رهبر حزب برگزیت: تعویق برگزیت و انتخابات بهتر از توافق جانسون است

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، رهبر حزب برگزیت بر این باور است که تعویق کوتاه مدت در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به منظور برگزاری انتخابات ملی و سراسری بهتر از پذیرش توافق بوریس جانسون است.

رهبر حزب برگزیت: تعویق برگزیت و انتخابات بهتر از توافق جانسون است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت ورزشی به نقل از رویترز، نایجل فاراژ رهبر حزب برگزیت امروز یکشنبه در اظهاراتی تاکید نمود: یک تعویق کوتاه مدت در برگزیت به منظور برگزاری انتخابات ملی و سراسری بهتر از پذیرش توافق بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس است.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز اضافه کرد: من می خواهم 31 اکتبر خارج شویم ولی به همه هشدار می دهم که اگر این پیمان اجرا گردد، چیزی تغییر نخواهد نمود بنابر این تصور می کنم یک تاخیر کوتاه مدت و برگزاری انتخابات سراسری می تواند این مشکل را حل و فصل کند.

وزیر کابینه انگلیس: بریتانیا 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می گردد

مایکل گووه وزیر کابینه انگلیس که مسئول آماده کردن مقدمات مربوط به برگزیت بدون توافق است، گفت: برگزیت 31 اکتبر (9 آبان ماه) اتفاق خواهد افتاد.

این در شرایطی است که نمایندگان مجلس انگلیس روز شنبه متممی را به تصویب رساندند که به موجب آن دولت این کشور باید طی نامه ای رسمی به اتحادیه اروپا خواهان به تعویق افتادن برگزیت تا روز 31 ژانویه (10 دی ماه) گردد.

در حالی که بوریس جانسون بارها تأکید نموده است که تحت هر شرایطی تا روز 31 اکتبر (9 آبان) کشورش را از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود، مجلس انگلیس در جلسه ای تاریخی (نخستین جلسه ای که در 37 سال اخیر در روز شنبه برگزار می گردد) با 322 رأی موافق در برابر 306 رأی مخالف، متمم پیشنهادی اولیور لتوین که به متمم لتوین شهرت یافته است را تصوب کرد تا دولت بوریس جانسون با مانع تازه ای برای نهایی کردن برگزیت روبرو گردد.

مایکل گووه در ادامه اضافه کرد: می خواهیم 31 اکتبر خارج شویم، ابزارها و توانایی لازم برای انجام این کار را داریم.

بوریس جانسون یک نامه امضا نشده را برای اتحادیه اروپا ارسال نموده و در آن خواهان به تاخیر افتادن خروج بریتانیا از این اتحادیه شده است.

ولی مایکل گووه در این باره گفت: این نامه ارسال شده است تنها به این دلیل که مجلس ، دولت را ملزم به ارسال آن نموده بود ولی مجلس در نهایت نمی تواند نظر نخست وزیر را تغییر دهد، مجلس نمی تواند سیاست یا عزم دولت را تغییر دهد.

وزیر خارجه انگلیس: نمایندگان کافی برای تصویب توافق برگزیت را در اختیار داریم

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی گفت: به نظر می رسد دولت تعداد نمایندگان کافی در مجلس عوام را در اختیار دارد تا توافق برگزیت مورد نظر بوریس جانسون را به تصویب برساند.

وی ابراز اطمینان نموده است که بریتانیا 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. دومینیک راب توضیح داد: بسیاری از مردم در اتحادیه اروپا عمیقا از تاخیر بیشتر برگزیت ناراضی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رهبر حزب برگزیت: تعویق برگزیت و انتخابات بهتر از توافق جانسون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر حزب برگزیت: تعویق برگزیت و انتخابات بهتر از توافق جانسون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید