ملاقات سنایی با معاون آسیای وزارت خارجه روسیه

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، معاون آسیای وزارت خارجه روسیه در ملاقات سفیر ایران بیان کرد: با امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران با اتحادیه مالی اورآسیا و علیرغم تحریم های آمریکا، آینده روابط 2 کشور درخشان تر از قبل خواهد بود.

ملاقات سنایی با معاون آسیای وزارت خارجه روسیه

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ ساعت ورزشی، مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو در روزهای پایانی ماموریتش با ایگور مورگولف معاون آسیای وزارت خارجه روسیه دیدار و تبادل نظر کرد.

ایگور مورگولف معاون آسیای وزارت امور خارجه روسیه در این دیدار با اشاره به کوشش ها و نقش سفیر کشورمان در توسعه روابط دو کشور گفت: در شش سال گذشته دستاوردهای جدی را در روابط دو کشور شاهد بوده ایم. در این مدت تبادل نظرهای سیاسی عمیق، پرمحتوا و نزدیکی بین رهبران ، وزرا و دبیران شورای امنیت دو کشور شکل گرفت و پروژه های زیادی در بخش های مالی، انرژی و هسته ای تعریف و اجرا شد.

وی اضافه کرد: از نظر روسیه این دوره هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی با دوره های قبل تفاوت داشته است، همکاری های منطقه ای هم از افغانستان گرفته تا آسیای مرکزی و قفقاز و مهمتر از همه در سوریه و مشاخصه با تروریسم چشمگیر بوده است.

مورگولف عنوان نمود: همچنین همکاری های پارلمانی، علمی و فرهنگی، مناسبات استانی و حضور در محافل فکری و نخبگان در این دوره شاخص بوده است.

سفیر ایران نیز ضمن قدردانی از حمایت ها و مساعدت های وزارت امور خارجه روسیه، گفت: در این دوره همه عناصر و اجزای روابط در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی شکل گرفته و فعال شدند. اسناد پایه در روابط دو کشور امضا و با امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران با کشورهای عضو اتحادیه مالی اورآسیا و علیرغم تحریم های آمریکا، دوره آینده روابط دو کشور امیدبخش و درخشان تر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ملاقات سنایی با معاون آسیای وزارت خارجه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات سنایی با معاون آسیای وزارت خارجه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید