توسعه مالی و جذب سرمایه گذاری در شهرستان خدابنده

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، نشست تخصصی سرمایه گذاری و توسعه مالی شهرستان خدابنده با حضور مدیران کل دستگاه ها، مسؤولان اتاق بازرگانی زنجان، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران به میزبانی اتاق بازرگانی زنجان و با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار گردید.

توسعه مالی و جذب سرمایه گذاری در شهرستان خدابنده

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی زنجان، در این جلسه سهند علی فلاحی نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به لزوم توسعه متوازن در نقاط مختلف استان، اظهار کرد: شهرستان خدابنده ظرفیت خوبی برای توسعه مالی و سرمایه گذاری دارا بوده که نیازمند توجه مدیران و مسؤولان ذیربط و حمایت از سرمایه گذاری ها است.

وی حمایت مسولان از سرمایه گذاری ها و توسعه مالی در شهرستان خدابنده را نکته مطلوبی بیان کرد و اضافه نمود: مشکلاتی از قبیل اختصاص زمین برای توسعه مالی که معارضانی دارد در منطقه وجود دارد که حل آن نیازمند عزم جدی مسولان و کار دقیق می باشد.

علی فلاحی همیشه در کنار بخش خصوصی و سرمایه گذاران بوده و از هیچ تلاشی برای توسعه مالی استان در بخش های مختلف فروگذار نخواهد کرد.

در ادامه ناصر فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به برنامه های توسعه مالی و سرمایه گذاری در شهرستان خدابنده، از ضرورت ایجاد شهرک های اختصاصی در این منطقه اطلاع داد و اضافه نمود: شهرستان خدابنده دارای پتانسیل های مطلوبی می باشد که می توان آنها را پویا نمود.

وی با اشاره به پیگیری ایجاد شهرک های تخصصی همچون شهرک ویژه قطعات بتنی و مصالح ساختمانی در خدابنده با توجه به زیرساخت ها و منابع قابل دسترس در شهرستان خدابنده، ابراز کرد: در حوزه فراوری پوشاک به صورت صنف ظرفیت خوبی وجود دارد و در صورت حضور بخش خصوصی این آمادگی وجود دارد تا با اختصاص 40 هکتار زمین، ایجاد شهرک اختصاصی پوشاک خارج از محدوده شهر خدابنده پیگیری گردد.

فغفوری با بیان اینکه واحدهای موجود در شهرستان خدابنده همچون سرنگ سازی و آریا رنگ نیز طرح های توسعه ای خوبی در دست اقدام دارند، گفت: در کنار سرمایه گذاران جدید نیز حضور خواهیم داشت تا توسعه مالی در این منطقه بیش از پیش تحقق پیدا کند.

در خاتمه این جلسه سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برنامه های توسعه مالی در این منطقه، گفت: بدون تعارف باید گفت که در حوزه صنعت و بویژه فراوری موانع وجود دارد.

وی با بیان اینکه با آنالیز های اجرا شده متاسفانه 70 درصد از درآمد کشاورزان خدابنده از استان خارج و صرف امور سرمایه گذاری چون ملک و ... در دیگر استان ها می گردد، ابراز کرد: اقتصاد خدابنده چندان پویا نبوده و باید برنامه ریزی ها با موضوع توسعه متوازن شهرستان در حوزه های دارای ظرفیت متمرکز گردد.

حسینی با اشاره به اینکه خدابنده در فراوری پوشاک ظرفیت قابل توجهی دارد، توضیح داد: این شهرستان با توجه به وجود منایع و مواد اولیه و قرارگیری در هاب حمل و نقل مطلوب در منطقه، ظرفیت بالقوه ای نیز در فراوری مصالح همچون قطعات بتنی دارد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ظرفیت های شهرهای گرماب، بزینه رود و افشار را در فراوری ادوات کشاورزی مورد اشاره قرار داد و اضافه نمود: شهرستان خدابنده دارای 15 هزار نفر بافنده فرش می باشد، در حالی که حتی یک واحد تجاری در این منطقه در زمینه فروش فرش فعال نیست، اما می توان یک زنجیزه فراوری از رنگ تا بافندگی و فروش را در شهرستان ایجاد و ساماندهی کرد.

وی در خاتمه ایجاد اشتغال در شهرستان خدابنده را موضوع بسیار مهمی قلمداد کرد که نیازمند توجه، برنامه ریزی ها و اقدام و عمل برای تحقق آن می باشد.

در این جلسه همچنین مباحث مختلفی از سوی حاضرین از جمله اختصاص پست برق، گازکشی و تامین آب، تخصیص زمین و پیگیری ایجاد زیرساخت های لازم برای استقرار واحدهای فراوریی و صنعتی در نقاط مختلف شهرستان خدابنده از جمله منطقه خمارک مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "توسعه مالی و جذب سرمایه گذاری در شهرستان خدابنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مالی و جذب سرمایه گذاری در شهرستان خدابنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید