معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان در کتاب دیجیتال چند رسانه ای دل عالم

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی در کرمان، فریدون فعالی با اشاره به اینکه سال جاری ایام عید نوروز ویژگی های خاصی دارد و همزمانی نوروز با اعیاد شعبانیه و ماه رمضان شرایط خاص و ویژه ای را ایجاد نموده است، گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان از دی ماه سال جاری با 14 کمیته به ریاست استاندار کرمان کار خود را شروع کرد.

معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان در کتاب دیجیتال چند رسانه ای دل عالم

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در این حوزه در استان کرمان افتاده، گفت: نورپردازی باغ شاهزاده ماهان افتتاح شد و برای اجرای این پروژه 5 هزار و 400 متر کابل گذاری انجام و 2 هزار و 700 متر کانال حفر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه فاز اول پروژه نورپردازی باغ شاهزاده ماهان به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: با اجرای این پروژه مدت حضور بازدیدکنندگان در باغ شاهزاده افزایش یافت.

وی با اشاره به افتتاح 9 پروژه در بم بیان نمود: حدود 20 میلیارد تومان برای بهره برداری از پروژه های بم و حدود 12 میلیارد تومان برای باغ شاهزاده ماهان هزینه شده است و تمام کوشش ما بر این بوده که مسافرانی که به استان می آیند بناهای تاریخی کرمان را متفاوت ببینند.

فعالی با بیان اینکه در اقامتگاه های استان کرمان حدود 10 هزار تخت برای پذیرایی از مسافران داریم و نسبت به سال قبل شرایط ما بهتر شده است، اضافه کرد: سال جاری حدود هزار تخت، به تخت های استان کرمان اضافه نموده شده که این تخت ها با سطح های متفاوتی هستند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری در دل بازار تاریخی کرمان که بزرگ ترین راسته بازار کشور است یک هتل سنتی ایجاد شده، گفت: اضافه نموده شدن این جاذبه ها به جاذبه های تاریخی و گردشگری استان، مدت حضور گردشگران در استان کرمان را افزایش داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول کشور را در زمینه داشتن اقامتگاه های بوم گردی دارا است، اضافه کرد: سال جاری340 اقامتگاه بوم گردی با 5 هزار و 172 تخت آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه در کنار ظرفیت تخت های اقامتگاه های استان، سال جاری اسکان مسافران نوروزی را در مدارس نیز داریم، ادامه داد: 300 کلاس در سه سطح الف، ب و ج آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در استان کرمان است.

فعالی با بیان اینکه اسکان موقت مسافران در پارک ها هم پیش بینی شده و کوشش شده تا در کنار آن خدماتی که ضروری است هم به مسافران ارائه گردد، گفت: از اول اسفند ماه دور اول نظارت ها شروع شده و در دور اول تذکرات و اخطارهای لازم داده شده که باید در نوبت دوم این بازرسی ها و نظارت ها مسائل خود را حل نموده باشند.

وی با اشاره به اینکه تا انتها 13 فروردین ماه 1402 این نظارت ها ادامه خواهد داشت، گفت: یکی از شاخصه های مهمی که در حوزه گردشگری وجود دارد، توانمند کردن محیط است و ما باید محیط را توانمند کنیم تا بتوانیم خدمات شایسته ای را به گردشگران ارائه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه سال جاری شرایط نسبت به سال قبل بهتر شده اما هنوز هم کاستی های زیادی وجود دارد، ادامه داد: بازسازی بازار تاریخی کرمان هم باید صورت گرفته و کوشش ها باید بیشتری گردد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری اعتباری برای بازار کرمان گذاشته شده و بازسازی های اضطراری آن شروع شده، اضافه کرد: با این وجود باید یک کار اساسی در بازار کرمان انجام گردد.

فعالی از آمادگی میراث فرهنگی برای اعطای تسهیلات بلاعوض میلیاردی به مالکان حقیقی تیمچه ها و کاروانسراهای بازار کرمان اطلاع داد و گفت: برخی از املاک و بناهای بازار متعلق به اشخاص حقیقی است و آمادگی داریم به آنها هم به صورت بلاعوض یاری نموده و هم تسهیلات ارائه کنیم تا با یاری خود مالکان، این مجموعه ها احیا شوند.

وی با بیان اینکه کتاب دیجیتال چند رسانه ای دل عالم به هشت زبان زنده جهان آماده شده، اضافه کرد: در این کتاب تمامی جاذبه های گردشگری استان کرمان به همراه عکس و فیلم ارائه شده که کار بسیار خوب و ارزشمندی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان در کتاب دیجیتال چند رسانه ای دل عالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان در کتاب دیجیتال چند رسانه ای دل عالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید