زمستان کجا بریم؟ معرفی برترین مقاصد گردشگری جنوب کشور

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، ایران مقاصدی باورنکردنی برای مسافرات دارد. این بدین علت است که در هر کجای آن آب وهوا، جاذبه دیدنی و یا اقلیمی متنوعی دیده می گردد. اما اگر فعالیت ماجراجویی شما را جذب می نماید و در پی کشف مکان های اسرار آمیز با قدمتی چندین ساله هستید، سفر به جنوب کشور و بازدید از جزایر رنگین کمان خلیج فارس را از دست ندهید. در این مقاله ما قصد داریم تا راجع به جزایر قشم، کیش و هرمز گفت وگوی بیشتری داشته باشیم، پس تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

زمستان کجا بریم؟ معرفی برترین مقاصد گردشگری جنوب کشور

برای سفر به جنوب کجا بریم؟

وقتی بیشتر مردم، سفر به شهرهای شمالی کشور را ترجیح می دهند. کمتر کسی به فکر رفتن به جزایر جنوبی کشور است. در حالی که کیش، قشم و یا هرمز جزایری هستند که جاذبه های طبیعی فراوانی را در بر گرفته اند. به طور مثال می توان از جزیره کیش نام برد، یکی از مقاصدی که اغلب به نام مروارید خلیج فارس یاد می گردد. جزیره ای که به عنوان یک استراحت گاه زیبا و آرام در خاورمیانه و خلیج فارس شناخته شده است. یکی از جاذبه هایی که در این جزیره وجود دارد، شهر قدیمی و باستانی حریره هست. کاریز و یا قنات کیش که قدمت آن 2500 سال پیش و در واقع یک کانال آب زیرزمینی است، کشتی یونانی که معروفیت زیادی دارد و یا قلعه جنی از جاذبه های تماشای دیگر کیش محسوب می گردد. اگر به جزیره کیش سفر کردید و به پیاده روی علاقه داشته باشد، قدم زدن در کنار ساحل مرجان و یا کلبه ماهور را نباید فراموش کنید. اما چنان چه بیشتر از این که در پی سرگرمی در کیش هستید می خواهید در جزیره بگردید، از تماشا روستای باغو غافل نشوید که امروزه محل زندگی مردمان بومی کیش است.

جزیره قشم، بزرگ ترین جزیره ایرانی که در استان هرمزگان واقع شده است. ژئو پارک، تنگه چاهکوه، دره ستارگان از برترین جاذبه های گردشگری این جزیره شناخته شده است. نکته مهم در خصوص جزیره قشم، اکو سیستم خارق العاده آن هست که چشم انداز ها طبیعی منحصر به فردی را به وجود آورده، به طوری که هر بیننده ای را به وجد می آورد. گفتنی است که جاذبه های تماشای این جزیره مورد نظر، بیشتر از جزایر معمولی است که با درختان نخل و استراحتگاه های ساحلی شنی به فکر خطور می نماید. در واقع جزیره قشم جاذبه های طبیعی از دره ها و بیابان های مسحور نماینده گرفته تا غارها، گیاهان و جانوران متمایزی دارد. در قسمتی از قشم، جزیره ناز واقع شده که در هنگام جزر می توانید روی شن های نرم پر از صدف های دریایی و مرجان های رنگ ورنگ قدم بزنید.

جزیره هرمز، جزیره ای دیگر در جنوب کشور که مملو از شگفتی های مختلف و تماشای های خاص است. مهم ترین ویژگی این جزیره، رنگ خاک ساحل و دره نمک است که هر بیننده ای را جذب خود می نماید. جالب است، بدانید که خاک هرمز در هفتاد رنگ دیده می گردد. اگر قصد دارید در حین سفر به این جزیره، شاهد چشم انداز ها زیبا و شگفت انگیزی باشید. برترین مسیر سوار شدن به قایق های قشم و از قشم سوار بر قایق های مسافربری هرمز است. به این ترتیب نه تنها در هزینه های سفر خود صرفه جویی می کنید، بلکه چشم انداز ها زیبا و شگفت انگیزی را خواهید دید. جاذبه مجذوب نماینده دیگری که در هرمز بسیار سحرانگیز است، قلعه پرتغالی ها نام دارد که از چندین قلعه در کنار هم و بخش های مختلف مانند انبارهای تسلیحات، سرباز خانه، کلیسا و یا غیره تشکیل شده است. در فاصله 22 کیلومتری هرمز، لارک واقع شده که حیواناتی مانند خرگوش و آهو در آن زندگی می نمایند. بهتر است اطلاع داشته باشید که در هرمز، دره مجذوب نماینده مجسمه ها واقع شده است. مجسمه هایی که در این دره مجذوب نماینده وجود دارد، به طور طبیعی به وجود آمدند که هر کدام نشان از حیوانات مختلف دارد.

بندرعباس، بزرگ ترین بندر ایران که دارای جاذبه های گردشگری متعددی است. یکی از این جاذبه ها، قلعه فین نام دارد که قدمت آن را 700 سال پیش تخمین زده اند و کاملاً مشرف به اطراف است. معبد سرخپوستان که به معبد بت گوران معروف و با معماری عناصر بودایی و اسلامی، ترکیب شده است. حمام گله داری، محله باستانی سورو، برکه های باران و یا پل لاتیدان از دیگر جاذبه ای این شهر شناخته شده است. در بندرعباس مسجد اهل سنتی وجود دارد که ساختار، رنگ و مناره های آن در مقایسه با شهرهای دیگر کاملاً تفاوت دارد، این مسجد و تفاوت های آن بسیار تماشای است. مورد مهم در این شهر جنوبی، سواحل با شکوهی است که زمان غروب آفتاب بسیار تماشای می گردد. چشمه آب گرم گنو بندرعباس نیز در دسته چشمه هایی واقع شده است که نه تنها خواص درمانی زیادی دارد، بلکه دارای طبیعت دل انگیزی هم است.

چه فصولی به جنوب سفر کنیم؟

برای گردشگرانی که سفر به کیش، قشم، بندرعباس و یا هرمز را انتخاب می نمایند، ممکن است فصل سفر از اهمیت زیادی برخوردار باشد. در ابتدا به این مورد باید اشاره نمود که ایران، کشوری پهناور با شرایط آب وهوایی فرق دارد. بدین معنا که وقتی در غرب ایران برف می بارد وسایر نقاط کشور سرد است، این منطقه ها با هوای معتدل و دل پذیر خود به بهشت تبدیل می شوند. در حقیقت می توان گفت سواحل آفتابی خلیج فارس پاییز و زمستان گرم و لذت بخشی را ارائه می دهد. در صورتی که به غیر از فصول بهار، پاییز و یا زمستان به این شهرها سفر کنید، رطوبت هوای تابستانی به قدری بالا است که هیچ تجربه خوشایندی را به همراه نخواهید داشت. پس بهتر است برای سفر خود هر یک از فصل های نام برده را انتخاب کنید تا از هوای خنک لذت زیادی ببرید. علاوه بر آن که اگر در پی تماشا چشم انداز قایق های شناور، قایق سواری در کنار دلفین ها و یا استفاده از سرگرمیات آبی هستید، برترین فصل سفر از پاییز تا اوایل بهار شناخته شده است.

منبع: مجله سفر

به "زمستان کجا بریم؟ معرفی برترین مقاصد گردشگری جنوب کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمستان کجا بریم؟ معرفی برترین مقاصد گردشگری جنوب کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید