درخواست ویزای شینگن و دلایل ریجکت شدن ویزا

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، در بیشتر مواردی که ویزای فرد رد می گردد، به پررنگ ترین علتی که می توانیم اشاره کنیم مخصوصا برای ما ایرانیان، نداشتن علت محکم و قانونی برای برگشت خود از کشور مورد نظر است و این امر گرفتن ویزا را برای ما غیر ممکن می سازد، اگر نتوانیم دقیقا با شواهد و مدارکی محکم ثابت کنیم که برنامه کوتاه یا بلند مدت ما، برای ما و کشور مورد نظر سودی ندارد مطمئنا ویزای ما رد خواهد شد.

درخواست ویزای شینگن و دلایل ریجکت شدن ویزا

چگونه می توانیم خود را برای مصاحبه در سفارت آماده کنیم؟

الف) آماده کردن مدارک اضافی وتحویل به صورت حضوری در سفارت، با دقت به سوالات افسر مورد نظر گوش کنید و آنچه را که می خواهد پاسخ دهید یعنی وارد حاشیه جات نشوید و تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید.

ب) حتی اگر افسر از شما دو بار سوال خود را پرسید واحتیاج به پاسخی قوی تر داشت باید بدون چون و چرا پاسخ دهید.به طور رسمی سعی می نمایند تصمیم خود را با توجه به قصد شما بگیرند و بعد از شنیدن تمامی برنامه های شما می توانند پاسخ آری یا خیر دهند.اگرافسر پاسخی محکم از شما دریافت نکند ویزای شما رد خواهد شد. یکی از بزرگترین مسائل ما ایرانیان در رابطه با اخذ ویزا این است که نمی توانیم علت محکم برای برگشت خود از کشور مورد نطر داشته باشیم و ثابت کنیم که بعد از اتمام برنامه خود به کشور خود باز می گردیم.باید دلایل بسیار منطقی داشته باشیم که چرا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب نموده ایم؟ (بسیار منطقی) باید آنها را درباره توسعه شغلی وبرنامه آینده خود بعد از اتمام دوره تحصیلی وبرگشت به کشور خود آگاه کنیم و توضیح دهیم که چرا گذراندن این دوره در این کشور برای ما با اهمیت است.

ج) بعضی دیگر از سوالاتی که محتمل است افسر از شخص مورد نظر بپرسد به توضیح زیر است:

آیا بعد از اتمام این دوره قصد ادامه تحصیل را دارید؟

با چه موضوعی؟

چرا به این دوره احتیاج دارید؟

چه برنامه ای برای گذراندن این دوره با پیروزیت دارید؟

این کشور چه کمکی می تواند در برنامه شما داشته باشد؟

باید سعی کرد که بیشتر در خصوص انتخاب دوره مورد نظر صحبت کنیم و نشان دهیم که دانش و اطلاعات بسیار کافی درباره نظام آموزشی کشور مورد نظر را داریم و روش های آموزش را در کشور مورد نظر می دانیم.

به هیچ وجه در قبال سوالی که افسر می پرسد، چرا کشور من را انتخاب کردید نباید گفت: همینطوری، دوستان من اونجا هستند، کشور شما رو دوست دارم، از فیلم های کشورتان خوشم می آید، از بستگانم آنجا هستند و هر علتی که اهمیت نداشته باشد؛ این پاسخ ها باعث رد شدن ویزای شما خواهد شد.

دوستان به یاد داشته باشید که افسری که در یک سفارت مشغول به کار است، روزانه بالاتر از 200 نفر مراجعه نماینده دارد و زمان زیادی برای صحبت با شما ندارد، شما باید سعی کنید که آنها را در بحث و گفتگوی بسیار کوتاه قانع کنید.

نکات مهم ویزای شینگن

داشتن ویزای شنگن لزوما به معنی تضمین ورود به محدوده شنگن نیست، یعنی اینکه اگر شما ویزای شنگن خود را از یونان گرفته باشید ولی از فرانسه وارد شنگن شوید مقامات مرزی شنگن در فرانسه می توانند به دلایلی کاملا قانونی به شما اجازه ورود نداده و شما را به کشوری در خارج از شنگن اخراج نمایند. مسافر ورودی به شنگن باید همواره خود را آماده سوالات احتاقتصادی از جمله هدف از سفر، آدرس محل اقامت و مدارکی دال بر توانایی پرداخت هزینه های اقامت نماید.

برای اخذ ویزای شنگن راههای مختلفی وجود دارد. ساده ترین راه اقدام به وسیله تور مسافرتی و اخذ ویزای نوع C می باشد که البته باید برای اخذ آن پرینت حساب بانکی، پرینت آخرین فیش حقوقی، چک بانکی در وجه آژانس و یا سند ملکی به نام خودتان را از قبل آماده کنید تا ضمانت برگشتتان از سفر باشد. راههای دیگر، دریافت دعوت نامه رسمی جهت بازدید از فامیل، دریافت دعوت نامه از یک شرکت معتبر مبنی بر حضور در یک نمایشگاه بین المللی و … است.

دلایل ریجکت شدن ویزا

ورود به فرودگاههای غیر مجاز:

آیا می دانستید که فرودگاه قبرس شاقتصادی (ارکان) که به وسیله کشور ترکیه اشغال شده است به عنوان فرودگاه غیر مجاز در اتحادیه اروپا شناخته شده است؟ پس ورود به این فرودگاه سبب ریجکت ویزا شده و هیچکدام از سفارتخانه ها با دادن ویزا به اشخاصی که مهر ورود به این قسمت قبرس ترک را دارند اعتبار و روابط خود را با اتحادیه اروپا زیر سوال نخواهند برد .

نداشتن سفر قبلی به خارج از ایران (خالی بودن پاسپورت):

بعضی از متقاضیان با نداشتن سفر قبلی (حتی ترکیه و دبی که سفر به این دو کشور برای ایرانیان به راحتی است)درخواست از سفارتهای اروپایی و شنگن می نمایند که متاسفانه سفارت بدون هیچ اطلاع رسانی ویزا را ریجکت می نماید. در این گونه موارد آژانس ها مسافرتی بایستی مشتری را آگاه فرمایند که متقاضی چند سفر خارجی رفته تا با کامل بودن مدارک پیروز به دریافت ویزای شنگن یا اروپایی شوند.

داشتن دعوت نامه:

گاهی اوقات دعوت نامه خود باعث رد ویزا از طرف سفارت می گردد که این تفکر به وجود می آید اشخاص به علت داشتن خانواده در کشور مورد نظر امکان ساپورت اقتصادی به متقاضی را برای باز نگشتن بوجود می آورد. در بعضی از سفارت ها درخواست ویزای جهانگردی بسیار خوشایند است به علت اینکه تمامی کشورها از جهانگرد ها استقبال می نمایند.

همخوانی نداشتن تاریخ بلیط و رزرو هتل که خود باعث رد ویزا می گردد.

سوری بودن هتل:

بعضی ار آژانس ها با نداشتن کارت بانکی در کشور مورد نظر نمی توانند رزرواسیون واقعی داشته باشند و بیشتر سفارت ها استعلام رزرواسیون هتل را پیگیری خواهند کرد.

داشتن آلرت در اروپا ویا شنگن:

با داشتن ریجکت از هر سفارتی از شش تا هشت ماه آینده به هیچ سفارت دیگری مراجعه نفرمایید چون این عمل باعث ریجکت مجدد شما خواهد شد. برترین روش برای این عمل،صبر کردن وپس از هشت ماه اقدام نمودن است ، چرا که سفارت ها در سیستم خود آلرت گذاشته و سفارتهای دیگر را نیز از ریجکت متقاضی آگاه می نمایند.

منبع: فوت و فن

به "درخواست ویزای شینگن و دلایل ریجکت شدن ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ویزای شینگن و دلایل ریجکت شدن ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید