دانستنی های قبل از سفر ، نکاتی که باید در سفر با هواپیما بدانید!!

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، همه ما به سفر علاقه داریم و خیلی از ما از هر فرصتی استفاده می کنیم تا به گشت و گذار بپردازیم، اما اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، باید حتما نکاتی را پیش از سفر رعایت کنید. دانستنی های سفر به شما یاری می نمایند تا سفری برنامه ریزی شده داشته باشید و خیالتان راحت باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا با دانستنی های قبل از سفر آشنا شوید.

دانستنی های قبل از سفر ، نکاتی که باید در سفر با هواپیما بدانید!!

درضمن برای اطلاعات بیشتر درباره سفر با هواپیما به مقالات زیر مراجعه کنید:

نکات مهم در سفر با هواپیما | در سفر هوایی به این نکات توجه نمایید، چگونه در اولین سفر هوایی خود حس خوبی داشته باشید! و مراحل سفر با هواپیما و خرید اینترنتی بلیط هواپیما.

دانستنی های قبل از سفر که باید بدانید !!

1. همه ما در هنگام سفر، وسایل و اقلام با ارزشی را همراه خود داریم و بهتر است که آن ها را در چمدان و ساک در قسمت بار قرار ندهیم.

2. زمان پرواز شما هر وقتی که باشد، شما باید شب قبل را کاملا استراحت نموده باشید و اگر زمان پرواز بعد از ظهر است، تمام کارهایتان را کنار بگذارید و فقط کارهای پرواز را انجام دهید.

3. از دیگر دانستنی های سفر این است که بهتر است محض احتیاط، پرینت بلیط و یا عکس بلیط را در تلفن همراه خود داشته باشید.

4. بنا به دلایل امنیتی و محافظتی، همراه داشتن باتری های لیتیومی و سربی، خطر زیادی در پی دارد و دردسر آفرین است.

5. توجه داشته باشید که همراه داشتن هر وسیله برنده و تیزی مانند چاقو (حتی کوچک)، اسپری، عطر و یا هر گونه مایعاتی که بیشتر از 50 میلی گرم است را نیز اجازه ندارید که با خودتان داخل هواپیما ببرید. این وسایل باید همراه وسایلتان در قسمت بار هواپیما انتقال یابد.

6. اگر که پرواز شما دارای کانکشن بین مسیر است، دقت داشته باشید که اولین کاری که باید انجام دهید، تنظیم ساعتتان با فرودگاه بین راه است.

7. اگر که کسی ادعای داشتن اضافه بار را داشت، به هیچ وجه بارش را قبول نکنید.

8. جزو الزامات و دانستنی های سفر است که یک ساعت قبل از پرواز، جلوی گیت فرودگاه آماده باشید.

9. کنار درب خروج هواپیما صندلی وجود دارد که جای پای بیشتری دارد، اما پشتی آن تکان نمی خورد و به عقب نمی رود که اگر پرواز طولانی دارید باید بگویم که اذیت کننده خواهد بود.

10. شما می توانید برای بهتر شدن کیفیت سفرتان با جایی که بلیطتان را گرفتید هماهنگ کنید و صندلی دلخواهتان را انتخاب کند و یا به سایت ایرلاین بروید و خودتان صندلی دلخواهتان را انتخاب کنید. اینطوری سفر راحتی را در پیش دارید.

11. اگر که در چمدان و یا ساکتان شکستنی دارید، حتما به کانتر بگویید که برچسب شکستنی (fragile) بر روی چمدانتان بزند تا به وسایلتان آسیبی نرسد و صحیح و سالم به مقصد برسند.

12. از کاور استفاده کردن برای چمدانتان بهتر است تا اینکه بدون محافظ باشد.

13. سعی کنید که چمدانتان را قفل نموده و سپس تحویل دهید تا آسیبی به وسایلتان و بارتان نرسد و یا گم نگردد.

14. در بعضی ایرلاین ها آمار سرقت بسیار بالاست، مانند ایر لاین های اروپایی که شما هرچه صبر کنید و آخرین نفر کارت پرواز بگیرید، بهتر است و به بار و وسایل شما هیچ ضرری نمی رسد.

15. در بسیاری از ایر لاین ها در صورتی که وسایل و چمدان شما چند روز و یا حتی یک روز دیرتر به دست شما برسد، می توانید اقلام ضروری خود را مانند ریش تراش و...را بخرید و سپس فاکتور خود را به ایرلاین بدهید و هزینه آنرا دریافت کنید، زیرا ایرلاین اگر معتبر و خوب باشد، خسارت شما را پذیرا خواهد شد.

16. اگر که شما از افرادی هستید که بسیار اهل سفر و علاقه مند به سفر هستید، بهتر است که برای راحت تر شدن کارهایتان و صرفه جویی در وقتتان به سایت ایرلاین بروید و در آنجا رجیستر کنید و در زمان گرفتن کارت پرواز فقط شماره عضویت اعلام کنید تا به امتیاز شما اضافه گردد و از خدمات دیگر ایرلاین بهره ببرید.

17. ممکن است که سفر شما دارای توقف های بین راه (کانکشن) زیادی باشد که در این صورت، بهتر است که شما از داخل هواپیما پتو بردارید و به قسمت استراحت فرود گاه (rest area) بروید و استراحت کنید و اینکه بیشتر فرودگاه های بزرگ این مکان را دارند و اگر که نداشتند، شما می توانید به یک قسمت کم نور و ساکت بروید و بعد از تنظیم کردن ساعتتان کمی بخوابید که این برترین گزینه است.

18. اگر که نمی توانید روی صندلی فرودگاه بخوابید و یا بدنتان عادت ندارد، می توانید از قرص ملاتونین بهره ببرید تا هورمون های بدن شما را برای خواب تنظیم و آماده کند.

19. ممکن است که در طول سفر حالت تهوع به شما دست بدهد یا سردرد بگیرید و یا حتی سرگیجه داشته باشید که ممکن است برای نخوردن آب باشد، پس خوردن آب را فراموش نکنیم.

20. بعضی ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت، پتو و غذا و خوراکی در هواپیماهایشان رایگان نیست و بهتر است که با خودتان لباس گرم مناسب و کمی تنقلات داخل هواپیما ببرید.

منبع: همگردی

به "دانستنی های قبل از سفر ، نکاتی که باید در سفر با هواپیما بدانید!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های قبل از سفر ، نکاتی که باید در سفر با هواپیما بدانید!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید