بهترین ماشین های دنیا در سال 2020

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، تلوراید، اولین شاسی بلند عظیم کیا است که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و در این کشور ساخته می گردد. تلوراید پیش تر جایزه بهترین شاسی بلند سال آمریکای شمالی را هم برده بود.

بهترین ماشین های دنیا در سال 2020

کیا تلوراید با رای 86 داور از 24 کشور بهترین ماشین سال 2020 شد

ماشین سال

کیا تلوراید به عنوان بهترین ماشین سال 2020 دنیا انتخاب شد. بهترین ماشین دنیا در بخش های مختلف هر سال همزمان با برگزاری نمایشگاه نیویورک معرفی می گردد، اما سال جاری نمایشگاه به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و به ناچار این مراسم به وسیله اینترنت پخش شد.

این جایزه برای اولین بار است که به یک کارخانه کره ای داده می گردد. تلوراید، اولین شاسی بلند عظیم کیا است که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و در این کشور ساخته می گردد. تلوراید پیش تر جایزه بهترین شاسی بلند سال آمریکای شمالی را هم برده بود.

کیا سول الکتریکی بهترین ماشین شهری سال 2020 شد

بهترین ماشین سال با انتخاب 86 روزنامه نگار خودرو از 24 کشور انتخاب می گردد. این جایزه همراه با دو رقابت بهترین ماشین سال اروپا و بهترین ماشین سال آمریکای شمالی، از معتبرترین جوایز صنعت خودرو است.

سال جاری بیش از پنجاه ماشین برای دریافت این جایزه رقابت می کردند که در نهایت همراه با تلوراید، دو مدل مزدا 3 و مزدا CX-30 به مرحله نهایی راه یافتند. کیا علاوه بر بهترین ماشین دنیا، با مدل الکتریکی سول جایزه بهترین ماشین شهری سال 2020 را هم دریافت کرد.

پورشه تایکان در دو بخش بهترین ماشین اسپرت و بهترین ماشین لوکس سال برنده شد

پرافتخارترین مدل در رقابت سال جاری پورشه تایکان بود. اولین مدل الکتریکی پورشه هم در بخش بهترین ماشین اسپرت و هم در بخش بهترین ماشین لوکس، بالاترین رای را از داوران گرفت. تایکان هم از جمله ماشین هایی است که جوایز زیادی از جمله ماشین سال آلمان و بهترین ماشین اسپرت در بازار چین را برده است.

در بخش بهترین ماشین اسپرت، سه مدل پورشه به مرحله نهایی رسیده بودند و در بخش ماشین های لوکس، تایکان با پورشه 911 و مرسدس-بنز EQC، اولین مدل الکتریکی بنز رقابت می کرد.

مزدا 3 برنده جایزه بهترین طراحی سال 2020 شد

پورشه تایکان نامزد دریافت بهترین طراحی سال هم بود و برای دریافت این عنوان با پژو 208 و مزدا 3 رقابت می کرد. در نهایت مزدا 3 با کسب بیشترین رای به عنوان بهترین طراحی سال 2020 انتخاب شد.

سال گذشته، جایزه بهترین ماشین به جگوار الکتریکی آی-پیس (I-Pace) داده شد و در سال 2018 ولوو XC60 بهترین ماشین سال بود.

بازگشایی کارخانه هوندا در شهر ووهان که گسترش ویروس کرونا از آنجا شروع شد

بازگشایی با تردید

با کمتر شدن محدودیت هایی که دولت چین به خاطر ویروس کرونا وضع نموده بود، فراوری در کارخانه های خودروسازی شروع شد و بازار تا حدی به حالت عادی برگشت. اتحادیه خودروسازان چین اعلام نموده که در ماه مارس بیش از یک میلیون ماشین در چین فروش رفته است. این تعداد اگرچه 40 درصد از مدت مشابه در سال گذشته کمتر است، اما نسبت به کاهش هفتاد درصدی در ماه قبل تا حد زیادی بهتر شده است.

کارخانه ها هم با رعایت موازین ایمنی فعالیت خود را از سر گرفته اند. تب کارگران هنگام ورود به کارخانه اندازه گرفته می گردد، آن ها باید همواره ماسک به صورت داشته باشند و با فاصله از یکدیگر کار نمایند.

این خبر خوبی برای خودروسازانی است که ناگزیر شده اند کارخانه های خود را برای جلوگیری از گسترش ویروس در اروپا و آمریکا تعطیل نمایند. دستور دولت ها برای خانه نشین کردن مردم هم باعث کاهش شدید فروش شده است.

در ماه گذشته، فروش در اروپای غربی نسبت به پارسال نصف شد. کاهش فروش در ایتالیا که بیشتر در معرض ویروس کرونا بود بیش از 85 درصد کاهش یافت. خودروسازان رفته رفته خود را برای بازگشایی کارخانه ها آماده می نمایند و در تلاشند تا دولت ها را قانع نمایند که ادامه تعطیلی هزینه هنگفتی دارد.

در آلمان که فروش حدود 40 درصد کاهش یافته، گروه های لابی از دولت خواسته اند که اجازه دهد فروش هرچه زودتر شروع گردد. آن ها می گویند رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در یک نمایندگی ماشین از یک فروشگاه مواد غذایی سخت تر نیست. با این همه حتی اگر فروش و فراوری خودرو به سرعت شروع گردد، پیش بینی می گردد که سال جاری تقاضا برای خودرو در دنیا حدود بیست درصد کاهش یافته و به 72 میلیون دستگاه برسد.

قوی ترین مدل سری 7 با موتور الکتریکی بیش از 650 اسب بخار نیرو فراوری می نماید

هفت الکتریکی

لوکس ترین مدل ب ام و از سال 2022 موتور دوازده سیلندر را کنار گذاشته و با قوای محرکه الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد. ساخت ب ام و سری 7 الکتریکی، چند هفته پیش توسط مدیر ب ام و تایید شده بود. اولیور زیپسه در نشست سالانه خود با وبلاگ ساعت ورزشی گفت که مدل لوکس ب ام و علاوه بر موتور های بنزینی، دیزل و هیبرید با قوای محرکه الکتریکی هم ساخته می گردد.

آقای زیپسه جزییات بیشتری از این مدل جدید منتشر نکرد، اما هفته گذشته رسانه ها از قول منابعی در داخل کارخانه خبر دادند که قوی ترین مدل سری7 به جای موتور دوازده سیلندر، با موتور الکتریکی ساخته می گردد.

گفته می گردد این ماشین با دو موتور الکتریکی بیش از 650 اسب بخاری نیرو فراوری نموده و با هر بار شارژ تا 640 کیلومتر حرکت می نماید. قدرت موتور سری 7 با موتور دوازده سیلندر 600 اسب بخار است.

سدان الکتریکی مرسدس-بنز با الهام از کانسپت EQS ساخته می گردد

سری 7 الکتریکی علاوه بر تسلا مدل S. با مرسدس-بنز الکتریکی EQS رقابت می نماید که قرار است در سال 2022 به بازار عرضه گردد. سدان های عظیم شرکت هایی مانند ب ام و و بنز به طور سنتی ویترینی از توانایی این کارخانه ها در ارائه پیشرفته ترین فن آوری ها در صنعت خودرو بوده است. اما با رونق دریافت مدل های شاسی بلند، تقاضا برای این مدل ها رو به کاهش است و سرمایه گذاری زیاد برای ساخت این ماشین ها توجیه مالی ندارد.

به همین دلیل، آئودی از ساخت مدل A8 الکتریکی منصرف شده و تصمیم گرفته تا در ساخت شاسی بلند های الکتریکی سرمایه گذاری کند. برای عقب نماندن از رقابت با بنز و ب ام و، آئودی قرار است در مدل هیبرید-الکتریکی سدان لوکس خود تغییراتی ایجاد کند تا این ماشین بتواند با باتری مسافتی طولانی تر از 47 کیلومتر طی کند.

شرکت های دیگر راه های خلاقانه دیگری را آنالیز می نمایند. مثلا بنتلی به تازگی اعلام نموده که مدل تمام الکتریکی اش برای سال 2025، ظاهری بین یک شاسی بلند و یک سدان خواهد داشت.

بخش اصلی نمایشگاه خودروی پاریس لغو شد

دومینوی تعطیلی

پس از لغو نمایشگاه ژنو و به تعویق افتادن برگزاری دو نمایشگاه نیویورک و پکن، دومینوی تعطیلی نمایشگاه های خودرو به دیترویت و پاریس رسید. نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی که سال جاری قرار بود برای اولین بار به جای زمستان در تابستان در شهر دیترویت برگزار گردد، به دلیلی شیوع ویروس کرونا لغو شد.

ویروس کرونا در ایالت میشیگان که شهر دیترویت در آن واقع شده است به سرعت در حال گسترش است. قرار است یک بیمارستان موقت برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در محل نمایشگاه ساخته گردد.

با اینکه هنوز حدود شش ماه به برگزاری نمایشگاه پاریس مانده، این نمایشگاه هم قربانی ویروس کرونا شد. برگزار نمایندگان نمایشگاه پاریس اعلام نموده اند که با توجه به شرایط موجود، برگزاری نمایشگاه به شیوه همیشگی امکان ندارد.

خودروسازان در دو ماه گذشته به دلیل محدودیت های ایجاد شده و تعطیلی نمایشگاه های خودرو، محصولات جدید خود را به وسیله اینترنت رونمایی نموده اند.

منبع: فرادید

به "بهترین ماشین های دنیا در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ماشین های دنیا در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید