راهنمای سفر به گوتنبرگ در سوئد

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ کشور سوئد است که جزء پر بازدیدترین شهرهای این کشور به شمار می رود. تاریخ و فرهنگ غنی به همراه جاذبه های گردشگری و تفریحات متنوعی که در این شهر وجود دارد همگی سبب شده اند تا گردشگران زیادی به سمت شهر روانه شوند. هنگام گشت و گذار در این شهر، از موزه های متعدد آن می توانید، تماشا کنید تا با فرهنگ و تاریخ آن آشنا شوید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.در راهنمای سفر به گوتنبرگ خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر گوتنبرگ در کشور سوئد همراهی کنید.

راهنمای سفر به گوتنبرگ در سوئد

موقعیت جغرافیایی گوتنبرگ

شهر گوتنبرگ از لحاظ جغرافیایی در کنار کاتگات، در ساحل غرب کشور سوئد واقع شده است. گوتنبرگ یکی از شهرهای مهم، قطب سابق صنعتی و بعلاوه از پرتنوع ترین شهرهای کشور سوئد است. مساحت شهر گوتنبرگ 447 کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2016 در این شهر اجرا شده حدود 572779 نفر در آن زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ گوتنبرگ

شهر گوتنبرگ در کشور سوئد را پادشاه گوستاو آدولف در سال 1621 تاسیس کرد. گوتنبرگ از لحاظ استراتژیکی در قرن های هفدهم و هجدهم، بسیار پر اهمیت بوده و دروازه غرب این کشور محسوب می شده است. در سواحل غربی در منطقه باریکی بین مرزهای دانمارک - نروژ واقع است. شهر گوتنبرگ را سیاست مداران و ثروتمندان هلندی و اسکاتلندی به طورکامل تحت کنترل داشتند و حتی شهر را مشابه آمستردام در هلند ساخته اند. در قرن هجدهم، ماهیگیری مهمترین صنعت شهر بود. تأسیس شرکت هند شرقی در سوئد در سال 1731 نیز باعث رشد تجارت خارجی این شهر شد. در قرن نوزدهم، توسعه صنعتی گوتنبورگ شروع شد و در اوایل قرن بیستم، کارخانه اس کا اف و سپس ولوو در این شهر تأسیس شد.

اطلاعات ضروری شهر گوتنبرگ در سوئد

زبان رسمی: سوئدی

واحد پول: کرون سوئد

نوع برق شهری: برق شهری در گوتنبرگ 230 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: +46

شماره های اضطراری: 112

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه گوتنبرگ، لاندوتر فرودگاه گوتنبرگ ستی

آب و هوای گوتنبرگ و برترین زمان برای سفر

شهر گوتنبرگ از لحاظ آب و هوایی دارای شرایط ملایم و نسبتا گرمی است. اندازه بارش باران حتی در ماه های گرم سال هم در این شهر بالاست و میانگین دمای هوا در گوتنبرگ 7 درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی 772 میلی متر است. برترین زمان برای سفر به این شهر سوئدی، تابستان یعنی از ژوئن تا آگوست تخمین زده شده است. در این مدت، آب و هوا در برترین شرایط خود واقع شده است و دمای هوا به ندرت به بالای 22 درجه می رسد. البته این مدت چون فصل توریستی گوتنبرگ است، هزینه های سفر در بالاترین میزان خود واقع شده است.

هزینه اقامت در گوتنبرگ

هزینه اقامت در شهر گوتنبرگ سوئد، بسیار بالاست ولی در ازای مبلغ زیادی که پرداخت می کنید امکانات مناسبی هم نیز از هتل های این شهر دریافت می کنید. البته هاستل های متنوعی هم در این شهر وجود دارند که شرایط مناسبی را برای اقامت شما بنابر همان اندازه پولی که پرداخت می کنید محیا می سازند اما خوب هرگز نباید امنیتی که در هتل های یک شهر غریب دارید را با هاستل مقایسه کنید. در ادامه راهنمای سفر به گوتنبرگ به چند هتل مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در گوتنبرگ

  • هتل Upper House

هتلی 5 ستاره و جذابی در شهر گوتنبرگ سوئد، هتل upper House است. نمای این هتل بسیار فوق العاده بوده و دارای امکانات کافی برای اقامت می باشد. از جمله امکاناتی که در این هتل برای مسافران وجود دارد نیز شامل رستوران، سرویس صبحانه کنل، استخر، باشگاه و … می شود.

شماره تلفن: 0046317088200

وب سایت: upperhouse.se

آدرس: Gothia Towers, Mässans gata 24, 402 26 Göteborg, Sweden

  • هتل Radisson Blu Riverside

دیگر هتل پیشنهادی که در راهنمای سفر به گوتنبرگ می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل رادیسون بلو است. تمامی امکاناتی که برای اقامت در یک هتل احتیاج دارید می توانید داشته باشید. از جمله این امکانات نیز شامل پارکینگ، باشگاه، فای وای و کافه می باشد. در این هتل امکان کشیدن سیگار وجود ندارد.

شماره تلفن: 0046313834000

وب سایت: radissonblu.com

آدرس: Lindholmspiren 4, 417 56 Göteborg, Sweden

  • هتل Pigalle

هتل 4 ستاره دیگری که می توانید برای اقامت در گوتنبرگ سوئد آن را انتخاب کنید پیگاله است. این هتل در این شهر بسیار معروف است که دارای امکاناتی نظیر استخر، رستوران، سرویس خشک شویی، سرویس حمل و نقل به هواپیما و … می باشد.

وب سایت: hotelpigalle.se

آدرس: Södra Hamngatan 2a, 411 06 Göteborg, Sweden

هزینه خورد و خوراک در گوتنبرگ

هزینه خورد و خوراک در شهر گوتنبرگ بالاست بنابراین اصلا ارزان نیست که بخواهید تمام وعده های غذایی خودتان را در رستوران های این شهر میل کنید. تا جایی که برایتان امکان دارد سعی کنید از سوپرمارکت های این شهر اقلام مورد احتیاجتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. بعلاوه سعی کنید همراه خودتان یک قمقمه آب داشته باشید تا مدام مجبور نباشید بابت تهیه بطری آب مبلغی را پرداخت کنید به صورت می توانید کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به گوتنبرگ به چند رستوران خوب در این شهر سوئدی و بعلاوه هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 95 کرون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 650 کرون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر گوتنبرگ به نسبت ارزان تر است و مبلغ 80 کرون می باشد.

برای تهیه آب معدنی 16 کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 31 کرون بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در گوتنبرگ

  • رستوران Thornstroms Kok

این رستوران یکی از رستوران های گران قیمتی است که در شهر گوتنبرگ واقع شده است و در آن می توانید انواع غذاهای خوشمزه را میل نمایید. منوی غذایی این رستوران نیز شامل انواع غذاهای اروپایی، سوئدی و اسکاندیناوی می شود.

آدرس: Teknologgatan 3, 411 32 Göteborg, Sweden

  • رستوران Restaurang Solrosen

رستورانی با غذاهای خوش طعم سوئدی در شهر گوتنبرگ که طرافداران زیادی در این شهر برای خود دارد. علاوه بر غذاهای سوئدی در این رستوران غذاهای اسکاندیناوی و اروپایی هم با قیمت مناسبی طبخ می شود که با خیال راحت می توانید یک دل سیر غذا بخورید.

آدرس: Kaponjärgatan 4 A, 413 02 Göteborg, Sweden

هزینه حمل و نقل در گوتنبرگ

هزینه بلیط تک سفره 27 کرون

هزینه بلیط ماهانه 610 کرون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 47 کرون و به ازای هر یک کیلومتر 22 کرون به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 500 کرون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 53 کرون

جاذبه های گردشگری در گوتنبرگ

  • شهربازی Liseberg

یکی از هیجان انگیزترین تفریحاتی که می توانید در هر شهری داشته باشید رفتن به شهربازی آن مقصد است. تجربه ای بی نظیر از ترن های هوایی که در حالی که ایمنی لازم را برای شما فراهم می آورند می توانند بسیار سرگرم نماینده و مهیج هم باشند. سعی کنید میزانی خوراکی همراه خودتان به این شهربازی ببرید.

آدرس: Örgrytevägen 5, 402 22 Göteborg, Sweden

  • قلعه آلوسبورگ | Älvsborg

یکی از جاذبه های پربازدید و جذابی که در شهر گوتنبرگ وجود دارد قلعه آسبورگ است. این مکان تاریخی بارها مورد حمله اقوام مختلف قرار گرفته اما هیچ گاه به طور کامل فتح نشده است. این مکانی یکی از پربازدیدترین جاذبه های گوتنبرگ است که علاوه بر بنای تاریخی آلسبورگ، کافه های زیادی در اطراف آن واقع شده است که می توانید ساعاتی را در کنار همراهانتان آنجا بگذرانید.

آدرس: Västra Palmgrensgatan 167، 426 77 Västra Frölunda، Sweden

  • منطقه قدیمی Haga

منطقه قدیمی هاگا در غرب شهر گونتبرگ واقع شده است. قدمت این محله به قرن هفدهم برمی شود و به علت خانه های چوبی و بوتیک های فوق العاده ای که در آن وجود مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. البته علاوه بر بوتیک انواع رستوران و کافه هم در این محله وجود دارند که می توانید ساعات بسیار خوشی را در این منطقه از شهر گوتنبرگ تجربه نمایید. در این محله یک شکلات سازی معروف هم وجود داره که حدود 140 سال است که در این محل فعالیت می نماید.

آدرس: Haga Nygata 15، 413 01 Göteborg، Sweden

  • موزه هنر Konstmuseum

در موزه هنر این شهر می توانید آثار هنری ارزشمند و جذابی را که از مجموعه آثار هنرمندان مشهور است را مشاهده کنید. ساختمان این موزه علاوه بر نقاشی دارای تالار کنسرت و تئاتر هم نیز است. این موزه به غیر از دوشنبه های در بقیه روزهای هفته باز است.

آدرس: Götaplatsen 6، 412 56 Göteborg، Sweden

جشنواره های شهر گوتنبرگ

  • جشنواره فیلم گوتنبورگ | Gothenburg Film Festival

زمان برگزاری: هر سال به مدت ده روز، بین ماه های ژانویه (دی) تا فوریه (بهمن)

  • نمایش هوایی هواپیما گوتنبورگ | Aero Show

زمان برگزاری: هر سال در آخرین شنبه و یکشنبه آگوست (شهریور)

  • جشنواره فرهنگ گوتنبورگ | Gothenburg Culture Festival

زمان برگزاری: به مدت شش روز در آگوست (مرداد)

مراکز خرید در شهر گوتنبرگ

  • مرکز خرید Nordstan

یکی از برترین مرکز خرید های شهر گوتنبرگ در سوئد، همین فروشگاه است.

آدرس: سوئد - گوتنبرگ Östra Hamngatan 24، 411 09 Göteborg، Sweden

  • مرکز خرید City Aveny

آدرس: Kungsportsavenyn 28, 411 36 Gothenburg, Sweden

  • مرکز خرید arkaden

آدرس: Fredsgatan 1, 411 07 Göteborg, Sweden

  • هاگا | Haga

یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر گوتنبرگ که بوتیک ها و مغازه های متعددی در آن برای لباس وجود دراد.

  • لین استادن | Linnestaden

آدرس: Linnégatan, Göteborg, Sweden

بایدها و نبایدها در شهر گوتنبرگ

  • گوتنبرگ شهر امنی است، اما باز هم مراقب خود و اشیایی که حمل می کنید باشید. چنانچه به مشکل برخورد کردید یا به یاری احتیاج داشتید به راهنمای تور یا مراکز پلیس مراجعه کنید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم درباره ویزای کشور سوئد می توانید را مطالعه کنید.
  • مقصد بعدی شما بعد از شهر گوتنبرگ در سوئد می تواند استکهلم باشد.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به گوتنبرگ در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به گوتنبرگ در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید