مقایسه با کی روش برایم افتخار است، فوتبال ما 50 سال پسرفت نموده است

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، شاگردان جواد نکونام، امروز آدینه، در نخستین بازی خود از رقابت های نیم فصل دوم لیگ برتر در آوردگاه نقش دنیا به مصاف زردپوشان سپاهان رفتند که این مسابقه با نتیجه دو بر یک به سود سپاهان به انتها رسید.

مقایسه با کی روش برایم افتخار است، فوتبال ما 50 سال پسرفت نموده است

جواد نکونام، در نشست خبری پس از ملاقات دو تیم فولاد خوزستان و فولاد مبارکه سپاهان، با اشاره به صحبت های امیر قلعه نویی در نشست پیش از بازی، گفت: به دلیل غیبتم در نشست خبری عذرخواهی می کنم. دیروز سیستم مرا با کی روش مقایسه نموده اند. فکر می کنم بحث کی روش استنلی بوده است که باید به او بگویند به استنلی، پاسپورت نمی دهند و او نمی تواند به تیم ملی برود؛ اگر هم منظورشان کارلوس کی روش بوده، این مقایسه برای من باعث افتخار است. شرایط تیم ملی بعد از رفتن کی روش تعیین است و امیدوارم فوتبال ما به 50 سال پیش بازنگردد.

وی با بیان اینکه یک مربی حق ندارد درباره مربی و سیستم حریف اظهار نظر کند ادامه داد: به هرحال هر تیمی با سیستم خودش بازی می نماید. مگر اینکه توپ روی هواست، اشکالی دارد؟ یا کسی که با سیستم بکش زیرش بازی می نماید، کسی راجع به آن حرفی می زند؟ البته آن هم اشکالی ندارد. مربی که فکر می نماید در حد تیم ملی است و مربی تیم ملی شده است اشتباه می نماید.

سرمربی تیم فولاد خوزستان همچنین درباره صحبت های قلعه نویی پیرامون نویدکیا اعلام نمود: محرم نویدکیا، از دوستان خوب من است و من دوست داشتم او را ببینم. او آدم بزرگ و باهوشی است و قطعاً حواسش به همه چیز هست و مربی بزرگی خواهد شد.

وی پیرامون فرایند مسابقه اضافه نمود: ما همان دقایق ابتدای مسابقه، تمرکزمان را به خاطر خطایی که دقیقه 3 اعلام شد و اصلاً خطا نبود از دست دادیم. به دلیل اشتباهات فردی و طبق معمول روی ضربات ایستگاهی گل دریافت کردیم. ایوب والی، آبشک و قاسمی نژاد را نداشتیم و 2 بازیکن هم به تیم ملی امید دادیم که در نیم فصل نخست جزء بهترین های فولاد بودند اما در این بازی از لحاظ روحی و بدنی ضعیف شده بودند و دلیلش را نمی دانم.

نکونام با انتقاد از داوری مسابقه اضافه نمود: من تا به امروز ندیده ام در اصفهان داوری به زیان سپاهان باشد. داور می دانست چه کند و با سوت، کارت و ساکت کردن من، تیم ما را عصبانی کرد و تمرکزمان را به هم ریخت. بنیادی فر، بازی نساجی و فولاد را به خوبی قضاوت کرد و محروم شد امروز هم روز خوبی نداشت.

وی برخورد داور را زخم کهنه ای که مانده بود توصیف کرد و ادامه داد: داور من و قلعه نویی را صدا زد و گفت با هم حرف نزنیم در حالی که ما با هم حرف نمی زدیم بلکه هر دو داشتیم به داوری اعتراض می کردیم. من پارسال پس از بازی نساجی هم با او صحبت کردم و به او گفتم که اشتباه نموده است. به هرحال این زخم کهنه ای بود که مانده بود.

سرمربی فولاد خوزستان در خصوص اخراج رجبی، مربی فولاد خوزستان ادامه داد همه تصمیمات داور اشتباه نبود بلکه منظورم این بود که داور روی بعضی از صحنه اشتباه کرد. واقعاً چه اتفاقی رخ داد که داور در یک صحنه 2 کارت زرد پی درپی به بازیکنان ما نشان داد؟ یاری داور به سمت مربی ما آمد و گفت به داور می گویم که اخراجت کند. رجبی هم گفت بگو! یاری داور هم به بنیادی فر گفت او را اخراج کند و مربی ما اخراج شد. ما با این اتفاقات عجیب و غریب آشناییم و از این موارد زیاد دیده ایم و باید بتوانیم به آن ها مسلط باشیم.

وی در ارتباط با شرایط تیمش در نیم فصل دوم اضافه نمود: این نخستین بازی ما در نیم فصل دوم بود و ما طراوت همیشگی را نداشتیم، ما 4 بازیکن جدید جذب نموده ایم در بحث تاکتیکی قرار گفتن آن ها قدری سخت بود.ما از شرایط خوبمان فاصله داریم اما مطمئن باشید با نفرات جدیدمان، به تدریج و بازی به بازی دوباره به آن شرایط خوب بازمی گردیم.

نکونام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قلعه نویی سرمربی تیم ملی گردد، بازی هم به بازی هوایی رو می آورد یا خیر توضیح داد: اجازه دهید ببینیم تکلیف تیم ملی چه می گردد؟ من فکر می کنم فوتبال ما 50 سال به عقب بازگشته است. زمانی ما از ذوب آهن بازیکن می گرفتیم اما از دسته 2، بازیکن مخفیانه به تیم ملی آمد. امیدوارم برای کی روش استنلی پاسپورت ایرانی بگیرند تا بتواند به تیم ملی هم یاری کند. حرف هایی علیه من زده شده که باید جوابش را داد و من اگر پاسخ ندهم بی عرضه هستم. من در میان همین مردم زندگی می کنم و باید جواب این حرف ها را بدهم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مقایسه با کی روش برایم افتخار است، فوتبال ما 50 سال پسرفت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه با کی روش برایم افتخار است، فوتبال ما 50 سال پسرفت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید