کارعجیب هنرمند ملایری با شاهنامه

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرنگاران: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: یکی از منبت کاران و هنرمندان پیکرتراش ملایری در حرکتی بی نظیر، نقش داستان های شاهنامه فردوسی را روی مبلمان منبت به تصویر می کشد.

کارعجیب هنرمند ملایری با شاهنامه

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با ایرنا گفت: به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از بهروز کریمی هنرمند پیکرتراش و منبت کار ملایری تجلیل شد.

وی اضافه کرد: بهروز کریمی بیش از 38 سال است که در زمینه هنر منبت کاری و پیکرتراشی فعالیت دارد و تصاویر و نقش و نگار داستان های شاهنامه را در مبلمان منبت به تصویر کشیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اعلام کرد: یک دست مبلمان منبت از تصاویر داستان های سیمرغ، زال و رستم و کاوه آهنگر به وسیله این هنرمند پیکرتراش ملایر به تصویر کشیده شده و تا به امروز چند دست از این مبلمان فراوری و عرضه نموده است.

جلیلی ادامه داد: استاد امیر صادقی از شاهنامه خوانان مشهور کشور از مشتریان مبلمان منبت منقش به داستان های شاهنامه بهروز کریمی است که افتخاری بزرگ برای شهر دنیای مبلمان منبت به شمار می رود.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

وی گفت: در راستای حمایت از هنرمندان منبت کار ملایری و بعلاوه پاسداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی و روز زبان فارسی، از بهروز کریمی هنرمند پیکرتراش ملایری تجلیل شد.

به گزارش ایرنا؛ 25 اردیبهشت سالروز بزرگداشت فردوسی شاعر حماسه سرای بلندآوازه ایران زمین و روز پاسداشت ادبیات و زبان فارسی است.

فردوسی با اثر سترگش شاهنامه که بی شک گرانبهاترین متن تاریخ زبان فارسی است، حیاتی دوباره به این زبان بخشید و نامش تا همواره تاریخ ماندگار شد.

شهرستان ملایر دارای حدود 11 هزار منبت کار است که در پنج هزار و 600 کارگاه کوچک و بزرگ فعالیت می نمایند و تعداد فعالان این هنرصنعت به صورت غیرمستقیم به بیش از 25 هزار نفر می رسد.

بهمن ماه سال 1398 بر اساس تصمیم شورای دنیای صنایع دستی، منبت ملایر در لیست صنایع دستی دنیا به ثبت رسید و بیش از 60 درصد از فراوری مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "کارعجیب هنرمند ملایری با شاهنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارعجیب هنرمند ملایری با شاهنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید