه، کوه ها و جزیره و بازی اردک ها و قوها بر روی سطح آب لذت ببرید.

این منطقه زمستان های سردی دارد و دمای پایین باعث می گردد که سطح آب کاملا یخ بزند، در این منطقه ورزش های زمستانی زیادی برگزار می گردد و سراشیبی های خوبی برای اسکی هست که گردشگران زیادی را جذب این ناحیه می نمایند. یکی از برترین منطقه ها این ناحیه برای اسکی، مرکز اسکی Kranjska Gora است که هر سال جام جهانی اسکی در آنجا برگزار می گردد. منطقه ها اسکی این ناحیه شامل منطقه ها Kanin، Bovec و Vogel هم می گردد که سرگرمیات زمستانی لذت بخشی را برای گردشگران به وجود می آورند. گردشگران زیادی به این منطقه ها کوهستانی پر برف می فرایند تا اسکی بازی ورزشکاران را دیدن نمایند.

در شمال شرقی دریاچه چشمه های آب گرم زیادی هست که وجودشان نشان می دهد که چرا دمای آب دریاچه در فصل تابستان به 23 درجه سانتی گراد می رسد. امروز آب این چشمه های آب گرم به استخر هتل های گرند تاپلیک، هتل پارک و هتل گلف راهنمایی می گردد. درست در بالای دریاچه بلندترین کوه کشور اسلوونی به چشم می خورد، کوهی با سه قله به هم پیوسته که زیبایی چشم نوازی را برای دریاچه و منظره ها اطراف به وجود آورده اند. این کوه افتخار اهالی این منطقه است و در بین آن ها رسم بر این است در طول عمر خود حداقل یک بار از این کوه بالا بفرایند.

از نشستن در کنار دریاچه و امتحان کردن کیک های خامه ای مخصوص گرفته تا دیدنی چشم میزانای بینظیر، این منطقه سرگرمیات زیادی دارد:

  • به قلعه بلد بروید و از چشم میزانا لذت ببرید

قلعه بلد بر روی صخره ای مشرف به دریاچه قرار گرفته و قدیمی ترین قلعه اسلوونی ست، با رفتن به این قلعه محو چشم میزانای جزیره نمادین بلد شوید که در میان آب های زمردین قرار گرفته است و در احاطه جنگل های سرسبز است. این قلعه 130 متر بالاتر از دریاچه است و می توانید با پای پیاده به آنجا برسید.

  • در دریاچه شنا کنید

در روزهای آفتابی آب های فیروزه ای دریاچه، گردشگران مشتاق را به خود جذب می نماید، آب های خنک راهی عالی برای در امان ماندن از گرمای تابستان است. اگر به میزان کافی ماجراجو هستید می توانید تا خود دریاچه شنا کنید و خاطره سفر به دریاچه را هیجان انگیز تر کنید. در ماه های گرم سال اینجا مملوء از گردشگرانی می گردد که برای شنا و خنک شدن را به کنار دریاچه رسانده اند. سواحل شمالی و غربی برترین جا برای شنا و آب تنی است.

  • در جزیره بلد گشت و گذار کنید

چیزی که این دریاچه خاص و منحصربفرد نموده جزیره ای کوچک به شکل اشک است که در وسط دریاچه است، بدون شک معروف ترین نماد دریاچه بلد کلیسایی است که با تاریخی بلند و طولانی بر روی جزیره ای در وسط دریاچه قرار گفته است بر روی جزیره جاذبه ها و بناهای دیگری هم هست که در پشت فضای سبز انبوه جزیره پنهان شده اند. برای رسیدن به بالای این کلیسا باید از 99 پله سنگی بالا بروید تا بتوانید از چشم میزانا لذت ببرید. در این کلیسا مراسم عروسی زیادی برگزار می گردد و کسانی که دوست دارند مراسم خود را در جایی رمانتیک و هیجان انگیز برگزار نمایند به این محل می فرایند. این کلیسا و جزیره، زیبایی دریاچه بلد را دوچندان نموده اند و منطقه سرگرمی جالبی را پدید آورده اند.

  • یک شب را در دریاچه بگذرانید

خیلی ها برای گذراندن روز به اطراف این دریاچه می فرایند اما ما پیشنهاد می کنیم حداقل یک شب را هم در کنار دریاچه بگذرانید تا زیبایی دریاچه در صبح زود و آخر شب را هم تجربه کنید به خصوص که در این زمان به اینجا به خاطر خلوت تر بودن ساکت تر و آرام تر است.

  • قایق سواری کنید

قایق سواری یکی از لذت بخش ترین سرگرمیات این منطقه است. شهر بلد از دیرباز در قایق سواری پیشینه ای طولانی داشته و حتی میزبان مسابقات بین المللی قایق سواری هم بوده است. قایق سواری برترین راه برای لذت بردن از دریاچه است، سوار قایق شوید و در عرض 10 دقیقه به جزیره بلد برسید. قایق های کرایه ای زیادی در کنار دریاچه هستند که می توانید با پرداخت 15 یورو حدود 20 دقیقه از آن ها بهره ببرید.

  • کیک های خامه ای مخصوص بلد را امتحان کنید

می توانید در اطراف دریاچه، کیک های مخصوص و خامه ای را امتحان کنید، این کیک های مخصوص با خامه و پودر شکر طعم دلپذیری دارند و امتحان آن ها گشت و گذار در اطراف دریاچه را به یاد ماندنی تر می نمایند.

منبع: thewholeworldisaplayground.com

منبع: الی گشت

به "دریاچه بلد در اسلوونی، یکی از رمانتیک ترین دریاچه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه بلد در اسلوونی، یکی از رمانتیک ترین دریاچه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید