سرمایه گذاری ترکیه برای توسعه تجارت الکترونیک، وزارت تجارت ترکیه با آمازون قرارداد بست

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه گفت: به منظور کاهش اثرات منفی کرونا بر تجارت خارجی، بین ترکیه و موسسه آمازون تفاهم نامه آموزش تجارت الکترونیک منعقد شد.

سرمایه گذاری ترکیه برای توسعه تجارت الکترونیک، وزارت تجارت ترکیه با آمازون قرارداد بست

دکتر سید جلال ابراهیمی؛ رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه در مصاحبه با خبرنگار مالی وبلاگ ساعت ورزشی گفت: وزارت تجارت ترکیه با همکاری دانشگاه بوغازایچی و TOBB برای آموزش صادرات و تجارت دیجیتالی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین نموده است.

ابراهیمی ادامه داد: اتحادیه، اتاق های بازرگانی، بورس و وزارت تجارت ترکیه با شرکت آمازون قراردادی بست که تجار و اتحادیه ها، اتاق ها، فدراسیون ها، کنفدراسیون ها و صاحبان کسب و کار عضو TOBB در حوزه گسترده و همچنین SME های عضو در اتحادیه و اتاق ها و بورس های ترکیه را آموزش دهد.

رئیس خانه تجارت و اقتصاد ایران و ترکیه افزود: بر این اساس سمینار های آموزشی و هدفمند برای کلیه اعضای TOBB رایگان خواهد بود. آموزش در حوزه SME یعنی تجارت و کسب و کار های کوچک و متوسط نیز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

پای پیمانکاران ترکیه مجددا به شمال آفریقا باز شد/ رشد 6 میلیارد دلاری صادرات ترکیه در سایه شوم کرونا

مشارکت عمومی خصوصی، طرحی که روی کاغذ ماند!/ پروژه های عمرانی ترکیه چگونه اجرا می گردد؟

وی افزود: این تفاهم نامه برای سهولت امور صادرات در جهان تکنیکال و دیجیتالی منطبق با استاندار های جهانی برای سهولت در امر ارتباطات تجاری و سرعت در انتقال مفاهیم و درخواست ها (LOI) و هرگونه ارتباطات دیجیتالی است و در فراوری و خرید و فروش و صادرات موثر خواهد بود.

ابراهیمی ادامه داد: TOBB، مرکز بورس ها و اتاق ها و اتحادیه های ترکیه درصدد است با همکاری وزارت تجارت امر واردات و صادرات را دیجیتالی نماید؛ و مزایای بازار های آنلاین را به فروشندگان و فراوریکنندگان آموزش دهد.

رئیس خانه تجارت و اقتصاد ایران و ترکیه ادامه داد: آموزش تجارت الکترونیک با همکاری مراکز آموزش کلیه بخش های تجاری پیوسته و وابسته را در بر می گیرد. اتحادیه اتاق ها و بورس ها با همکاری وسیع دانشگاه بوغازایچی دارای گواهینامه های تجارت الکترونیکی می گردد و در این آموزش اطلاعات و پایه های تجارت الکترونیک به تجار و صادرکنندگان آموزش داده می گردد و کلیه برنامه های آموزشی تهیه شده در چهارچوب مسائل روز جهان و با خدمات پشتیبانی انجام می گردد.

بیشتر بخوانید:

ابراهیمی: اقتصاد ملکی ترکیه در رکود بی سابقه/ ترکیه برای جبران اثرات مالی کرونا چه کرد؟

شرکت های ترک چگونه هزینه های کرونا را کاهش می دهند؟ / صنعت توریسم ترکیه در رکود بی سابقه

ابراهیمی خاطر گفت: وزیر تجارت ترکیه اعلام نموده است که ازین پس از سیستم های عامل آنلاین بیشتر استفاده خواهد شد تا از تاثیر اپیدمی کرونا درحوزه تجارت بکاهد.

وی افزود: ترکیه با این قرارداد که با آمازون امضاء کرد پروژه ها و برنامه های مهمی را با حذف ارتباطات فیزیکی اجرائی خواهد نمود و در حوزه اوراسیا یکی از کشور های طراز اول در حوزه تجارت دیجیتالی می گردد و با این کار توان صادراتی شرکت های کوچک و متوسط افزایش میابد و طبیعی است که افرادی که ابتدا میخواهند به کار تجاری و یا صادرات بپردازند با آموزش و گذراندن این دوره ها با سهولت با طرف های تجاری ارتباط برقرار خواهند کرد.

رئیس خانه تجارت و اقتصاد ایران و ترکیه افزود: در این آموزش با ارائه فیلم های کوتاه و مستند آموزشی و با زبان کاملا ساده و قابل فهم برای هر نوع و هر طبقه از تحصیلات با ارقام و اعداد و انیمیشن و فیلم های تصویری، صادرات و تجارت الکترونیکی یاد داده می گردد.

وی افزود: در این دوره های آموزش زنان کارآفرین بازرگان ترکیه وارد بازار های تجاری اروپا در مرحله بعد و سایر نقاط جهان می شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه ایران هم با توجه به اهمیت صادرات غیر نفتی و تاثیر کرونا بر تعاملات تجارت بین المللی بایستی در جهت تجارت الکترونیک برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند، خاطر نشان کرد: خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه آماده است کلاس های آموزشی را با استفاده از الگو ها با همراهی معاونت الکترونیکی سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق های بازرگانی و مرکز آموزش بازرگانی اتاق ایران عملیاتی نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرمایه گذاری ترکیه برای توسعه تجارت الکترونیک، وزارت تجارت ترکیه با آمازون قرارداد بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری ترکیه برای توسعه تجارت الکترونیک، وزارت تجارت ترکیه با آمازون قرارداد بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید