دبیر کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران : بیشتر پرونده ها از منطقه ها جنوبی است ، مجوزهای سال 1401 معادل یک هشتم 6ماهه آخر دوره اصلاح طلبان

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، دبیر کمیسیون ماده پنج بابیان اینکه در این دوره بیشتر پرونده های ما از منطقه ها جنوبی است و تعداد پرونده های منطقه ها شمالی کمتر شده است، گفت: تا پیش از این منطقه ها جنوبی شهر کمترین پرونده را در کمیسیون ماده پنج داشتند و عموما رغبتی برای اینکه از منطقه ها جنوبی پرونده هایی در حوزه ساخت و ساز به کمیسیون بیاید.

دبیر کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران : بیشتر پرونده ها از منطقه ها جنوبی است ، مجوزهای سال 1401 معادل یک هشتم 6ماهه آخر دوره اصلاح طلبان

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، سید محمود فاطمی عقدا، دبیر کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران درخصوص عملکرد این کمیسیون و در پاسخ به نقدها مطرح شده به این عملکرد در روزهای اخیر اظهار کرد: کمیسیون ماده پنج در دروه تازه مدیریت شهری تلاشش را بر حل مسائل و مسائل شهر تهران گذاشته و به همین دلیل برترین عملکرد را در ارتباط با طرح های موضوعی و موضعی دارد که در طول یک سال آنالیز شده و به تصویب رسیده است. این طرح ها مسائل و مسائل کلان منطقه ها شهرداری را هدف گرفته و حل می نمایند.

در این دوره بیشتر پرونده های ما از منطقه ها جنوبی است

او با بیان اینکه طرح های موردی در کمیسیون ماده پنج از منطقه ها شمالی به سمت منطقه ها جنوبی سوق داده شده است، اضافه کرد: تا پیش از این منطقه ها جنوبی شهر کمترین پرونده را در کمیسیون ماده پنج داشتند و عموما رغبتی برای اینکه از منطقه ها جنوبی پرونده هایی در حوزه ساخت و ساز به کمیسیون بیاید وجود نداشت، اما در این دوره بیشتر پرونده های ما از منطقه ها جنوبی است و تعداد پرونده های منطقه ها شمالی کمتر شده است؛ به ویژه اینکه تا قبل از این دوره بیشترا پرونده های بزرگ دانه و مربوط به افراد خاص به کمیسیون می آمد ولی اکنون پرونده های مردم و شهروندان عادی که قبلا دسترسی به کمیسیون نداشتند مورد آنالیز قرار می گیرد؛ کسانی که باید از این حق قانونی شان استفاده نمایند.

شفاف سازی حدبیشتری با بارگذاری مرتب مصوبات در سامانه شهرسازی

فاطمی عقدا با بیان اینکه به صراحت اعلام می کنم که حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر منصفانه نیست و امروز درهای کمیسیون ماده پنج به روی تمام مردم تهران باز است، ادامه داد: به هیچ عنوان در این زمینه تبعیض قائل نمی شویم. سعی کردیم در طول این مدت در خصوص پرونده ها شفاف سازی حدبیشتری را داشته باشیم. بر همین اساس مصوبات مان را به طور مرتب در سامانه شهرسازی بارگذاری می کنیم و چیزی پنهان نیست. سعی کردیم با این اقدامات حواشی که قبلا در کمیسیون ماده پنج وجود داشت را از بین ببریم و حذف کنیم.

راه اندازی سامانه آنالیز پرونده های کمیسیون ماده پنج

دبیر کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران درباره سیستمی کردن و ایجاد سامانه آنالیز پرونده ها در کمیسیون ماده پنج از بدو درخواست و تشکیل پرونده تا انتهای کار یعنی تصویب و ابلاغ آن و قرار گرفتن روی نقشه های طرح تفصیلی شرح داد: سال گذشته روی این سامانه کار شده و پیشرفت کار خوب بوده است. امیدواریم به زودی این سامانه راه اندازی گردد تا عملا شفافیت صد در صدی در حوزه عملکردی ماده پنج داشته باشیم. راه اندازی این سیستم در حال اجرا است و مراحل سرانجامی خود را طی می نماید که یک قدم بسیار بزرگ در شفاف سازی عملکرد کمیسیون خواهد بود.

او در سرانجام اظهار داشت: در سال گذشته (1401) در مجموع دو مورد مجوز بلند مرتبه سازی در کمیسیون داده شده در صورتی که در سال 1400 و در بازه قبل از شروع دوره اخیر مدیریت شهری این تعداد 16 مورد بوده است. بعلاوه در سال 91 حدود 104 مجوز مورد بلند مرتبه سازی داده شده است. این عدد در سال 92 برابر 106 مورد و در سال 93 حدود 88 مورد بوده است.توجه به این آمارها نشان می دهد که نقدها و صحبت های مطرح شده غیر واقعی است. علاوه بر این ما امروز رونق و توسعه ساخت و ساز و نوسازی و بازسازی را به جنوب شهر تهران برده ایم، در حالی که قبلا پرونده های جنوب شهر در کمیسیون کمتر مطرح می شد، اما امروز آنالیز پرونده از منطقه های مانند 18، 9، 10، 12و 13 بسیار بیشتر شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دبیر کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران : بیشتر پرونده ها از منطقه ها جنوبی است ، مجوزهای سال 1401 معادل یک هشتم 6ماهه آخر دوره اصلاح طلبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران : بیشتر پرونده ها از منطقه ها جنوبی است ، مجوزهای سال 1401 معادل یک هشتم 6ماهه آخر دوره اصلاح طلبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید