چطور چیزی که فراموش نموده اید را به خاطر بیاورید؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، اگر اغلب برایتان اتفاق می افتد که چیزهایی را فراموش می کنید، ممکن است به علت این که بیشتر مواقع چند کار را با هم انجام می دهید حافظه قوی در شما شکل نگیرد. برترین راه حل این است یاد بگیرید حافظه خود را قوی تر کنید.

چطور چیزی که فراموش نموده اید را به خاطر بیاورید؟

برای این کار، روش ها و راهبردهایی وجود دارد که به شما یاری می نماید چیزهایی که فراموش نموده اید را به یاد آورید. اما اگر بیش از حد فراموشکار شده اید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. مسائل حافظه ممکن است علامت یک بیماری یا مسئله ای برای سلامت شما باشد؛ چیزی مثل زوال عقل.

  • یک نفس عمیق بکشید تا فکر خود را پاک کنید. با صحبت کردن در خصوص چیزی که سعی دارید به یاد آورید در فکر خود کنکاش کنید. مثلاً، اگر می خواهید یکی از محتویات یک دستور غذا را به یاد آورید، خود غذا را توضیح دهید.
  • الفبا را از اول تا آخر بخوانید. اگر سعی دارید کلمه خاصی را به یاد آورید، حرفی که آغازکننده کلمه باشد، ممکن است حافظه شما را تحریک کند و یادتان بیفتد که چه کلمه ای را فراموش نموده بودید.
  • گام های خود را دنبال کنید. اگر وارد یک اتاق شده اید و نمی دانید که چرا و برای چه به آن اتاق آمده اید، به این فکر کنید که قبل از آمدن به اتاق در حال اجرا چه کاری بوده اید.
  • بر روی چیز دیگری متمرکز شوید. اگر با صحبت کردن در خصوص چیزی که به یاد نمی آورید، حافظه شما باز نمی شود، ممکن است حافظه شما با کار کردن یا صحبت کردن در خصوص موضوعی دیگر دوباره به سمت شما بازشود و به خاطر بیاورید که چه چیزی را فراموش نموده بودید.

نکته و هشدار

در آینده، اگر می خواهید از فراموش کردن چیزهایی که باید به خاطر بسپارید و نباید فراموش کنید پیشگیری کنید، سعی کنید یک نکته بصری یا دیداری جالب پیدا کنید. مثلاً اگر می خواهید به دندانپزشکی بروید و شیر خریداری کنید، تصویر دندانپزشک را با یک سبیل شیری در فکر خود متجسم کنید یا روی کاغذ بکشید. شما با تمرینات مرتب و بازی های فکری و فکری چالشی هم می توانید قدرت فکر خود را بیشتر و حافظه خود را تقویت کنید.

منبع: فوت و فن

به "چطور چیزی که فراموش نموده اید را به خاطر بیاورید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور چیزی که فراموش نموده اید را به خاطر بیاورید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید