تاخت و تاز کرونا در آمریکا، شمار افراد جان باخته از 900 هزار نفر عبور کرد

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد قربانیان همه گیری کووید-19 در ایالات متحده از 900 هزار نفر گذشت.

تاخت و تاز کرونا در آمریکا، شمار افراد جان باخته از 900 هزار نفر عبور کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ ساعت ورزشی به نقل از رویترز، ، براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد قربانیان همه گیری کووید-19 در ایالات متحده از 900 هزار نفر گذشت.

همه گیری ویروس کرونا روز آدینه به نقطه عطف جدیدی در ایالات متحده رسید و تعداد کل تلفات ناشی از کووید-19 در این کشور از 900 ذهزار نفر فراتر رفت، حتی در حالی که تعداد تلفات روزانه آغاز به کاهش نموده است.

کارشناسان تاکید می نمایند، بخشی از این آمار ناشی از شیوع سویه امیکرون است.

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا گفت: تعداد بستری ها همچنان بالاست و ظرفیت مراقبت های بهداشتی و نیروی کار ما را در بعضی از منطقه ها کشور تحت فشار قرار داده است.

آخرین آمار نشان دهنده افزایش بیش از 100 هزار نفری تلفات ناشی از کووید-19 در ایالات متحده از 12 دسامبر است که همزمان با افزایش عفونت ها و بستری شدن ناشی از سویه امیکرون در بیمارستان ها است.

شواهد اولیه نشان داده، سویه امیکرون اگرچه بسیار عفونی تر است، اما معمولاً نسبت به تکرارهای قبلی ویروس مانند دلتا باعث بیماری کمتری می گردد. اما حجم انبوه موارد این جهش باعث افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان شده که بسیاری از سیستم های مراقبت های بهداشتی ایالات متحده را در هفته های اخیر تحت فشار قرار داده است.

کارشناسان گفته اند، بیشتر بیماران امیکرون که احتیاج به بستری شدن در بیمارستان دارند، افراد واکسینه نشده و افرادی با سایر بیماری های مزمن زمینه ای هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تاخت و تاز کرونا در آمریکا، شمار افراد جان باخته از 900 هزار نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاخت و تاز کرونا در آمریکا، شمار افراد جان باخته از 900 هزار نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید