استورجن: جانسون باید با برگزاری همه پرسی در اسکاتلند موافقت کند

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، سروزیر اسکاتلند گفت: نخست وزیر انگلیس باید بر واقعیت متمرکز گردد و با برگزاری دومین همه پرسی در اسکاتلند برای استقلال از انگلیس موافقت کند.

استورجن: جانسون باید با برگزاری همه پرسی در اسکاتلند موافقت کند

به گزارش، به نقل از رویترز، نیکولا استورجن، سروزیر اسکاتلند، روز شنبه گفت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس باید بر واقعیت متمرکز گردد و بپذیرد که به حزب ملی اسکاتلند اختیاری تازه برای برگزاری دومین همه پرسی استقلال از انگلیس اعطا گردد.

حزب ملی اسکاتلند از 59 کرسی اسکاتلند در مجلس انگلیس در انتخابات سراسری روز پنج شنبه صاحب 48 کرسی شد و همین نتیجه استورجن را واداشت تا بر درخواست خود برای برگزاری یک همه پرسی دیگر برای استقلال اسکاتلند پافشاری کند. با این حال، بوریس جانسون که جایگاهش به دلیل کسب 80 کرسی دیگر در مجلس تقویت شده است، در تماسی تلفنی به استورجن گفت مخالف رای گیری دوباره بر سر استقلال اسکاتلند است.

استورجن بعد از ملاقات با حامیان خود در روز شنبه گفت: با قاطعیت به وی گفتم که اختیار دارم که یک بار دیگر به مردم انتخاب بدهم. وی بر مخالفت خود تاکید نمود. او اضافه کرد: اجازه دهید بر واقعیت متمرکز شویم. انتخابات هفته جاری نقطه عطفی برای اسکاتلند بود.

دولت اسکاتلند پیش تر در سال 2014 میلادی برای استقلال اسکاتلند از انگلیس یک همه پرسی برگزار کرد، که در نهایت با رای منفی بیش از 50 درصد رای دهندگان اسکاتلندی، این کشور به عنوان بخشی از بریتانیا باقی ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استورجن: جانسون باید با برگزاری همه پرسی در اسکاتلند موافقت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استورجن: جانسون باید با برگزاری همه پرسی در اسکاتلند موافقت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید