مزایای سفر تکنفره ، سفری آرامش بخش و رویایی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، تنها سفر کردن همواره آسان نیست. سفر تکنفره، صبر، شجاعت و تمایل به وفق دادن خود با موقعیت های خارج از ناحیه آسایش را به آزمون می گذارد. اما با وجود چالش های آن، بخاطر تنها سفر کردن است که با آدم های مختلف آشنا می شوید و دست به ماجراجویی هایی می زنید که هرگز فکر آن ها را هم نمی نموده اید. سفر تکنفره چیزهای بسیار زیادی به شما می آموزد و درب های فوق العاده بسیار زیادی را به روی شما باز می نماید. در نوشتار مزایای سفر تکنفره، به ذکر نکاتی برای سفرهای تکنفره می پردازیم و شرح می دهیم که تنها سفر کردن چه لذت ها و چه مزایایی دارد. با خبرنگاران در رجحان های سفر تکنفره همراه باشید.

مزایای سفر تکنفره ، سفری آرامش بخش و رویایی

به دست آوردن موقعیت های استثنایی در بین رجحان های سفر تکنفره

در سفرم به کشور اردن، وقتی در کنار یک استخر در عقبه Aqaba نشسته بودم، دو زن که در امان Amman معلم بودند به من نزدیک شدند. یکی از آن ها مرا هنگام صبح در حال دویدن دیده بود و به من گفت که او هم قرار است در مسابقات دویدن شرکت کند. او با دست و دلبازی تمام مرا دعوت کرد که به اقامتگاه او در امان Amman بروم و آنجا اقامت کنم. با اینکه ما تنها یک مصاحبهی پنج دقیقه ای با هم داشتیم، وقتی در راه رفتن به امان Amman بودم با او تماس گرفتم و بالاخره پنج شب از سفرم را در خانه او اقامت کردم. می توانستم بدبین و مشکوک باشم و اجازه دهم ترس مرا از این کار باز دارد، اما به جای آن به چیزی که غریزه ام می گفت گوش دادم و دعوت او را قبول کردم. بخاطر همین تصمیم سفر فوق العاده ای داشتم و دوستان تازهی پیدا کردم و توانستم هم با جوامع محلی و هم مهاجران آشنا شوم. در نهایت، باید بگویم اگر در یک گروه سه یا چهار نفره سفر می کردم، امکان نداشت چنین پیشنهادی از کسی دریافت کنم و چنان سفر فوق العاده ای داشته باشم. این یکی از رجحان های سفر تکنفره است.

همراه شدن با دیگران و کسب تجربه های عالی در بین مزایای سفر تکنفره

یک کارمند هتل در اردن، دوستی داشت که قرار بود به شهر امان Amman در این کشور سفر کند. این دوست به من پیشنهاد کرد که در مسیر به این شهر، مرا در مادبا Madaba پیاده کند. این شهر از مسیر او کمی دور بود و اصلا در این مورد که با مردی که نمی شناختم به آن جهت بروم مطمئن نبودم اما در عین حال می دانستم که اردنی ها چقدر جدی به معروفیت و ارزش صنعت میزبانی خود اهمیت می دهند بنابراین کارمند هتل امکان نداشت مرا با کسی که به او اطمینان نداشت به این سفر بفرستد. دوست او یک وانت کوچک داشت و در آن تنها به مقدار یک مسافر فضا موجود بود. من با او به این سفر رفتم. او مرا در مادبا Madaba پیاده کرد و حتی چندین ساعت بعد با من تماس گرفت تا مطمئن گردد راه خود را به سمت این شهر پیدا نموده ام. بعدها فهمیدم که دوست او یک زمین شناس بود زیرا در تمامی طول راه اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص محیط طبیعی اطراف به من منتقل کرد و وقتی در بین راه برای جمع کردن نمونه های آزمایشگاهی توقف کردیم، آزمایشگاه خود را به من نشان داد. مسلما اگر تنها سفر نمی کردم، نمی توانستم با او به این سفر بروم و این همه در خصوص دانش زمین شناسی بیاموزم. این مورد از نکاتی برای سفرهای تکنفره هست.

آشنایی با غذاهای محلی در بین مزایای سفر تکنفره

بعد از این که در سفرم به نامیبیا به این کشور رسیدم، برای جشن گرفتن تولدم تصمیم گرفتم پریدن از آسمان را تجربه کنم. در همین موقعیت بود که با سه نفر از ایرلند آشنا شدم؛ آن ها که بخاطر تماشا یک زن که تنها سفر می نماید شگفت زده شده بودند در این مورد با من مصاحبه کردند. آن ها که در ویندهوک Windhoek، مرکز نامیبیا در حال اجرا مشاوره کاری برای حکومت ایرلند بودند، از من دعوت کردند وقتی به آن شهر بازگشتم، با آن ها شام بخورم. آن ها می خواستند در خصوص سفرهایم بیشتر بدانند. من دعوت آن ها را قبول کردم و با آن ها شام خوردم. تنها دلیلی که باعث شد این قدر به من خوش بگذرد و دوستان تازه و عالی پیدا کنم این بود که تنها سفر می کردم.

تجربه کردن مهربانی آدم های غریبه و ناآشنا در بین مزایای سفر تکنفره

در بسیاری از نقاطی که به آن ها سفر کردم، تماشا خانمی که تکنفره سفر می نماید، معمول نبود. در نتیجه آدم هایی که اصلا آن ها را نمی شناختم و کاملا با من غریبه بودند، سعی می کردند از من مراقبت نمایند. برایم اتوبوس مناسب برای سفر را پیدا می کردند و در پیدا کردن میهمان خانه خوب و درست به من یاری می نمودند. وقتی در مالاوی سوار بر یک اتوبوس بودم، کسی که در اتوبوس کنارم نشسته بودم، می بایست زودتر از من پیاده می شد. او شماره تلفن همراه خودش را به من داد و از من خواست وقتی به سلامت به مقصد رسیدم او را در جریان بگذارم تا نگران من نباشد. آن مرد اصلا آدم عجیب و غریبی نبود؛ یک مرد چهل و چند ساله بود که ازدواج نموده بود و فرزند داشت. او واقعا نگران من بود و می خواست از ایمنی و سلامت من مطمئن گردد. در مالزی در اتوبوس با پیرمردی آشنا شدم که پیشنهاد کرد با او به بازدید از نقاط تماشای پنانگ Penang بروم زیرا او و همسرش عاشق این بودند که نقاط تماشای را به دیگران نشان بدهند. در ایتالیا زمانی که آن نگاه گمشده و سردرگم را روی چهره ام داشتم، افراد زیادی به من در پیدا کردن آدرس یاری کردند. این ها همه فرصت هایی هستند که تنها بخاطر تکنفره سفر کردن برای من پیش آمدند. با اینکه آدم ها حتی زمانی که با کسان دیگری سفر می کردم تمایل داشتند به من یاری نمایند، نکته ای در بین نکاتی برای سفرهای تکنفره که از آن مطمئن هستم این است که بخاطر تکنفره سفر کردن بود که ماجراجویی های غیر منتظره و جالبی بر سر راهم قرار گرفتند و با آدم های فوق العاده آشنا شدم. این ها دلایلی هستند که باعث شده تا بخواهم به تکنفره سفر کردن ادامه بدهم و اعتقاد دارم که همه می بایست تنها سفر کردن را حتی شده برای مدت کوتاهی تجربه نمایند.

منبع: همگردی

به "مزایای سفر تکنفره ، سفری آرامش بخش و رویایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای سفر تکنفره ، سفری آرامش بخش و رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید