مسکو: به درگیری با ترکیه در سوریه حتی فکر هم نمی کنیم

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، سخنگوی کرملین درباره احتمال ورود روسیه به درگیری ها در شمال سوریه تأکید کرد که مسکو حتی نمی خواهد به تقابل نظامی با ترکیه در شمال سوریه بیاندیشد.

مسکو: به درگیری با ترکیه در سوریه حتی فکر هم نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت ورزشی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در گفت وگو با وبلاگ ساعت ورزشی در مورد استقرار نظامیان سوریه در شمال این کشور غرب آسیا گفت مسکو از همان ابتدا در مورد خطر و تهدید درگیری میان ترکیه و سوریه در پی عملیات نظامی آنکارا هشدار داده بود.

در پی درخواست نمودها از دمشق برای یاری به دفع حملات نظامی ترکیه در شمال سوریه، یگان های ارتش سوریه دیشب پس از پنج سال وارد شهر عین عیسی در شش کیلومتری مرز با ترکیه شدند. (جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری اینترفکس، پسکوف در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ورود روسیه به درگیری های شمال سوریه و تقابل نظامی با ترکیه گفت: ما حتی نمی خواهیم به این قضیه فکر کنیم. ارتباط میان نظامیان باید از (وقوع) چنین چیزی جلوگیری کند.

این مقام روس سپس در مورد تعامل با ترکیه درباره سوریه شرح داد: روسیه و ترکیه به ویژه در سطح نظامی دائماً در مورد تحولات سوریه با یکدیگر در تماس هستند.

پسکوف ضمن تأکید بر لزوم دوری کردن از دامن زدن به درگیری های سوریه گفت: ما از قبل به تمامی طرفین درگیری در سوریه هشدار داده ایم که از اقداماتی دوری نمایند که ممکن است به تشدید اوضاع منجر گردد و به فرایند سیاسی لطمه وارد آورد.

سخنگوی کرملین درباره اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد تماس با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره سوریه گفت: تماس هایی بین رؤسای جمهور و وزارتخانه های خارجه و دفاع انجام می گیرد.

اردوغان روز گذشته ضمن تأکید بر اینکه به اراضی سوریه چشم طمع ندارند، اضافه کرد: هر زمانی که مسئله ای ایجاد گردد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار خواهیم کرد. ما در حال اتخاذ گام های ضروری با یکدیگر هستیم. (جزئیات بیشتر)

عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه هفته گذشته و پس از آن شروع شد که آمریکا که تاکنون خود را متحد نمودها می خواند، اظهار داشت از مواضع خود در شمال سوریه عقب نشینی می نماید. نمودها که پیشتر با پشت گرمی به دولت آمریکا از هماهنگی با دولت مرکزی خودداری نموده بودند، تصمیم واشنگتن را خنجر از پشت توصیف نموده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "مسکو: به درگیری با ترکیه در سوریه حتی فکر هم نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: به درگیری با ترکیه در سوریه حتی فکر هم نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید