قول دریافت میزبانی آسیا را می دهیم، در باد نسل طلایی هندبال خوابیده و پشتوانه سازی نکرده ایم

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، رییس فدراسیون هندبال گفت: ما در باد نسل طلایی هندبال خوابیده ایم و پشتوانه سازی نکرده ایم.

قول دریافت میزبانی آسیا را می دهیم، در باد نسل طلایی هندبال خوابیده و پشتوانه سازی نکرده ایم

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، علیرضا پاکدل در مورد انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی هندبالف اظهار کرد: احتیاج هندبال ما انتخاب سرمربی خارجی است . هندبال ما در شرایطی است که مهمترین رکن آن برنامه ریزی و انتخاب سرمربی است، ما از اسفند{1398} یعنی دو ماه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا برای انتخاب سرمربی اقدام کردیم. 3 گزینه با توجه به شاخصه هایی که دنبالش بودیم چون فنی و اقتصادی در نظر داشتیم. ما دنبال مربی ای بودیم که باشگاه داشته باشد یا در اردوهای ما حضور داشته باشد.

وی گفت: یکی از گزینه ها را نهایی نموده بودیم که فروردین {1399} دیدیم یکی از تیم های عربی دو و نیم برابر قیمت ما را پیشنهاد داد و از دست رفت. گزینه بعدی هم سابقه خوبی داشت که اعلام نمود خانواده او موافق نیستند که به ایران بیایند. گزینه آخر هم که ساعت ها وقت گذاشتیم صحبت کردیم قرارداد هم آماده شد، البته دغدغه او کرونا است. نمی دانم کسی از داخل اطلاعات داده یا با گوگل ترنسلیت متوجه بخشنامه کرونا شده است. بخشنامه این است که هر فردی که قرار باشد از اروپا بیاید باید دو هفته قرنطینه باشد. مقداری این موضوع کار را عقب انداخته است. دنبال راه حل هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که نام کشور این سرمربی را اعلام می نماید؟ گفت: اجازه دهید نهایی گردد. مربی رزومه داری است و می تواند به هندبال کشور یاری کند. صالحی امیری قول پرداخت 50 درصد مبلغ قرارداد سرمربی خارجی را هم داده است.

پاکدل که در برنامه زنده شبکه ورزش صحبت می کرد، در ادامه گفت: امروز ژاپن، بحرین و قطر یک کلاس از سطح آسیا بالاتر رفته اند. کره جنوبی از سال 1998 در تمامی رده های سنی مقام داشته است. ما آخرین مقامی که در رده پایه نوجوانان گرفته ایم در سال 2008 اردن بوده است. آخرین مقامی هم که در رده جوانان گرفته ایم در سال 2010 بوده است.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: هندبال ما به برنامه ریزی و پشتوانه احتیاج دارد. ما در باد این نسل طلایی خوابیدیم و پشتوانه سازی نکردیم، حتی در رده های پایه آسیا مقام نداریم. اگر ژاپن به این صندلی رسیده کوشش نموده است. کره جنوبی 6 سال پیش پوست اندازی کرد و 5 سال در آسیا مدالی کسب نکرد. ما به زمان و برنامه ریزی احتیاج داریم.

پاکدل گفت: برنامه استراتژیک 5 ساله نوشته شده که در سال 1401 تیم جوانان جزو تیم های برتر آسیا باشد و به قهرمانی دنیا برسد و در دوره بعد قهرمان آسیا گردد. فراخوان زدیم که افرادی که قد 1.85 دارند در سراسر کشور در رده سنی(11 بهمن 84) جمع کنیم. امیدواریم بازیکنانی را در این شرایط جذب کنیم.

وی در مورد سلب شدن میزبانی قهرمانی جوانان آسیا از ایران، گفت: از سال 2014 که تبریز میزبان مسابقات آسیایی بود دیگر میزبانی ای در ایران نداشتیم. دلیل سلب میزبانی به خاطر پیک سوم کرونا که مرگ و میر زیاد شد، بود. کشورهای دیگر به کنفدراسیون آسیا نامه زده بودند که حاضر نیستند در ایران مسابقه دهند. همه از فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کوشش و رایزنی کردیم ولی وقتی 8 کشور از 11 کشور نمی خواستند در ایران حاضر شوند، میزبانی به بحرین رسید.

رییس فدراسیون هندبال گفت: این قول را می دهم که میزبانی بهتری داشته باشیم. برای سال 1400 کوشش می کنیم یک رویداد آسیا را میزبانی کنیم. یکی از رویدادهای آسیا را دنبال می کنیم تا میزبانی بگیریم. سیاست ما این است. ضمن حفظ اقتدار با هیچ کشوری مسئله ای نداریم.

پاکدل گفت: فدراسیون هندبال هیچ بدهی ندارد. تشکر می کنم از زحمات همه عزیزان که پیش از این رییس فدراسیون بوده اند. یکی از مسائل ما در هندبال به علت عدم ثبات در مدیریت بوده است. من نفر هشتمی هستم که در 5 سال اخیر مدیر شده ام. روزی که آمدیم بدهی اقتصادیاتی داشتیم شاید خیلی از فدراسیون ها هنوز با بدهی اقتصادیاتی دست و پنجه نرم می نمایند. بدهی از جام ریاست جمهوری و داوران داشتیم، که اکنون هیچ بدهی حتی یک ریال نداریم.

وی در مورد لیگ برتر هندبال گفت: آماده سازی تیم ملی جوانان در اولویت ماست. لیگ سال جاری پرفشار بود. همه ملی پوشان جوان در لیگ حضور دارند. اگر مرحله آخر لیگ را هم داشته باشیم ممکن است به ملی پوشان آسیب بزند. احتمالا مرحله آخر لیگ در سال جدید خواهد بود. البته باید در کمیته مسابقات نتیجه نهایی گرفته گردد.

رییس فدراسیون هندبال در خاتمه گفت: به عنوان هیات رییسه با اعضای فدراسیون جلسه داشتیم. نتیجه این شد که 10 آموزشگاه ملی هندبال در سال 1400 در راستای استعدادیابی راه اندازی خواهیم کرد. مجوز آموزشگاه هندبال بعد از سال ها تدوین شد و اجراء خواهد شد. تفاهم نامه ای هم با آموزش پرورش و آموزش عالی امضاء کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قول دریافت میزبانی آسیا را می دهیم، در باد نسل طلایی هندبال خوابیده و پشتوانه سازی نکرده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول دریافت میزبانی آسیا را می دهیم، در باد نسل طلایی هندبال خوابیده و پشتوانه سازی نکرده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید