سوبا M4؛ چهار نکته درباره مینی ون هفت نفره فرداموتورز

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرنگاران- سوبا M4 یکی از سه محصول فرداموتورز در مرحله تازه فروش یکپارچه خودرو است. قرار است به جز فردا T5 و فردا SX5 اردیبهشت سال جاری سوبا M4 برای اولین بار به وسیله سامانه یکپارچه در دسترس خریداران قرار بگیرد. البته فرداموتورز اواخر اسفند پارسال پیش فروش تعداد محدودی از سوبا M4 را با قیمت شگفت انگیز دو میلیارد و 300 میلیون انجام داد و حالا همین مدل ها را در بازار آزاد نزدیک سه میلیارد می فروشند. به این ترتیب با یکی از گران ترین محصولات مونتاژی سروکار داریم که در دسته مینی ون های هفت نفره قرار می گیرد. سوبا M4 با موتور 1.5 لیتر توربو و امکانات خاصی مثل ماساژور و تنطیم ارتفاع فرمان راهی بازار شده است.

سوبا M4؛ چهار نکته درباره مینی ون هفت نفره فرداموتورز

1- قیمت سوبا M4 در کارخانه؛ دو میلیارد و 300 میلیون

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، قیمت سوبا M4 در کارخانه دو میلیارد و 300 میلیون تومان است. فرداموتورز ز اواخر اسفند پارسال برای اولین بار فروش سوبا M4 را کلید زد و برای آن رقم دو میلیارد و 300 میلیون تومان را معین کرد. با اینکه نام سوبا M4 در لیست تازه خودرو های مونتاژی شورای رقابت دیده نمی گردد، اما باید آن را گران ترین محصول فعلی فرداموتورز ز بدانیم. چون تا اسفند پارسال و قبل از ماجرای قیمت گذاری شورای رقابت، فرداموتورز ز قیمت T5 را یک میلیارد و 249 میلیون تومان معین نموده بود و بابت فردا SX5 حدود 990 میلیون تومان دریافت می کرد.

2- قیمت سوبا در بازار آزاد؛ تقریبا سه میلیارد

سوبا M4 اواخر پارسال برای اولین بار از طرف فرداموتورز ز پیش فروش شد و حالا در پلتفرم های خریدوفروش اولین نسخه های این محصول به چشم می خورند. اغلب فروشنده ها، چون هنوز قیمت دقیقی از سوبا M4 ندارند به گذاشتن عبارت توافقی در کادر مربوط به قیمت بسنده کردند، اما بین همین آگهی ها، موردی وجود دارد که مربوط به یکی از نمایشگاه های تهران است و سوبا M4 را با قیمت سه میلیارد تومان برای فروش گذاشته است. اگر فرض کنیم سایر فروشنده ها هم در همین محدوده قیمت برای سوبا M4 دنبال مشتری باشند، آنوقت تفاوت قیمت سوبا در کارخانه و بازار به 700 میلیون می رسد و معادل 30 درصد برآورد می گردد.

3- مشخصات فنی سوبا؛ موتور 1.5 لیتری با گیربکس هفت سرعته

سوبا M4 اصطلاحا یک مینی ون است که فرداموتورز آن را با پیشرانه 1.5 لیتری توربو راهی بازار نموده است. موترو سوبا M4 می تواند نهایتا 285 نیو تن متر گشتاور خروجی و قدرتی معادل 195 اسب بخار فراوری کند. گفته می گردد سوبا M4 در برترین حالت سرعتی معادل 180 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و سرعت آن ظرف 11 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می رسد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره اندازه مصرف سوخت مینی ون تازه بازار وجود ندارد و فقط می دانیم ظرفیت باک آن روی کاغذ 55 لیتر است. از نظر ظاهری طول سوبا M4 به حدود چهار متر و 85 سانتی متر می رسد. عرض آن یک متر و 90 سانتی متر است و ارتفاع آن معادل یک متر و 70 سانتی متر است و وزن این خودرو به هزار و 715 کیلو رسیده است.

مشخصات فنی سوبا M4 در یک نگاه

حجم موتور

1.5 لیتر توربوشارژ

گشتاور خروجی

285 نیو تن متر

قدرت

195 اسب بخار

حداکثر سرعت

180 کیلومتر بر ساعت

شتاب

11 ثانیه

حجم باک

55 لیتر

4- امکانات سوبا M4 ؛ از ماساژور تا قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان

سوبا M4 ذاتا یک مینی ون هفت نفره است. همانطور که از تصاویر سوبا M4 پیداست، صندلی های ردیف سوم برخلاف صندلی ها ر دیف دوم، به صورت یکپارچه و اصطلاحا نیمکتی طراحی شده که البته تنظیم آن به شکل دستی انجام می گردد. در خود سایت فرداموتورز مهمترین امکانات سوبا M4 را تنظیم ارتفاع فرمان، سقف پانوراما، ماساژور صندلی های جلو، دروبین 360 درجه و دوربین ثبت وقایع، استارت دکمه ای، نمایشگر 10 اینچی، کروز کنترل و اتوهولد نوشتند. از طرفی صفحه کیلومتر دیجیتالی، کنسول میانی برای ردیف های اول و دوم، روکش چرمی صندلی ها، تنظیم برقی صندلی ها، برف پاک کن اتومات، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و سیستم هشدار برای حرکت بین خطوط جزو سایر امکانات محصول تازه فرداموتورز به حساب می آیند.

منبع: فرارو

به "سوبا M4؛ چهار نکته درباره مینی ون هفت نفره فرداموتورز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوبا M4؛ چهار نکته درباره مینی ون هفت نفره فرداموتورز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید