عراق، نشست حکیم با وزیران خارجه سه کشور درباره سوریه، آمریکا تعداد دیپلمات هایش را در عراق کاهش می هد؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق در نشستی با وزیران خارجه اردن، لبنان و ترکیه با موضوع آوارگان سوری شرکت کرد.

عراق، نشست حکیم با وزیران خارجه سه کشور درباره سوریه، آمریکا تعداد دیپلمات هایش را در عراق کاهش می هد؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت ورزشی به نقل از شبکه الفرات، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای گفت محمد علی الحکیم وزیر خارجه در نشستی که ایمن الصفدی، جبران باسیل و چاووش اوغلو وزیران خارجه اردن، لبنان و ترکیه حضور داشتند، شرکت کرد که شرکت کنندگان در این نشست بحران آوارگان سوری را بررسی کردند که مستلزم دخالت های انسانی است که دستیابی آنها به راه های زندگی شایسته و وضع طرح های فوری برای کاهش رنج آنها را تامین کند و اینکه راهبردهایی در پیش گرفته شود که بر حمایت از اقتصاد کشورهای میزبان آنها و با هدف حفظ ثبات اجتماعی و اقتصادی تکیه کند.

این بیانیه آورده است شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت اینکه سازمان ملل و سازمان های انسانی مسئولیت بیشتری در قبال این بحران بپذیرند و به حمایت انسانی و توسعه ای لازم از آن بپردازند، تاکید کردند.

برنامه ریزی آمریکا برای کاهش دیپلمات های خود در عراق

الفرات از برنامه ریزی آمریکا برای کاهش گسترده و دائمی اعضای دفاتر کنندگی های دیپلماتیک خود در عراق خبر داد. بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا طی ماه جاری میلادی، طرح های مفصلی را به کنگره آمریکا درباره کاهش تعداد دیپلمات های آمریکایی در عراق ارسال کرده است که این اقدام تعارض مستقیمی با اهداف اعلام شده از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دارد.

اسناد ارسالی از سوی وزارت خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی مجلس سنا، چراغ سبز جدیدی به تصمیم قبلی وزارت خارجه آمریکا برای کاهش تعداد دیپلمات ها و دیگر کارکنان آمریکایی در عراق است.

بر اساس این گزارش، هیئت کنندگی آمریکا در عراق به کاهش تعداد کارکنان در سفارت و مرکز پشتیبانی دیپلماتیک و کنسولگری آمریکا در شمال عراق از 486 نفر به 349 نفر تا سرانجام می 2020 اقدام خواهد کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات کریس مورفی عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفته است تضمین سلامت کارکنان دولت آمریکا و شهروندان در خارج در راس اولویت های ما واقع شده است. سفارت ما در بغداد و کنسولگری مان در اربیل به روی اقدامات تجاری باز است و ماتیو تویلر سفیر و تیم وی هر روز در این فعالیتها مشارکت می کنند.

این سخنگو اضافه کرد عراق یکی از مهمترین شرکای استراتژیک ما در منطقه به شمار می رود و ما به شراکت و همکاری کامل با شرکای عراقی و ملت عراق برای حمایت از عراق متحد و دموکراتیک و فدرالی و شکوفا پایبندیم.

از هنگام تجاوز نظامی آمریکا به عراق و اشغال این کشور در سال 2003 میلادی، آمریکا به توسعه و گسترش سفارت خود در بغداد در یک مجتمع عظیم و گسترده پرداخت که هزاران نیروی لجستیکی، پیمانکار و نیروی امنیتی را در خود جای داده بود، با وجود بزرگی سفارت و تعداد زیاد کارکنان آن، فقط درصد کوچکی از این کارکنان متعلق به وزارت خارجه آمریکا هستند و همچنان تعداد کمتری در پست های دیپلماتیک اصلی از جمله مسئولان سیاسی و اقتصادی فعالیت می کنند.

تعداد مسئولان سیاسی در سفارت آمریکا در عراق قرار است به میزان 30 درصد یعنی از 10 نفر به هفت نفر کاهش یابد، تعداد افسران کنسولگری آمریکا هم به میزان 58 درصد کاهش خواهند یافت، یعنی از 12 نفر به پنج نفر کاهش خواهد یافت و تعداد افسرانی که بر امور سیاسی و نظامی تمرکز دارند هم کاهش 33 درصدی خواهد داشت یعنی از 6 نفر به چهار نفر خواهد رسید.

پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) هم تعداد کارکنان خود مستقر در سفارت آمریکا در بغداد را از 111 نفر به 63 نفر کاهش خواهد یافت و آژانس توسعه بین المللی آمریکا هم تعداد نیروهایش را از 19 نفر به 11 نفر کاهش خواهد داد.

در سال گذشته میلادی، دولت ترامپ، کنسولگری آمریکا در بصره در جنوب عراق را تطعیل کرد،این در حالی بود که تیمی دیفیس دیپلمات ارشد آمریکا در این کنسولگری با تصمیم بستن آن از طریق کانال های معارض رسمی در وزارت خارجی مخالفت کرده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، نشست حکیم با وزیران خارجه سه کشور درباره سوریه، آمریکا تعداد دیپلمات هایش را در عراق کاهش می هد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، نشست حکیم با وزیران خارجه سه کشور درباره سوریه، آمریکا تعداد دیپلمات هایش را در عراق کاهش می هد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید