سامسونگ انتظار دارد گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 دو برابر نسل کنونی فروش داشته باشند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، سامسونگ انتظار دارد سال جاری به لطف سیاست های جدیدی که در پیش می گیرد، افزایشی دو برابری را در فروش گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 شاهد باشد.

سامسونگ انتظار دارد گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 دو برابر نسل کنونی فروش داشته باشند

سامسونگ در حال حاضر برترین شرکت فراوریکننده گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود اما این رجحان فقط در بخش گوشی هایی با طراحی معمولی نیست بلکه گوشی های تاشو را هم شامل می گردد. اگرچه سامسونگ شروع موفقی را در زمینه فراوری گوشی های تاشو نداشت اما هر سال بهبودی هایی را برای نماینده های تازهش در نظر می گیرد تا شرایط را از قبل بهتر کند و این موضوع سال جاری و برای گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 هم صدق می نماید.

گفته می گردد این گوشی ها در ماه آگوست یعنی حدودا چهار ماه دیگر و در جریان رویداد آنپکد رونمایی می شوند در حالی که به نظر می رسد فراوری انبوه آن ها هنوز شروع نشده است. اما این موضوع باعث نمی گردد شرکت کره ای نداند سال جاری چه تعداد گوشی تاشو را قرار است به فروش برساند. به لطف خبری که امروز منتشر شده، خوشبختانه توانستیم از تمام برنامه های سامسونگ برای فروش پرچم دارهای نیمه دوم سال جاری آن باخبر شویم. از طرفی یکی از معروف ترین افشاگران و منابع داخلی یعنی راس یانگ هم مهر تأییدی بر این خبر داشته تا بدین ترتیب تقریبا از بابت آنچه که می گوییم مطمئن باشیم.

دو برابر فراوری بیشتر به نسبت قبل

گوشی های تاشو با گذر زمان محبوبیت بیشتری بین کاربران پیدا نموده اند و این موضوع را می توان از فروش استثنائی گلکسی زد فلیپ 3 در کشور کره جنوبی و رسیدن آن به جمع پرفروش ترین گوشی های این بازار به خوبی متوجه شد. به همین دلیل سامسونگ پیش بینی می نماید سال جاری بتواند فروش بسیار بهتری داشته باشد در نتیجه می خواهد فراوری گوشی های تاشوی مورد انتظار خود یعنی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 را دو برابر کند.

این فراوری دو برابری در واقع یعنی سامسونگ انتظار دارد در هفته های نخست عرضه، گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 فروش بسیار بیشتری به نسبت مدل های نسل گذشته خود داشته باشند. همانطور که گفته شد، گوشی های تاشو رفته رفته در بین کاربران محبوب تر می شوند و این تصمیم سامسونگ هم اصلا غیرمنطقی و عجیب به نظر نمی رسد اما نکته ای که وجود دارد این است که چطور بعد از گذشته تقریبا دو سال، سامسونگ توانست آنقدر نظر مثبت کاربران را جلب کند که فراوری گوشی هایش را به نسبت سال 2020 حدودا 400٪ افزایش دهد؟ آن هم در حالی که تجربه اولش به اندازه انفجار باتری گلکسی نوت 7 برایش دردسر ساز شد؟!

راس یانگ اما معتقد است یکی از دلایلی که سامسونگ فکر می نماید سری تازه می تواند فروشی دو برابری داشته باشد، به احتمال زیاد کاهش قیمت آن هاست. ظاهرا این موضوع آنقدر می تواند روی فروش این دو گوشی تأثیر مثبت بگذارد که شاید سامسونگ اندازه فراوری را بعد از مدتی، بیش از 2 برابر افزایش دهد.

قیمت گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 چقدر خواهد بود؟

اگرچه نمی توان انتظار داشت سامسونگ در این زمینه خیلی سخاوت مندانه عمل کند آن هم در شرایطی که درست یک سال قبل، پرچم دارهای خود را با قیمت 1800 و 1000 دلار (برای مدل فولد و فلیپ) راهی بازار کرد، اما به نظر می رسد اندکی شاهد کاهش قیمت باشیم. علت اصلی اینکه فکر می کنیم چنین اتفاقی خواهد افتاد این است که دو مدل سال گذشته کمی بعد از عرضه رسمی شان تخفیف خوردند. در حال حاضر هم دو گوشی با قیمت 1450 و 850 دلار در دسترس قرار دارند. البته این بدان معنا نیست که دو مدل تازه هم همین با همین قیمت ها راهی بازار می شوند اما یک چیزی بین این مبلغ و مبلغ اصلی هم می تواند گزینه خوبی باشد.

از آن جایی که گلکسی زد فولد 4 برخلاف شایعات گذشته از جایگاهی برای قلم S-Pen بهره نمی برد و اندازه تغییرات و ارتقاهای زد فلیپ 4 هم چشمگیر نخواهد بود، به نظر می رسد این برترین زمان برای سامسونگ باشد تا بیشتر تمرکز خود را روی ارزان کردن آن ها معطوف کند. هرچند شاید بهره مندی از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس ساخت TSMC، باتری 4270 میلی آمپر ساعتی (ترکیب یک باتری دو سلولی با ظرفیت 2002 و 2268 میلی آمپر ساعت)، بدنه باریک تر و سبک تر، دوربین 108 مگاپیکسلی اصلی و … در نهایت باعث گردد سامسونگ حداقل در قیمت گلکسی زد فولد 4 تغییری ایجاد نکند.

البته شرکت می تواند یک مدل دیگر تحت عنوان زد فولد یا زد فلیپ 4 اولترا یا پرو را هم عرضه کند برای آن دسته از کاربرانی که بودجه بیشتری دارند و از آن طرف قیمت دو مدل استاندارد را کاهش دهد. این واقعا می تواند در جلب رضایت مشتری موثر باشد. راس یانگ هم احتمال حضور چنین محصولی را رد نکرد ولی به آن دامن هم نزد.

منبع: PhoneArena ،SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ انتظار دارد گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 دو برابر نسل کنونی فروش داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ انتظار دارد گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 دو برابر نسل کنونی فروش داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید