خودیاری با درمان تک جلسه ای

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، شیرین سلیمی مترجم کتاب خودیاری با درمان تک جلسه ای نوشته ویندی درایدن در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: افراد به دلایل مختلف برای برطرف مسائل خود مسیر خودیاری را درپیش می گیرند. گاهی درمانگر در دسترس نیست، گاهی افراد دوست دارند بدون دارو یا مراجعه به درمانگر، خودیاری نمایند و یا خودیاری حس توانمندسازی به آنها می دهد که شاید با یاری درمانگر این حس را تجربه ننمایند. این کتاب راهنمای خوبی برای خوانندگانی است که به دلایل مختلف خودیاری را انتخاب می نمایند. کتاب خودیاری با درمان تک جلسه ای گام به گام خواننده را همراهی می نماید و از مراحل ابتدایی توصیف و دلیل خودیاری و درمان تک جلسه ای تا ترتیب اقدام و چگونگی برطرف مشکل پیش می رود.

خودیاری با درمان تک جلسه ای

او ادامه داد: مخاطبان این کتاب همه افرادی هستند که دغدغه سلامت روان دارند و در مواردی از مراجعه حضوری و یا عدم دستیابی به نتیجه مطلوب خسته شده اند. بعلاوه، منبع تازه خوبی برای مشاوران، روان درمانگران و دانشجویان این رشته های تحصیلی است که به کاربرد بسیار خلاصه درمان خودیاری علاقه مند هستند.

به گفته سلیمی، نویسنده کتاب، درایدن، بیش از 45 سال سابقه روان درمانی دارد و نویسنده و ویراستار بیش از 235 جلد کتاب است. او در زمینه درمان تک جلسه ای مهارت دارد و سال هاست که از نتایج آن بهره می برد. صاحب نظران این کتاب و نتایج کاربردی آن را تأیید می نمایند.

سلیمی با بیان اینکه عمومی سازی دیدگاه آموزشی این کتاب بسیار تأثیرگذار خواهد بود عنوان نمود: این دیدگاه موجب می گردد که درمانگر دیگر طبق روال اولین جلسه مشاوره و قبل از آغاز درمان زمانی را صرف فعالیت های معمول و تکراری درمان (مانند گرفتن توضیح حال، ارزیابی کامل یا فرمول بندی موردی) نکند بلکه به همراه مراجعه نماینده و به روشی متمرکز از اولین لحظه و دریک جلسه کار نمایند.

او گفت: این کتاب منبع تازه و بسیار خوبی برای مسائل افراد در جامعه امروزی است تا به وسیله خودیاری روحیه و توان خود را تقویت نمایند. مشاوران، روان درمانگران و دانشجویان نیز می توانند با روشی بسیار خلاصه روند درمان را سرعت بخشند و از اتلاف وقت و هزینه مراجعه نمایندگان بکاهند و زمان را فقط صرف مواردی نمایند که بیش از هر چیزی موجب نگرانی مراجعه نماینده شده است.

سلیمی در انتها افزود: از آنجا که بسیاری از افراد در جامعه ما تمایل چندانی ندارند برای برطرف مسائل روحی خود به درمانگران و مشاوران مراجعه نمایند، این کتاب مسیر مؤثری را پیش روی خوانندگان قرار می دهد تا با همکاری مختصر درمانگر خودشان مسیر درمان را طی کند.

کتاب خودیاری با درمان تک جلسه ای نوشته ویندی درایدن به ترجمه شیرین سلیمی و اکبر روحی به تازگی از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خودیاری با درمان تک جلسه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودیاری با درمان تک جلسه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید