زاکربرگ عقب نشینی کرد

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، دونالد ترامپ در شبکه های اجتماعی فعالیت گسترده ای دارد و در حالی که توییتر توئیت های رئیس جمهور آمریکا را کنترل نموده، فیسبوک چنین اعتقادی نداشته. این موضوع باعث شد کارکنان شرکت تحت مدیریت زاکربرگ واکنش منفی از خود نشان دهند و دست از کار بکشند ، حالا مدیرعامل فیسبوک خبر از بازبینی سیاست های این شبکه اجتماعی داده است.

زاکربرگ عقب نشینی کرد

در یادداشتی که توسط مارک زاکربرگ منتشر شده، با چندین تغییر احتمالی برای سیاست ها و تصمیم گیری ها و همچنین محصولات جدید روبه رو می شویم. مدیرعامل فیسبوک وعده داده که این شبکه اجتماعی شفافیت بیشتری خواهد داشت و متعهد شده که تنوع و حقوق انسانی را در فرایند ها و گفتگوهای تیم مدیریتی افزایش دهد.

زاکربرگ خبر از این داده که فیسبوک سیاست ها در سه حوزه را مورد بازبینی قرار می دهد، البته اشاره ای به تغییرات خاصی ننموده است. در میان آن ها می توان به تهدیدات مربوط به استفاده دولت از زور، سرگوب رای دهندگان در زمان شیوع ویروس کرونا و افزودن برچسب محتوای متخلف اشاره نمود.

مدیرعامل فیسبوک در یادداشت خود نوشته:

من می دانم که بسیاری از شما فکر می کنید که پست های رئیس جمهور در هفته گذشته باید برچسب گذاری می شد. سیاست کنونی ما این است که اگر محتوایی باعث تحریک خشونت می گردد، آن محتوا را حذف کنیم و اجازه ندهیم مردم آن را پشت یک برچسب هچنان مشاهده نمایند. در این زمینه استثنایی برای سیاستمداران وجود ندارد. من فکر می کنم که این سیاست اصولی و معقول است، با این حال همچنان به بسیاری از افرادی که فکر می نمایند راه های بهتری وجود دارد نیز احترام می گذارم. من می خواهم اطمینان حاصل گردد که همه ایده ها را می شنویم.

زاکربرگ در گذشته برچسب گذاری توییت های ترامپ توسط توئیتر را مورد انتقاد قرار داده بود و حالا اعلام نموده که هوادار این ایده نیست:

من نگرانم که این رویکرد منجر به ویرایش محتوایی گردد که ما دوست نداریم، حتی اگر سیاست های ما را نقض ننموده باشد. بنابراین فکر می کنم باید در این زمینه با دقت بالایی عمل کنیم.

مدیرعامل فیسبوک وعده داده که در فرایند تصمیم گیری شفاف تر عمل کند. زاکربرگ خبر از ایجاد یک هاب جدید برای رای دهندگان داده که اطلاعات معتبری پیرامون رای گیری فراهم می نماید. وی همچنین به تیم جدید آزمایش محصول این شبکه اجتماعی اشاره نموده که روی پروژه های مربوط به عدالت نژادی کار می نمایند، البته اطلاعات گسترده ای درباره آن منتشر ننموده است.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "زاکربرگ عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکربرگ عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید