دستگاه تشخیص چهره در مقابل حریم خصوصی کاربران
به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، آیا میتوان دستگاه های تشخیص چهره را گمراه کرد؟
به کار گیری نرم افزار تشخیص چهره برای مقاصد تجاری بیش از پیش رایج شده است و از آنجا که ‘آمازون چهره های افراد را در فروشگاه خود اسکن نموده و فیس بوک نیز به جستجوی تصاویر کاربران برای افزودن تگ (برچسب) به آنها می پردازد، افرادی که نگران حریم خصوصی خود در فضای مجازی هستند، در این میان در پی یافتن راهکارهایی هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در این بین، یک فناور آلمانی از طرحی برای فراوری یک پارچه خبر داده استکه فناوری شناسایی چهره ها در فضای مجازی را به اشتباه انداخته و از حریم خصوصی کاربران اینترنتی حمایت می نماید.
‘ادام هاروی یک فناور ساکن برلین قصد داشته که با ارائه هزاران نشانه اشتباه، بر سیستم های شناسایی چهره غلبه نموده و آنها را به اشتباه دچار کند تا نتوانند چهره های واقعی را تشخیص دهند.
وی در این باره اظهار نظر نموده است که میخواهد با استفاده از یک راه چاره نو و فراوری منسوجاتی به نام Hyperface، با توسعه به کارگیری فناوری تشخیص چهره مقابله کند.
پروژه Hyperface شامل الگوهای چاپی روی لباس و یا پارچه است که به صورت چشم، دهان و سایر ویژگی های چهره نمایان شده و رایانه آنها را به عنوان یک چهره تلقی می نماید.
محصول نهایی که جزییات بیشتر درباره آن به زودی اعلام می گردد، قابل پوشیدن و یا پوشاندن بخشی خاص از بدن و یا چهره است.
این اولین بار نیست که هاروی برای به اشتباه انداختن نرم افزار شناسایی چهره کوشش هایی انجام داده است. وی در پروژه دیگری نیز به نام CV Dazzle سعی داشت که یک اثر هنری از آرایش چهره و مو درست کند که باعث گردد دستگاه ها نتوانند یک چهره را تشخیص دهند.
منبع: الی گشت