تأکید بویینگ و ایرباس بر لزوم به روزرسانی مدیریت حمل ونقل هوایی

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، بویینگ و ایرباس، دو غول صنعت هواپیمایی در رویکردی آینده نگرانه گزارشی مشترک درباره لزوم به روز کردن هرچه زودتر مدیریت ترافیک هوایی ارائه نموده اند.

تأکید بویینگ و ایرباس بر لزوم به روزرسانی مدیریت حمل ونقل هوایی

به نوشته FlightGlobal، این دو شرکت معتقدند که توجه به احتیاجهای جدید در زمینه ترافیک هوایی برای مدیریت شمار زیاد هواگردهای کوچکی که فضای آینده شهرها را اشغال می نمایند، یک ضرورت محسوب می گردد.

  • حمل ونقل هوایی شهری جدی تر می گردد

مارک کوزین (Mark Cousin) مدیر اجرایی Acubed که بخش نوآوری ایرباس در سیلیکون ولی است، در این باره می گوید: در این مقاله که طی هفته های آینده به صورت عمومی منتشر خواهد شد، شرح داده شده که چگونه رشد سریع شمار هواپیماهای بدون سرنشین و تاکسی های هوایی کوچک در آینده، به سامانه های جدید مراقبت پرواز (ATC) احتیاج دارد.

لازم به ذکر است شرکت Acubed با راهنمایی ایرباس در تهیه این گزارش که یک کوشش مشترک در زمینه چشم انداز مدیریت ترافیک هوایی آینده است، همکاری نموده است. این مقاله در ژوئن 2020 به سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی تحویل داده شده و به احتمال زیاد طی هفته های آینده به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

هنوز بویینگ در زمینه نقش خود در این مقاله اظهار نظری ننموده اما مدیر اجرایی Acubed اشاره می نماید: شرکت ها مشغول نوشتن گزارش برای حل مشکل ترافیک هوایی آینده با هدف انجام اقداماتی توسط نهادهای نظارتی مانند اداره هوانوردی فدرال (FAA) هستند.

او می افزاید: این گزارش شرح می دهد که مدیریت ترافیک هوایی در سال های پیشِ رو باید چه راهکارهایی اتخاذ کند تا از عهده پیچیدگی فزاینده مدیریت ترافیک هوایی که همراه با به کارگیری هواگردهای تازه خواهد بود، برآید.

به نظر می رسد که رشد نمایی صنعت پهپادهای شهری، تا حدی موجب پیشبرد کوشش ها در این زمینه وضع راه های مدرن تر برای کنترل ترافیک هوایی خواهد شد. طبق آمارهای FAA در حال حاضر 1.7 میلیون پهپاد ثبت شده در آمریکا وجود دارد، در حالی که طبق آمارهای دولتی این رقم در ژانویه 2018 (دی 1396) این رقم 1 میلیون بوده است.

علاوه بر پهپادها، آسمان آینده می تواند مملو از تاکسی های هوایی باشد که به عنوان بخشی از مفهوم هواگردهای شهری (UAM) درنظر گرفته می شوند. ده ها شرکت هم اکنون مشغول کار بر روی توسعه تاکسی های هوایی هستند که هواگردهای کوچکی با قابلیت حمل چندین مسافر در آسمان شهرهای شلوغ خواهند بود.

Acubed در حال کار بر روی فناوری مدیریت پیشرفته ترافیک هوایی به وسیله پروژه ای به نام Airbus UTM است که کوتاه شده مدیریت ترافیک بدون سرنشین (Unmanned Traffic Management) است. این پروژه ابزارهای شبیه سازی ترافیک هوایی را توسعه داده و مجوز ارتفاع پایین و قابلیت هشدار خود را به وسیله شرکتی به نام DroneDeploy ارائه می دهد.

دیگر شرکت زیرمجموعه ایرباس به نام Metron Aviation هم در پویش ملی جابه جایی شهری پیشرفته ناسا (Advanced Air Mobility National Campaign) شرکت نموده تا به توسعه یک سامانه مدیریت ترافیک هوایی در آینده یاری کند.

مارک کوزین یک سامانه آینده ترافیک هوایی را درنظر می گیرد که در آن هواگردها دارای فناوری پیشرفته بالاتری هستند که می توانند تا حد زیادی مدیریت ترافیک هوایی را بهبود بخشند. چنین سیستم هایی می توانند به طور بالقوه خطر برخورد با دیگر وسایل را تشخیص داده و به طور اتوماتیک راستا را اصلاح نمایند.

سیستم های راهنمایی پرواز هواگردهای الکترونیکی توسعه می یابد

کوزین می گوید: این نوع فناوری می تواند به کنترل ترافیک هوایی اجازه دهد یک منطقه مخصوص را برای فعالیت هواگردها درنظر بگیرد به جای آنکه به طور پیوسته جابه جایی هر یک را به طور مستقیم کنترل کند.

مدیریت فضای هوایی در آینده شاید احتیاج داشته باشد تا نسبت به سامانه های امروزی که FAA می کوشد به وسیله یک برنامه چندساله و با تأخیر به نام نکست جن (NextGen) آن را به روز کند، بسیار متفاوت باشد.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از حمل ونقل هوایی شهری در آینده

Credit: NASA

منبع: دیجیکالا مگ

به "تأکید بویینگ و ایرباس بر لزوم به روزرسانی مدیریت حمل ونقل هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بویینگ و ایرباس بر لزوم به روزرسانی مدیریت حمل ونقل هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید