طرح ساماندهی فضای مجازی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی که به تازگی در مجلس اعلام وصول شده با واکنش های مختلفی از سوی موافقان و مخالفان همراه شده است.

طرح ساماندهی فضای مجازی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد

موافقان این طرح معتقدند که با تصویب این طرح شاهد تحول در زمینه کیفیت، قیمت و امنیت اینترنت و به طور کلی ساماندهی فضای مجازی خواهیم بود و مخالفان آن می گویند که این طرح دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی و اینترنت را محدود می کند.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که با عنوان ساماندهی پیام رسان های اجتماعی نیز شناخته می شود، در قالب 20 ماده به مجلس ارائه شده و به امضای 40 نفر از نمایندگان نیز رسیده است.

توسعه فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی و به خصوص پیام رسان ها و وجود خلا قانونی در این حوزه و نیز لزوم حمایت از تولیدات داخلی و صیانت از حقوق کاربرانی که در معرض آسیب و نقض شدید قرار دارند، از جمله دلایل توجیهی ارائه این طرح عنوان شده است.

در این راستا بیست و سومین محفل هم افزایی فعالین فضای مجازی پاک که توسط جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک (فمپ) برگزار می شود به موضوع بررسی و تحلیل این طرح اختصاص یافته است.

این نشست قرار است ساعت 22 شنبه 15 شهریورماه با حضور علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح ساماندهی فضای مجازی به صورت آنلاین برگزار شود.

امکان حضور در این نشست مجازی از طریق Live.famp.ir فراهم است و سوال و پرسش برای عموم شرکت کنندگان آزاد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح ساماندهی فضای مجازی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ساماندهی فضای مجازی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید