کارگردان تئاتر: ضد نور به اصالت قصه برگشته است

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، فارس/ کارگردان و تهیه کننده تئائر تلویزیونی ضد نور گفت: در این تله تئاتر با برگشتن به اصالت قصه، برترین فرم یعنی تله تئاتر را برگزیدیم زیرا تئاتر به هنر نزدیک تر است.

کارگردان تئاتر: ضد نور به اصالت قصه برگشته است

رضا محبی نوری درباره ایده شکل گیری مجموعه تله تئاتر ضد نور گفت: سال هاست در دو قالب برنامه های گفتگومحور و سریال، موضوعات اجتماعی مطرح می شوند ولی برنامه های گفت وگو محور به تکرار افتاده اند و سوژه های آن ها در یک قالب معین جلو می رود.

وی اضافه نمود: حبیبه یوسفی طراح، نویسنده و یکی از تهیه نمایندگان ضد نور که سابقه کار در حوزه اجتماعی را دارد، طرحی در همین زمینه داشت که علاقه مند بود در قالب متفاوت به آن بپردازد، در نهایت و بعد از جلساتی که داشتیم به ایده ضدنور رسیدیم و در حقیقت سوژه های اجتماعی را دراماتیزه کردیم.

کارگردان ضدنور تاکید نمود: قصد داشتیم فرم را در خدمت داستان قرار دهیم تا مخاطب بیشتر با داستان درگیر گردد اما از طرفی با این مساله روبرو بودیم که تله تئاتر در دو دهه گذشته کمرنگ شده و جای خود را به سریال های نمایشی که مختصات خاص خود را دارند، داده بود.

وی با اشاره به اینکه ضدنور با برگشتن به اصالت قصه، برترین فرم یعنی تله تئاتر را برگزیده است، گفت: تئاتر به هنر نزدیک تر است و سبب می شد به نوعی قصه گویی داشته باشیم، از سوی دیگر تئاتر فضای نخبگانی تری دارد و قصد داشتیم این فضا را برای عموم جامعه مهیا کنیم که مخاطبان تلویزیون با موضوع درگیر شوند زیرا تئاتر مادر هنرهای نمایشی است، زوایا حذف و قصه راحت تر، کامل تر و بی پرده تر با مخاطب به اشتراک گذاشته می گردد.

محبی نوری بیان نمود: به چند علت شبکه شما را برای پخش مجموعه نمایشی ضدنور انتخاب کردیم؛ نخست اینکه شما عمومیت بیشتری دارد و مردم شهرهای دیگر بیشتر از مخاطبان تهرانی آن را دیدن می نمایند، بعلاوه در این شبکه دستمان بازتر بود و با حمایت مدیران به ویژه مدیر شبکه توانستیم کار را به پخش برسانیم.

تهیه نماینده ضدنور اضافه نمود: ناگفته نماند که با مشکلاتی هم روبرو بودیم، مثلا شبکه شما ردیف نمایشی مجزا ندارد و ضدنور در قالب برنامه تلویزیونی تصویب و پخش شد اما یاری مدیران سبب شد کار در 30 قسمت فراوری گردد.

منبع: همگردی

به "کارگردان تئاتر: ضد نور به اصالت قصه برگشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان تئاتر: ضد نور به اصالت قصه برگشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید