آمادگی شهرداری اصفهان برای بازسازی مسجد کازرونی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آمادگی شهرداری اصفهان برای بازسازی مسجد کازرونی مطرح گشت.

آمادگی شهرداری اصفهان برای بازسازی مسجد کازرونی

وحید مهدویان گفت: مسجد کازرونی واقع در خیابان عباس آباد با برخورداری از معماری کم نظیر چرخش هنرمندانه به سمت قبله، دالان، حیاط و ایوانهای زیبا، محراب نفیس و کتیبه های معرق، طاق های آجری بسیار زیبا و طاق نماهای نفیس معرق و معقلی و حوض خانه کم نظیر حاوی الگوی ارزشمند و منحصر بفرد معماری و تزئینات و تکنیک های ویژه ای است.

وی اضافه نمود: معمار مسجد کازرونی از آخرین نسل معماران مبرز گذشته بوده است که دانش معماری را به صورت استاد شاگردی فراگرفته و خود به مرحله استادی رسیده و توانایی آن را داشته که چگونه و چطور قبله را در بنایی که در جهت جغرافیایی شمالی جنوبی قرار گرفته، به درستی بگرداند تا هیچ جای کم و کاستی در معماری مسجد باقی نماند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر ویژگی های منحصر بفرد این مسجد و ضرورت ساماندهی و بازسازی آن اضافه نمود: همه ما وظیفه داریم از به جامانده های ارزشمند اصفهان که جزئی از هویت و افتخار این شهر است، محافظت کنیم.

وی تاکید نمود: این معاونت آمادگی دارد به منظور جلوگیری از تخریب این بنای ارزشمند، در اقدامی مشترک با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان طرح بازسازی و پایدارسازی این مسجد را با حساسیت خاص و ویژه در کمیته های تخصصی آنالیز کند، زیرا بخش های ارزشمند مسجد نظیر گلدسته، دالان، حیاط، ایوان ها، حوضخانه و شاکله شبستان باید حفظ گردد تا مسجد کازرونی عباس آباد از تخریب حداکثری نجات یابد.

منبع: همگردی

به "آمادگی شهرداری اصفهان برای بازسازی مسجد کازرونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی شهرداری اصفهان برای بازسازی مسجد کازرونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید