بلواوریجین لندر ماه می سازد

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی به نقل از رویترز، برای این شرکت که دو سال قبل رقابت برای دستیابی به قرار داد ناسا را باخته بود، این امر یک دستاورد بزرگ است.

بلواوریجین لندر ماه می سازد

بلواوریجین تصمیم دارد با همکاری لاکهید مارتین، بویینگ، شرکت نرم افزار Draper و موسسه رباتیک آستروبوتیک، یک لندر ماه به نام بلومون را به ارتفاع 16 متر بسازد.

تصمیم ناسا برای همکاری با جف بزوس و بلواوریجین گزینه ثانویه ای برای ارسال فضانوردان به ماه تحت برنامه آرتمیس فراهم می نماید.

ناسا در سال 2021 میلادی قراردادی 3 میلیارد دلاری با اسپیس ایکس امضا کرد تا فضانوردان را برای نخستین بار پس از 1972 میلادی روی ماه فرود بیاورد. 2 ماموریت نخست استارشیپ قرار است در دهه جاری انجام شوند.

بیل نلسون مدیر ناسا در رویدادی این قرارداد را خاطرنشان کرد و گفت: قبلا نیز گفته ام، ما خواستار رقابت بیشتر هستیم، ما دو لندر می خواهیم و این بهتر است. این به معنای قابلیت اطمینان و و جود نسخه های پشتیبان است.

این قرارداد نیز براساس روند فعالیت های ناسا در سال های اخیر صورت گرفته که طی آن سازمان مذکور به بودجه توسعه فضاپیمای خصوصی فضانوردی یاری و سپس برای استفاده از این فضاپیما در مأموریت ها به جای هزینه های بیشتر برای مالکیت کامل وسیله نقلیه، هزینه پرداخت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بلواوریجین لندر ماه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلواوریجین لندر ماه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید