ترامپ: اوپک از من تقاضایی برای کاهش فراوری نفت نکرده است

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، در حالی که قرار است فراوریکنندگان عمده نفت روز پنجشنبه برای بحث در مورد کاهش فراوری تشکیل جلسه دهند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت اوپک از وی برای درخواست از فراوری کنندگان آمریکایی جهت کاهش فراوری نفت تقاضایی نکرده است.

ترامپ: اوپک از من تقاضایی برای کاهش فراوری نفت نکرده است

به گزارش گروه مالی وبلاگ ساعت ورزشی به نقل از رویترز، در حالی که قرار است فراوریکنندگان عمده نفت روز پنجشنبه برای بحث در مورد کاهش فراوری تشکیل جلسه دهند، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت اوپک از وی برای درخواست از فراوری کنندگان آمریکایی جهت کاهش فراوری نفت تقاضایی نکرده است.

ترامپ گفت فراوری نفت آمریکا عملا کاهش یافته است. وی در کنفرانس خبری خود در بعد از ظهر روز دوشنبه گفت: من فکر می کنم این موضوع (کاهش فراوری نفت آمریکا) به صورت اتوماتیک در حال رخ دادن است، اما هنوز کسی از من در این باره درخواستی نکرده بنابراین باید ببینیم که چه اتفاقی رخ می دهد.

3 منبع مطلع در این باره گفتند، فراوری کنندگان عظیم نفت دنیا از جمله عربستان و روسیه تنها در صورتی با کاهش فراوری نفت خود موافقت خواهند کرد که آمریکا هم به این کوشش ها بپیوندد.

یکی از این منابع گفت: بدون حضور آمریکا هیچ توافقی در کار نخواهد بود.

میزان تقاضای دنیای نفت در پی شیوع ویروس کرونا و اختلال گسترده در فعالیت های مالی حدود 30 درصد یعنی 30 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و همزمان عربستان و روسیه با عرضه بیشتر بازار را در شرایط مازاد بی رویه عرضه قرار داده اند.

هفته گذشته سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) به همراه متحدانش از جمله روسیه آغاز به تبادل نظر بر سر کاهش فراوری کردند، اما این کشور ها خواهان مشارکت سایر فراوری کنندگان از جمله آمریکا در کاهش فراوری نفت شدند.

دو منبع مطلع گفتند، نشست روز پنجشنبه فراوریکنندگان نفت به وسیله ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

کاخ سفید تنها گفته از مذاکرات بین کشور های فراوریکننده نفت پشتیبانی می نماید. آمریکا تا به امروز نسبت به هرگونه کاهش فراوری نفت تعهدی را نپذیرفته است. به دلیل مقررات ضد تراست، شرکت های آمریکایی نمی توانند در زمینه کاهش فراوری با هم همکاری داشته باشند.

همچنین قرار است روز آدینه وزرای انرژی کشور های عضو گروه 20 و بعضی از اعضای دیگر سازمان های بین المللی به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل جلسه دهند. به گفته منابع مطلع، کوشش برای جلب مشارکت آمریکا در توافق احتمالی برای کاهش فراوری نفت در دستور کار این نشست واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ترامپ: اوپک از من تقاضایی برای کاهش فراوری نفت نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: اوپک از من تقاضایی برای کاهش فراوری نفت نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید