قیمت گلکسی A14؛ گوشی تازه سامسونگ ارزش خرید دارد؟

به گزارش وبلاگ ساعت ورزشی، خبرنگاران- قیمت گلکسی A14 سامسونگ در آخرین روز های اسفند سال جاری حدود 800 هزار تومان بیشتر از نسخه قبلی اش یعنی A13 است. فروشنده های موبایل نسخه پایه گلکسی A14 را که نو ترین گوشی سری A سامسونگ در بازار موبایل به شمار میرود تقریبا هفت میلیون و 800 هزار تومان می فروشند و این اختلاف قیمت، فقط و فقط به خاطر پیشرفت جزیی آن در بخش پردازنده است. حالا که نوبرانه مالی سامسونگ در بازه گوشی های هفت تا هشت میلیونی فروخته می گردد، می توانیم حداقل چهارتا از مدل های پرفروش فعلی را به عنوان رقبای مالی آن معرفی کنیم.

قیمت گلکسی A14؛ گوشی تازه سامسونگ ارزش خرید دارد؟

قیمت گلکسی A14؛ حدود هفت میلیون و 800 هزار

قیمت گلکسی A14 نسخه 4G در بازار موبایل الان حدود هفت میلیون و 800 هزار تومان است. طبق آنالیز های وبلاگ ساعت ورزشی فعلا فقط نسخه های 64 گیگ گلکسی A14 در فروشگاه های اینترنتی شهر هایی مثل تهران و اصفهان موجود است و در این فروشگاه ها نو ترین گوشی سری A سامسونگ را نسبت به رنگی که دارد، بین 7.2 تا 7.8 میلیون می فروشند. رنگ مشکی معمولا هوادار بیشتری دارد و قیمت گلکسی A14 با این رنگ حدود هفت میلیون و 800 هزار تومان است و اگر مثلا رنگ سبز را انتخاب کنید، ممکن است 200 تا 300 هزار تومان کمتر از شما بگیرند.

ارقام هفت میلیون و 200 هزار تومان هم به فروشگاه های اینترنتی در سایر شهر ها مربوط می گردد و اگر بخواهیم گلکسی A14 را با برادر قدیمی اش یعنی گلکسی A13 مقایسه کنیم، باید با قبل از هرچیزی به اختلاف قیمت تقریبا 800 هزار تومانی آن ها اشاره کنیم. چون قیمت گلکسی A13 نسخه 64 گیگ با رنگ مشکی روز پنجشنبه 25 اسفند در فروشگاه های اینترنتی معروف تقریبا هفت میلیون تومان بود.

مشخصات گلکسی A14؛ ارتقا پردازنده

قیمت گلکسی A14 نسخه 4G حدود 800 هزار تومان بیشتر است درعوض شاهد ارتقای آن در بخش پردازنده هستیم. تراشه مدیاتک G80 در گوشی A14 نسخه 4G به جای تراشه اگزینوس 850 گوشی A13 استفاده شده و می توانیم این قسمت را مهمترین فزونی نو ترین گوشی سری A سامسونگ درمقایسه با برادر قدیمی اش بدانیم. ناگفته نماند که در نسخه 5G گوشی گلکسی A14 از تراشه اگزینوس 1330 استفاده شده که به مراتب بهتر از تراشه مدیاتک G80 است. به جز پردازنده تغییر بزرگ دیگری در سایر آیتم ها دیده نمی گردد. مثلا حسگر دوربین اصلی گلکسی A14 مثل گلکسی A13 که دقیقا یک سال پیش راهی بازار شده بود، 50 مگاپیکسل است و حسگر های پنج و دو مگاپیکسل اولتراواید و دو مگاپیکسل ماکرو هم کنار آن دیده می شوند. البته دوربین سلفی گلکسی A14 تاحدودی بهتر شده و حسگر هشت مگاپیکسل جای خودش را به حسگر 13 مگلپیکسل داده است. نمایشگر 6.6 اینچ گوشی A14 از نوع PLS LCD است و از این نظر فرقی با A13 ندارد.

حتی برخلاف نسخه 5G گوشی A14 در نسخه 4G خبری از نرخ نوسازی 90 هرتز هم نیست. از ظرفی ظرفیت باتری گوشی گلکسی A14 پنج هزار میلی آمپرساعت است و از این نظر هم پیشرفتی دیده نمی گردد. پس تا اینجای کار می توانیم بگوییم 800 هزار تومانی که فروشنده های موبایل بابت فروش A14 نسبت به A13 دریافت می نمایند، فقط به پیشرفت جزیی نو ترین گوشی سری A سامسونگ در بخش پردازنده مربوط می گردد.

رقبای مالی گلکسی A14 سامسونگ؛ از A23 تا پوکو M5s

گلکسی A14 در بازه گوشی های هفت تا هشت میلونی قرار می گیرد و با نگاهی به لیست مدل های این بازه می توانیم دست کم چهارتا مدل پرفروش و سرشناس را به عنوان رقبای مالی آن معرفی کنیم. اول از همه همان گلکسی A13 است. به جز اختلاف جزیی در بخش پردازنده، چیزی از مدل نوش کمتر ندارد و با خرید آن می توانیم بخشی از پول را برای خرید لوازم جانبی کنار بگذاریم. دومی از همین برند سامسونگ و گوشی گلکسی A23 است. در بازه هفت تا هشت میلیون می توانیم نسخه 64 گیگ گلکسی A23 را انتخاب کنیم که در آیتم دوربین، باتری و نمایشگر عملکرد تقریبا یکسانی با A14 دارد و در بخش پردازنده یک سرو گردن بهتر است.

در اردوگاه رقیب یعنی شیائومی، مدل هایی مثل ردمی نوت 11 یا پوکو M5s را می توانیم جزو رقبای مالی گلکسی A14 بدانیم. اولی از نظر مشخصات فنی یک چیزی مثل گلکسی A23 سامسونگ است و به خاطر اینکه با تراشه اسنپدراگون 860 راهی بازار شده، از این نظر در آیتم پردازنده شرایط بهتری نسبت به A14 سامسونگ دارد. پوکو M5s اما به جز پردازنده، در آیتم دوربین و نمایشگر هم دست بالاتر را دارد و البته خرید آن دست کم هشت میلیون تومان آب می خورد.

منبع: فرارو

به "قیمت گلکسی A14؛ گوشی تازه سامسونگ ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گلکسی A14؛ گوشی تازه سامسونگ ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید