تایید 340 حکم اعدام در نهاد ریاست جمهوری عراق

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، منابع خبری عراق شنبه شب گزارش دادند که نهاد ریاست جمهوری عراق بیش از 340 حکم اعدام صادره از دادگاههای این کشور در پرونده های مختلف تروریستی و جنایی را تایید کرد.

تایید 340 حکم اعدام در نهاد ریاست جمهوری عراق

به گزارش ایرنا، یک منبع مسئول در نهایت ریاست جمهوری عراق به پایگاه خبری موازین نیوز این کشور گفت: نهاد ریاست جمهوری امروز بیش از 340 حکم اعدام صادره از دادگاههای ویژه عراق را در پرونده های مختلف تروریستی و جنایی صادر کرد.

وی افزود: تایید این احکام بعد از آنالیز دقیق پرونده های ارسالی از همه جنبه های قانونی و حقوقی انجام شد.

این منبع گفت: نهاد ریاست جمهوری همچنان به تایید احکام وارده براساس چارچوب های معمول ادامه می دهد و با این موضوع با لحاظ کردن جوانب احتیاط و بدون در نظرگرفتن هر مساله دیگری برخورد می نماید.

درپی دو انفجار تروریستی روز پنجشنبه در میدان الطیران شهر بغداد که به کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن 110 نفر دیگر منجر شد، درخواست ها در عراق برای اجرای احکام اعدام تروریست های زندانی در این کشور افزایش یافته است.

به نوشته بعضی منابع خبری عراقی، 6300 تروریست محکوم به اعدام فقط در زندان حوت در شهر ناصریه در استان ذیقار نگهداری می شوند که هزینه نگهداری آنها سالانه بالغ 50 میلیون دلار است.

عراق در سال های پس از حمله آمریکا به این کشور در سال 2003 میلادی، همیشه قربانی عملیات تروریست ها بویژه تروریست های سعودی بوده که با ورود به عراق به کشتار مردم این کشور اقدام می کردند.

بعضی کارشناسان امنیتی عراقی می گویند که دستکم 15 هزار تروریست وابسته به سعودی انواع جنایت تروریستی را در عراق مرتکب شدند و 5 هزار نفر از آنها خود را در عملیات انتحاری در این کشور منفجر کردند.

به گفته این کارشناسان، عربستان سعودی تروریست ها را اعزام و یا دستکم چشم خود را به روی گسیل شدن آنها به عراق بست. ریاض تا به امروز از خانواده های قربانیان عراقی حملات تروریست های اتباع این کشور عذرخواهی نکرده و غرامت نپرداخته است.

شهر بغداد بعد از آرامشی طولانی بار دیگر پنجشنبه گذشته شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به کشته شدن 32 عراقی و زخمی شدن 110 نفر دیگر منجر شد.

وقوع این انفجارها با موج محکومیت های داخلی و بین المللی روبه رو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را گفت اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریستی کوشش می نمایند.

منبع: عصر ایران

به "تایید 340 حکم اعدام در نهاد ریاست جمهوری عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید 340 حکم اعدام در نهاد ریاست جمهوری عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید