سوسیال دموکرات های آلمان همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، نتایج یک نظرسنجی از تداوم کاهش میزان محبوبیت حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان بعد از تغییر رهبری این حزب خبر می دهد.

سوسیال دموکرات های آلمان همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت ورزشی به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که بعد از تغییر رهبری در حزب سوسیال دموکرات آلمان این حزب محبوبیت خود را در بین شهروندان به شدت از دست داده است.

حزب سوسیال دموکرات بر اساس نظرسنجی که به سفارش آر تی ال و ان تی وی آلمان اجرا شده است نسبت به هفته پیش 3 درصد از محبوبیت خود را از دست داده و با کسب 11 درصد آراء شهروندان بعد از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در جایگاه چهارمین حزب قدرتمند آلمان قرار گرفته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی اتحادیه احزاب متحد مسیحی در صورت برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی می تواند با 1 درصد صعود 28 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

حزب سبز آلمان هم در این نظرسنجی که توسط موسسه فورسا اجرا شده است با کسب 22 درصد آراء در جایگاه دومین حزب قدرتمند آلمان قرار گرفت. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 14 درصد آراء شهروندان در جایگاه سومین حزب قدرتمند قرار گرفت.

در این نظرسنجی لیبرال دموکرات ها هم 9 درصد و چپ ها هم بدون تغییر 8 درصد آراء شهروندان را کسب کردند. 24 درصد شهروندان هم اعلام کردند که در انتخابات شرکت نمی کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که تنها 3 درصد از شهروندان به حزب سوسیال دموکرات اعتماد دارند که در بهترین شکل برای حل مسائل در آلمان آمادگی دارد که تعداد آن ها یک درصد کم تر از هفته گذشته است. 19 درصد این نظر را درباره اتحادیه احزاب متحد مسیحی داشتند، 12 درصد هم به سبزها و 57 درصد هم به هیچ حزبی در این راستا اعتماد نداشتند.

موسسه فورسا این نظرسنجی را در فاصله زمانی بین 2 تا 6 دسامبر از بین 2500 واجد شرایط رای دادن انجام داده است.

هفته گذشته اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان ساسکیا اسکن و نوربرت والتر بوریانس، که از مخالفان سرسخت مشارکت این حزب در دولت ائتلافی هستند را به عنوان رهبران حزب سوسیال دموکرات انتخاب کردند .

از تعداد آراء اخذ شده در این انتخابات 53 درصد به ریاست دو نفره خانم ساسکیا اسکن و نوربرت والتر بوریانس و 45 درصد هم به ریاست دو نفره خانم کلاراگی ویتس و اولاف شولتز رای دادند .

به این ترتیب اولاف شولتز، وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان در دولت ائتلافی و کلاراگی ویتس که هر دو از طرفداران مشارکت سوسیال دموکرات ها در ائتلاف بزرگ بودند در این انتخابات شکست خوردند. اعضای حزب سوسیال دموکرات با این رای گیری به نوعی اعلام کردند که موافق ادامه مشارکت حزبشان در ائتلاف بزرگ نیستند .

جناح مخالف دولت ائتلافی در حزب سوسیال دموکرات خواهان مذاکرات مجدد درباره قرارداد ائتلافی بوده و شروط جدید برای تداوم این ائتلاف را مد نظر دارند که از جمله این شروط سرمایه گذاری های میلیاردی در حوزه آب و هوا و زیر ساخت ها و نیز افزایش حداقل دستمزدها است. اما اتحادیه احزاب متحد مسیحی مخالف مذاکرات مجدد درباره قرارداد ائتلافی است.

بعد از تغییر رهبری در حزب سوسیال دموکرات نگرانی زیادی درباره احتمال فروپاشی زودتر از موعد ائتلاف بزرگ در آۀمان شکل گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سوسیال دموکرات های آلمان همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوسیال دموکرات های آلمان همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید