روستای بن لار پلدختر، طبیعت بکر و زیبای لرستان

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که نام و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از طبیعت های این استان روستای بن لار پلدختر است.

روستای بن لار پلدختر، طبیعت بکر و زیبای لرستان

روستای بن لار پلدختر (Bon Lar)، روستایی از توابع بخش معمولان شهرستان پلدختر در استان لرستان است. این روستا در دهستان افرینه قرار گرفته است و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1385، جمعیت آن 1٬041 نفر (195خانوار) بوده است.

مردم این روستا مانند سایر مردم علاقه زیادی به تفریح و تفریح های شاد دارند و البته شاید بیشتر از دیگران نیز به تفریحات شاد علاقه مند باشند و از دلایل این امر میتوان به آرامش روحی و جسمی که مردم این منطقه دارند اشاره نمود.

روستای بن لار و در کل منطقه زیودار عمده ترین فراوری نمایندگان انجیر سیاه کشور هستند. در این روستا آداب و رسوم و سنن خاصی دیده نمی گردد اما چیزی که واقعا وجود دارد و غیر قابل انکار می باشد این است که مردم روستا از لحاظ فرهنگ و آداب معاشرت بسیار مبادی آداب و بافرهنگ هستند.

شغل اصلی مردم این منطقه باغداری میباشد که از محصول انجیر عایدی خود را کسب می نمایند و تمام مردم منطقه از عایدی خوبی برخوردارند. مردم روستا از لحاظ مالی در سطح مناسبی از جامعه قرار دارند و علت جایگاه مالی این منطقه وجود همین باغهای انجیر می باشد. البته از حداکثر پتانسیل باغ های این منطقه استفاده نمیگردد و حداقل کاری که می توان برای این منطقه انجام داد صادارات انجیریست که با انجیر کشوری مثل ترکیه رقابت می نماید و یا تاسیس کارخانه ای جهت تبدیل انجیر منطقه به فرآورده هایی مانند کمپوت، مربا، شیره، ترشی، انجیر خشک و … میتوان به رونق هر چه بیشتر کشاورزی این منطقه یاری شایانی کرد.

آدرس: ایران، استان لرستان، شهرستان پلدختر، بخش معمولان، دهستان افرینه، روستای بن لار

منبع: گردشبان

به "روستای بن لار پلدختر، طبیعت بکر و زیبای لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای بن لار پلدختر، طبیعت بکر و زیبای لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید